Ah, ok, dat had ik niet gezien.huisman schreef:Te laat Luther deze had ik op ma maart 02, 2015 5:05 pm al aangekondigdLuther schreef:![]()
Best wel een mooi boek trouwens. Je kunt via deze link de eerste 25 pagina's lezen.
http://www.brevieruitgeverij.nl/wp-cont ... agment.pdf
Verwachte boeken theologie
Re: Verwachte boeken theologie
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Dit is echt een spannend boek/studie

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Geschreven door een stadsgenoot...huisman schreef:Dit is echt een spannend boek/studie
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- Wittewrongel
- Inactief
@ Huisman, is er nog iets nieuws?

Wie Gods wil doet naar zijn wil, Die doet doet niet Gods wil, maar zijn eigen wil. ~ Wittewrongel
Die zit in een duur hotel.Wittewrongel schreef:@ Huisman, is er nog iets nieuws?![]()
![]()
Niet veel...zomerstilte, vanaf eind september barst het weer los.Wittewrongel schreef:@ Huisman, is er nog iets nieuws?![]()
![]()
Wel een aanrader is deze boekpresentatie: http://www.brevieruitgeverij.nl/wp-cont ... poster.pdf

Voor het eerst verschijnt Het merg van het Evangelie inclusief het tweede deel en inclusief de aantekeningen van Thomas Boston in het Nederlands.
Waar: Jac. Fruytierschool, Anklaarseweg 71, Apeldoorn
Wanneer: woensdag 17 juni 2015, aanvang 19:30
Programma:
19:30 welkom door de uitgever
19:45 overhandiging van de eerste exemplaren aan de vertalers H. Folmer en J. Valk
20:00 prof. A. Baars
'Het merg' als splijtzwam in de Schotse kerken.
Enkele opmerkingen over de kerkelijke strijd van Boston en de gebroeders
Erskine.
20:30 L.J. van Valen
‘Het merg van het evangelie’ en de reikwijdte van de verzoening.
Wat zijn de kaders van de evangelieboodschap?
21:00 pauze
21:30 forumgesprek met de inleiders o.l.v. dhr. Folmer; gelegenheid vragen te stellen
22:00 afsluiting
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
huisman schreef:Niet veel...zomerstilte, vanaf eind september barst het weer los.Wittewrongel schreef:@ Huisman, is er nog iets nieuws?![]()
![]()
Wel een aanrader is deze boekpresentatie: http://www.brevieruitgeverij.nl/wp-cont ... poster.pdf
Voor het eerst verschijnt Het merg van het Evangelie inclusief het tweede deel en inclusief de aantekeningen van Thomas Boston in het Nederlands.
Programma:
19:45 overhandiging van de eerste exemplaren aan de vertalers H. Folmer en J. Valk
Erskine.
21:30 forumgesprek met de inleiders o.l.v. dhr. Folmer; gelegenheid vragen te stellen
Het boek is nu dus verkrijgbaar. Wel wat prijzig...
http://www.brevieruitgeverij.nl/boeken/ ... oston.html
Ik heb hem binnen maar kan er pas op Vaderdag over beschikken.(Zit nog in cadeaupapier) Het is misschien prijzig maar de aantekeningen van Boston bij dit bekende boek maken het echt waardevol.Wilhelm schreef:huisman schreef:Niet veel...zomerstilte, vanaf eind september barst het weer los.Wittewrongel schreef:@ Huisman, is er nog iets nieuws?![]()
![]()
Programma:
Erskine.
Het boek is nu dus verkrijgbaar. Wel wat prijzig...
http://www.brevieruitgeverij.nl/boeken/ ... oston.html
Volgende maand komt er een boekje uit met preken van ds. C.A. van Dieren over de gelijkeneis van 'De verloren zoon', onder de titel: VERLOREN, MAAR WIE...?
Ik weet niet of het boekje landelijk aangeboden wordt, hier kunnen gemeentelezen intekenen op het boekje. Wellicht zal er voor belangstellenden vast wel een mogelijkheid zijn om het boekje aan te schaffen.
Het boekje wordt uitgegeven t.b.v. de renovatie van de Noorderkerk in Rijssen.
Ik weet niet of het boekje landelijk aangeboden wordt, hier kunnen gemeentelezen intekenen op het boekje. Wellicht zal er voor belangstellenden vast wel een mogelijkheid zijn om het boekje aan te schaffen.
TOEVOEGING-DIA- schreef:Volgende maand komt er een boekje uit met preken van ds. C.A. van Dieren over de gelijkeneis van 'De verloren zoon', onder de titel: VERLOREN, MAAR WIE...?
Het boekje in inderdaad voor iedereen te bestellen. Voor mensen die De Saambinder niet lezen, maar wel eventueel geïnteresseerd
zijn in dit boekje citeer ik het berichtje:
PREKENBOEKJE VOOR RENOVATIE NOORDERKERK RIJSSEN
De in 1955 gebouwde Noorderkerk van de Gereformeerde Gemeente te Rijssen-Noord wordt grondig gerenoveerd. De kosten van het
renovatieproject zijn geraamd op ruim twee miljoen euro. Door ds. C.A. van Dieren is een boekje uitgegeven met zes preken over de
verloren zoon. Dit boekje "Verloren, maar wie?" verschijnt begin juli. Het boekje kost. incl. verzendkosten, € 15,-. U kunt het bestellen
door het bedrag over te schrijven op rekeningnummer NL97RABO0304187011 t.n.v. Gereformeerde Gemeente Rijssen-Noord. Vergeet
niet uw naam en postadres te vermelden. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met dhr. L. van den Belt, 0548-521710,
lvandenbelt@kliksafe.nl De opbrengst is bestemd voor renovatie kerkgebouw.
Tot zover het berichtje in De Saambinder.
Mocht dit berichtje niet onder "Verwachte boeken theologie", maar onder "Reclame" vallen, dan nemen we aan dat de geachte moderators (ofwel moderatoren) hier gepaste maatregelen zullen treffen.
Mijn eigen boek. Hoewel dat onder het trefwoord kerkgeschiedenis valt. En om niet van commerciële doeleinden beticht te worden, zal ik er verder niks over zeggen 

.freek schreef:Mijn eigen boek. Hoewel dat onder het trefwoord kerkgeschiedenis valt. En om niet van commerciële doeleinden beticht te worden, zal ik er verder niks over zeggen
Ben wel nieuwsgierig geworden, tipje van de sluier? Of per PB ?
- Wittewrongel
- Inactief
Mee eens vertel.....
Wie Gods wil doet naar zijn wil, Die doet doet niet Gods wil, maar zijn eigen wil. ~ Wittewrongel
Het gaat over de geschiedenis van een lokale kerkelijke gemeente. Zie verder pb.huisman schreef:.freek schreef:Mijn eigen boek. Hoewel dat onder het trefwoord kerkgeschiedenis valt. En om niet van commerciële doeleinden beticht te worden, zal ik er verder niks over zeggen
Ben wel nieuwsgierig geworden, tipje van de sluier? Of per PB ?
aha dan weet ik wie je bentfreek schreef:Mijn eigen boek. Hoewel dat onder het trefwoord kerkgeschiedenis valt. En om niet van commerciële doeleinden beticht te worden, zal ik er verder niks over zeggen