Wat doen we vandaag?

Maanenschijn

Wat doen we vandaag?

Bericht door Maanenschijn »

Wij zijn dit jaar geweest op https://noa-vakanties.nl/reizen/Oostenrijk.

Zeer schappelijke prijzen. Voorzieningen zijn eenvoudig, geen zwembad, maar een zwemmeertje dichtbij. De kinderen hebben veel aanspraak gehad met andere jongelui. Goede controle op gedrag en eventueel drankgebruik. Wat dat betreft niks te klagen gehad.

Voor een volgend jaar denken we na over meer een trektocht: 15 dagen weg, waarvan bijv 4 of 5 campings bezoeken en in die omgeving mooie dingen doen. Dat vergt wel een goede voorbereiding en organisatie, vooral het snel in- en uitpakken. Het leukst zou dat zijn om met enkele gezinnen te doen, zodat de jongelui ook buiten het eigen gezin gezelligheid hebben.

Maar ik denk dat we behoorlijk off-topic raken en horen we inmiddels meer in het ‘vakantie’ onderwerp thuis :)
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Lilian1975

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Lilian1975 »

Maanenschijn schreef:Wij zijn dit jaar geweest op https://noa-vakanties.nl/reizen/Oostenrijk.

Zeer schappelijke prijzen. Voorzieningen zijn eenvoudig, geen zwembad, maar een zwemmeertje dichtbij. De kinderen hebben veel aanspraak gehad met andere jongelui. Goede controle op gedrag en eventueel drankgebruik. Wat dat betreft niks te klagen gehad.

Voor een volgend jaar denken we na over meer een trektocht: 15 dagen weg, waarvan bijv 4 of 5 campings bezoeken en in die omgeving mooie dingen doen. Dat vergt wel een goede voorbereiding en organisatie, vooral het snel in- en uitpakken. Het leukst zou dat zijn om met enkele gezinnen te doen, zodat de jongelui ook buiten het eigen gezin gezelligheid hebben.

Maar ik denk dat we behoorlijk off-topic raken en horen we inmiddels meer in het ‘vakantie’ onderwerp thuis :)
klopt maar dat klinkt wel leuk. Op die manier trekken. Hier vindt onze jongste nl het trekken tussendoor niets. Vanwege afscheid nemen. Maar met zoiets heb je dat niet. Maar inderdaad. Je bent met wisselen gewoon een dag kwijt... en eigenlijk moet je gewoon tussendoor zo min mogelijk uitpakken. Gaat met caravan waarschijnlijk gemakkelijker.
merel

Bericht door merel »

Maanenschijn schreef:Wij zijn dit jaar geweest op https://noa-vakanties.nl/reizen/Oostenrijk.

Aanspraak met andere jongeren vinden wij ook belangrijk. Voor hen is het het leukst als ze hele avonden kunnen voetballen en spelletjes doen ipv elke avond bij de tent zitten met je ouders.
Lilian1975 schreef:
merel schreef:Wij zijn een paar jaar geleden op deze camping geweest. Op zich een prima camping (schoon, zwembad, visvijver) maar ook erg saai. Voor leuke wandelroutes moet je de auto pakken. In de buurt verder niets te zien. Ook de boodschappen moet je met de auto doen.
Grappig.
Ah dat is wel jammer. Ik wandel het liefst vanaf de camping. Aan de andere kant. Zeker in de bergen moet je vaak een stukje rijden. En boodschappen kunnen wij nooit vanaf de camping doen. Doordat ze zo afgelegen liggen. Vaak heb je op de camping wel de eerste levensbehoeften. En verder halen wij altijd voor twee of drie dagen. We hebben koeling. Vandaar.... En omdat je eigelijk altijd wel met uitstapje of wandeling langs het plaatsje met winkel rijd... is dat geen probleem.
Elke keer voor de uitstapjes in een auto moeten stappen staat ons ook erg tegen. Afgelopen jaren ( oké, dat was Terschelling en daarom max 30/35 km per dag) deden we alles op de fiets en gebruiken de auto alleen bij aankomst en vertrek.
DDD

Bericht door DDD »

En anders kun je altijd nog naar de Cevennen: prachtige omgeving, Nederlandstalige christelijke eigenaren. Je mag er alleen niet barbecueën of roken, want het is een rookvrije camping.

https://campinglefontdumerle.com/?ln=nl&device=pc
Lilian1975

merel schreef:

Aanspraak met andere jongeren vinden wij ook belangrijk. Voor hen is het het leukst als ze hele avonden kunnen voetballen en spelletjes doen ipv elke avond bij de tent zitten met je ouders.
Lilian1975 schreef:
merel schreef:Wij zijn een paar jaar geleden op deze camping geweest. Op zich een prima camping (schoon, zwembad, visvijver) maar ook erg saai. Voor leuke wandelroutes moet je de auto pakken. In de buurt verder niets te zien. Ook de boodschappen moet je met de auto doen.
Grappig.
Ah dat is wel jammer. Ik wandel het liefst vanaf de camping. Aan de andere kant. Zeker in de bergen moet je vaak een stukje rijden. En boodschappen kunnen wij nooit vanaf de camping doen. Doordat ze zo afgelegen liggen. Vaak heb je op de camping wel de eerste levensbehoeften. En verder halen wij altijd voor twee of drie dagen. We hebben koeling. Vandaar.... En omdat je eigelijk altijd wel met uitstapje of wandeling langs het plaatsje met winkel rijd... is dat geen probleem.
Elke keer voor de uitstapjes in een auto moeten stappen staat ons ook erg tegen. Afgelopen jaren ( oké, dat was Terschelling en daarom max 30/35 km per dag) deden we alles op de fiets en gebruiken de auto alleen bij aankomst en vertrek.
Dat kon dit jaar ook. Spontaan op de camping. Er stond een overdekte ruimte met tafeltennis etc. Iedere avond ontmoeten ze elkaar daar. Tja die fiets gaat inderdaad niet op. In de Alpen of andere bergen. Die gaan zelfs niet mee op vakantie. We zijn echte lopers... .
Lilian1975

DDD schreef:En anders kun je altijd nog naar de Cevennen: prachtige omgeving, Nederlandstalige christelijke eigenaren. Je mag er alleen niet barbecueën of roken, want het is een rookvrije camping.

https://campinglefontdumerle.com/?ln=nl&device=pc
Leuke tip
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ziekenhuis is weer gebeld. Misschien moet mijn broer vanavond nog weer opnieuw (voor de derde maal) opgenomen worden nadat zich na de operatie ontstekingen vormden. De antibiotica slaat niet aan. De behandelend geneesheren zijn nu in overleg. Als er verdere ontwikkelingen zijn wordt ik gebeld.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Mannetje

Bericht door Mannetje »

-DIA- schreef:Ziekenhuis is weer gebeld. Misschien moet mijn broer vanavond nog weer opnieuw (voor de derde maal) opgenomen worden nadat zich na de operatie ontstekingen vormden. De antibiotica slaat niet aan. De behandelend geneesheren zijn nu in overleg. Als er verdere ontwikkelingen zijn wordt ik gebeld.
Sterkte!
- Niet meer zo actief -
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Wat moeilijk. Sterkte inderdaad, DIA!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:
-DIA- schreef:Ziekenhuis is weer gebeld. Misschien moet mijn broer vanavond nog weer opnieuw (voor de derde maal) opgenomen worden nadat zich na de operatie ontstekingen vormden. De antibiotica slaat niet aan. De behandelend geneesheren zijn nu in overleg. Als er verdere ontwikkelingen zijn wordt ik gebeld.
Sterkte!
Hij is er nu wat moedeloos onder. Ja, en ik eigenlijk ook wel. We weten niet hoe het zal gaan.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Terri

Bericht door Terri »

Doet me denken aan een programma wat ik ooit zag: 'We zijn er bijna' .
Dat waren overigens wel 60+ ers. :)
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ditbenik schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Ad Anker schreef:Wij zitten ook op een soort van refocamping en ik doe nergens aan mee. Gaat prima. Ik kan niet voetballen of volleyballen en bingo vind ik stom.

Zingen op zondagavond vind ik dan wel weer mooi.
Aha! Waarzo zit je?

Verder zeer eens. Met jou kan ik praten.
Wel vreemd dan dat je het niet eens bent met degenen die zeggen dat je nergens aan mee hoeft te doen. Je wordt ook niet geacht om ergens aan mee te doen.
Mijn ervaring is anders. :mad
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Ditbenik schreef:
Ad Anker schreef:Wij zitten ook op een soort van refocamping en ik doe nergens aan mee. Gaat prima. Ik kan niet voetballen of volleyballen en bingo vind ik stom.

Aha! Waarzo zit je?

Wel vreemd dan dat je het niet eens bent met degenen die zeggen dat je nergens aan mee hoeft te doen. Je wordt ook niet geacht om ergens aan mee te doen.
Precies. Het is ook wel eens anders. Ik zit op de Verborgen Hoek.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef:Ik zit op de Verborgen Hoek.
Aha. Dus je mocht zondag naar de 'kerk'?
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

Ditbenik schreef:

Aha! Waarzo zit je?

Dat maakt het nog vreemder. Je schreef:
Overigens bevestigt dit tevens waarom ik dus nóóit naar zo'n vakantiepark zou gaan. De gedachte aan al die verplichting alleen al...
Die opmerking suggereert dat je er nog nooit geweest bent. Vervolgens melden diverse personen die wel met VakanZ zijn mee geweest dat deelname aan activiteiten niet verplicht is en dat je ook niet geacht wordt om er aan mee te doen. Daar blijf je het mee oneens en dat komt dan omdat je ervaring anders is. Dan vraag ik me af op welk 'VakanZ-park' je bent geweest.
Toen mijn kinderen nog thuis waren gingen we 1x met een bungalowtent, 1x met een vouwwagen, een aantal keren met een caravan naar een reguliere camping. Daarna huurden we een huis ergens in Oost-Europa (daar ontmoette we mensen die daar zaten via O&S. Ook die hadden geen verplichtingen.) Tegenwoordig gaan we buiten het hoogseizoen. Ik hecht er aan om enigszins 'incognito' op vakantie te gaan en daarom ga ik niet op christelijk park zitten. Maar in Nederland heb ik al zeker 20x de kerkdiensten, Sing-ins en preekbesprekingen of Bijbelstudies en een aantal zanguurtjes van VakanZ bijgewoond. Mij is nooit iets van enige verplichting of 'geacht worden' gebleken en ik heb in die jaren toch heel wat mensen gesproken. Ik ben dan ook erg benieuwd op welk VakanZ-park jij die andere ervaring hebt opgedaan.
Plaats reactie