Dat is zeker een grapje? Weet je hoeveel leerkrachten het Nederlands niet beheersen! Op het veterdiploma van mijn zoon: "ik kan me veter strikken!"
Nee op elke basisschool wordt het goed aangeleerd, dus dat zijn smoesjes!!!
Over Nederlandse taal gesproken.
Kennut dat ik u kan?
Dit is Gouds:
Maar zen vader mos taar niks fan ebbe, dà tie zòò dicht in de buurt bleef en ie zee dan ook: ‘Nee oor, 'k mò jou nie sòò dicht in men konterije ebbe. Zeeker om dan geregeld deur den uis èèn te lòòpe bèère. Jij ga na je tante Kee en daarmee uit.’
‘Nou en ik gaat toch nie na men tante Kee’, zee Kneeles, ‘'k wil toch niet.’
‘Jij è chèèn wil’, zee zen vader, ‘jou wil staad achter de deur mid 'n beezemstok op ie ziel.
Dit is Gouds:
Maar zen vader mos taar niks fan ebbe, dà tie zòò dicht in de buurt bleef en ie zee dan ook: ‘Nee oor, 'k mò jou nie sòò dicht in men konterije ebbe. Zeeker om dan geregeld deur den uis èèn te lòòpe bèère. Jij ga na je tante Kee en daarmee uit.’
‘Jij è chèèn wil’, zee zen vader, ‘jou wil staad achter de deur mid 'n beezemstok op ie ziel.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Ja goed he, daar ben ik een kei inOorspronkelijk gepost door LizzyDat is taalvernacheling Marina!!!:P:POorspronkelijk gepost door MarinaDat was toch:"Ik zietut"Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Ze hebben het allemaal geleerd op school
"ik ga"
"ik zie"
Maar wat hoor ik vaak "ja ik ziet het"
[Aangepast op 24/5/05 door Lizzy]
Echt heel triest is dat zeg!! :tOorspronkelijk gepost door MarjanDat is zeker een grapje? Weet je hoeveel leerkrachten het Nederlands niet beheersen! Op het veterdiploma van mijn zoon: "ik kan me veter strikken!"
Nee op elke basisschool wordt het goed aangeleerd, dus dat zijn smoesjes!!!
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Nee Refo ik woon in de buurt van Gouda maarre je overdrijft lichtelijk!!! :buOorspronkelijk gepost door refo
Kennut dat ik u kan?
Dit is Gouds:
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Bij ons een collega komt uit de zaanstreek, ('k weet niet of het daar vandaan komt, maar goed) die zegt altijd: dat gaaN ik ff doen. Ik doen dat niet.Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Ze hebben het allemaal geleerd op school
"ik ga"
"ik zie"
Maar wat hoor ik vaak "ja ik ziet het" of ik gaat'!!! Je krijgt het er niet uit!!!
Overal een n achter plakken.
En plat?
Da doek ok wels
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Hebben we het over dezelfde Gouda?! :t:t:t:tOorspronkelijk gepost door refo
Kennut dat ik u kan?
Dit is Gouds:
[size=-2]B.t.w goed gekopieerd trouwens [/size]:u
[Aangepast op 24/5/05 door Daphne]
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Maar sommige dingen zijn bijna dialect, daar zit ik dan niet zo mee. Ik ken ook iemand die zegt "Hem heeft zijn examen goed gemaakt". Tja. Ik vind het veel erger als de dominee regelmatig "nooit geen" zegt. Of een dominee die steeds "samen met elkaar" zei.... Op een gegeven moment ga je het zelfs turven!
Be yourself, there are plenty of others.
:+ [size=-2]soms wel[/size]Oorspronkelijk gepost door LizzyNou ik weet niet of zoiets perongeluk gaat :tOorspronkelijk gepost door Daphneen als het gewoon per ongeluk gaat?Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Vrrreselijk gewoon zág!!!!!
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."