Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Heb twee boeken naast mij liggen.
Ben in de eerste begonnen: Leven van de Hoop van ds. I.Kievit. Waarin hij alle facetten van de christelijke hoop behandelt. Calvijn komt hier veel bij aan het woord.
Het tweede boek; Zijn genade is ons genoeg. Overdenkingen en brieven van Thomas Charles.
Het was de predikant bij wie Mary Jones een Bijbel wilde kopen nadat ze daarvoor jaren had gespaard en er mijlenver voor had gelopen. Hij is voor Wales van grote betekenis geweest. en dr. D.M. Lloyd-Jones noemt hem de meest veronachtzaamde geestelijke leidsman.
Ben in de eerste begonnen: Leven van de Hoop van ds. I.Kievit. Waarin hij alle facetten van de christelijke hoop behandelt. Calvijn komt hier veel bij aan het woord.
Het tweede boek; Zijn genade is ons genoeg. Overdenkingen en brieven van Thomas Charles.
Het was de predikant bij wie Mary Jones een Bijbel wilde kopen nadat ze daarvoor jaren had gespaard en er mijlenver voor had gelopen. Hij is voor Wales van grote betekenis geweest. en dr. D.M. Lloyd-Jones noemt hem de meest veronachtzaamde geestelijke leidsman.
Dr A vd Beek: Een lichtkring om het kruis.
Eline Vere van Louis Couperus.
'Voorbij de Fijngrens' van ene George Verwer. Erg evangelisch boekje, wat niet wegneemt dat er zeker het e.e.a. van is op te steken.
Nu begonnen in 'De waarachtige bekering' van Thomas Watson.
Nu begonnen in 'De waarachtige bekering' van Thomas Watson.
Verscheurd, Justin Lee.
Heftig boek!
Heftig boek!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Heb ik ook gelezen!Mara schreef:Verscheurd, Justin Lee.
Heftig boek!
Ik ging het lezen met weinig verwachting, eerlijk gezegd. Dacht dat dit wel zo'n typisch Amerikaans sfeertje zou hebben.Posthoorn schreef:Heb ik ook gelezen!Mara schreef:Verscheurd, Justin Lee.
Heftig boek!
Maar dat is dus niet zo.
Na enkele bladzijden wordt je het verhaal ingetrokken, of je nu wilt of niet.
Ik vond het heel aangrijpend.
De weg door de diepte, maar ook de smerigheid die op zijn pad komt.
Het laat je beter begrijpen wat het is om homofiel te zijn.Mara schreef:Ik ging het lezen met weinig verwachting, eerlijk gezegd. Dacht dat dit wel zo'n typisch Amerikaans sfeertje zou hebben.Posthoorn schreef:Heb ik ook gelezen!Mara schreef:Verscheurd, Justin Lee.
Heftig boek!
Maar dat is dus niet zo.
Na enkele bladzijden wordt je het verhaal ingetrokken, of je nu wilt of niet.
Ik vond het heel aangrijpend.
De weg door de diepte, maar ook de smerigheid die op zijn pad komt.
Ik heb het net uit.Hendrien schreef:Lees momenteel het boek Wake Up! Zie http://www.zoeklichtwebshop.nl/studiebo ... ke+up_1230. Ik ben het echt niet overal mee eens, maar toch vind ik het erg indrukwekkend.
Zijn er nog meer mensen die het lezen of gelezen hebben?
dit zou iedereen moeten lezen!
Het doet je nog meer naar de Bruidegom verlangen
Maranatha!
Hoorde van die en gene dat het vooral een boekje is met de inmiddels traditionele kritiek op de traditionele kerken. Klopt ook wel, begrijp ik hieruit: 'In Wake up! worden bijzondere Bijbelse patronen besproken die de kerken door de eeuwen heen over het hoofd hebben gezien, omdat zij los waren geraakt van hun oorspronkelijke wortels.'Gabrielle schreef:Ik heb het net uit.Hendrien schreef:Lees momenteel het boek Wake Up! Zie http://www.zoeklichtwebshop.nl/studiebo ... ke+up_1230. Ik ben het echt niet overal mee eens, maar toch vind ik het erg indrukwekkend.
Maranatha!
Ga niet af op wat "deze of gene" zegt ( of schrijft)freek schreef:Hoorde van die en gene dat het vooral een boekje is met de inmiddels traditionele kritiek op de traditionele kerken. Klopt ook wel, begrijp ik hieruit: 'In Wake up! worden bijzondere Bijbelse patronen besproken die de kerken door de eeuwen heen over het hoofd hebben gezien, omdat zij los waren geraakt van hun oorspronkelijke wortels.'Gabrielle schreef:Ik heb het net uit.Hendrien schreef:Lees momenteel het boek Wake Up! Zie http://www.zoeklichtwebshop.nl/studiebo ... ke+up_1230. Ik ben het echt niet overal mee eens, maar toch vind ik het erg indrukwekkend.
Maranatha!
Maar neem en lees .
de Bijbel gaat voor je open, en word je nog dierbaarder
Weest in geen ding bezorgd, Marja van der Linden.
Veelbelovende titel, maar beetje "makkelijk" geschreven, nergens komen de personages dichtbij.
Jammer.
Veelbelovende titel, maar beetje "makkelijk" geschreven, nergens komen de personages dichtbij.
Jammer.
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]
Twee boeken gekregen en ze zijn erg de moeite waard. Neem en lees!helma schreef:die staan ook op mijn verlanglijstje!Loïs schreef:Momenteel lees ik de boeken van Ruth Bryan. Jaloersmakend!
Zo heftig dat je het verscheurde ?Mara schreef:Verscheurd, Justin Lee.
Heftig boek!
Ik lees "De Islaam aan de deur".
Prof.Dr. Hanna Kohlbrugge. Voor mij wordt dat minstens 4x lezen.

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]
Belijdenissen -Augustinus
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.