Klopt, vind ik eigenlijk ookOrchidee schreef:Zeker! Daarom is het nog wél jammer van al dat geïnvesteerde geld

Klopt, vind ik eigenlijk ookOrchidee schreef:Zeker! Daarom is het nog wél jammer van al dat geïnvesteerde geld
Het lijkt mij nogal belangrijk wat de reden daar voor is. Medisch of carrière maakt nogal verschil bijvoorbeeld.Meeuw schreef:Ik heb nog een vervolgvraag.
Als je een relatie wil, meer geen kinderen moet je dan wel een relatie aangaan?
Terwijl beide lichamelijk en geestelijk gezond zijn.
Dus wel gemeenschap hebben maar geen kinderwens.
Of kun je dan maar beter single blijven?
Zelf kerk ik in de rechterflank van de GG.
We leven in een egoïstische generatie, waarin mensen het huwelijk en het krijgen van kinderen uit eigenbelang uitstellen. John Piper zegt goede dingen hierover: https://www.desiringgod.org/interviews/ ... -have-kidsejvl schreef:Het lijkt mij nogal belangrijk wat de reden daar voor is. Medisch of carrière maakt nogal verschil bijvoorbeeld.Meeuw schreef:Ik heb nog een vervolgvraag.
Medisch is het niet lees ik, als het bijvoorbeeld een carrièrereden is lijkt mij dit niet in alle gevallen Bijbels te zijn daar kinderen een zegen op het huwelijk is.
Is het omdat je vindt dat we in zo'n moeilijke tijd leven dat de verantwoording om kinderen te krijgen je benauwd?Meeuw schreef:Ik heb nog een vervolgvraag.
Dan kun je in de leer bij Amram en Jochebed. Door het geloof... ! Hebr. 11.Terri schreef:Is het omdat je vindt dat we in zo'n moeilijke tijd leven dat de verantwoording om kinderen te krijgen je benauwd?Meeuw schreef:Ik heb nog een vervolgvraag.
Dus niet uit egoïstische redenen, maar vanwege de tijd, of zware tijden die aanstaande lijken?
Bedoel je het meer vanuit deze gedachte?
Ik kan nl deze worsteling wel begrijpen.
Hoeveel open deuren wil je intrappen als rechtse GG-er?Meeuw schreef:Ik heb nog een vervolgvraag.
Ik vind het juist geen open deuren intrappen maar een goede en eerlijke vraag over iets wat in grote lijnen ook mijn vraag zou kunnen zijn als happy single.Ambtenaar schreef:Hoeveel open deuren wil je intrappen als rechtse GG-er?Meeuw schreef:Ik heb nog een vervolgvraag.
Ik ken de achtergrond van je vraag niet.Meeuw schreef:ls je een relatie wil, meer geen kinderen moet je dan wel een relatie aangaan?
Deze vraag is al door meerdere predikanten beantwoord. Het antwoord is grosso modo dat wanneer je een huwelijk aangaat je open moet staan voor het ontvangen van kinderen. Kinderen zijn het gevolg van sexualiteit, en sexualiteit past enkel binnen het huwelijk.pierre27 schreef: Ik vind het juist geen open deuren intrappen maar een goede en eerlijke vraag over iets wat in grote lijnen ook mijn vraag zou kunnen zijn als happy single.
Ik denk ook dat dit de bedoeling is van het huwelijk.Ambtenaar schreef:Deze vraag is al door meerdere predikanten beantwoord. Het antwoord is grosso modo dat wanneer je een huwelijk aangaat je open moet staan voor het ontvangen van kinderen. Kinderen zijn het gevolg van sexualiteit, en sexualiteit past enkel binnen het huwelijk.pierre27 schreef: Ik vind het juist geen open deuren intrappen maar een goede en eerlijke vraag over iets wat in grote lijnen ook mijn vraag zou kunnen zijn als happy single.
Dus ja, je kunt een relatie aangaan zonder kinderwens, maar dan moet het conform de antwoorden wel een platonische relatie betreffen.