@Ander ik plaatste Bijbelteksten die dat dorsten naar de gerechtigheid in Bijbels perspectief plaatsen ,niet in mijn dogmatisch denkkader. Wij zijn toch op zoek naar antwoorden? Waarom is reageren op inhoud zo moeilijk?Ander schreef:Precies. We zijn nu op een punt beland waar de discussie stopt. Huisman gaat nog even door om wat citaten te vinden die in zijn dogmatische denkkader passen, zowel in dit als in het 'wie zijn de dorstigen' topic. Ik las juist gisteren in een kerkblad een stukje dat meer past bij hoe ik er over denk. Ik zou het hier ook neer kunnen zetten. Maar dat is zinloos. De verschillen zijn er.pierre27 schreef:Wanneer gaan we een winnaar aanwijzen in dit topic? Ongelooflijk wat een stelletje gelijkzoekers zitten er op RF.
Zoek en bespreek vooral wat ons allen bindt en kap met dit uit-elkaar-groei-ritueel. 68 pagina's inmiddels vol!!!
Alleen, pierre27, wat een stelletje gelijkzoekers, noem je. Dat is natuurlijk vrij zinloos om dat te roepen en doet geen recht over hoe deze discussie over het algemeen gevoerd is. Wanneer je niets beter weet is het wellicht handiger niets te zeggen.
Ik zou zeggen lees je postings eerst kritisch door voor je ze plaatst, want op zo'n manier is discussieren zinloos en onvruchtbaar.