Wat doen we vandaag?

Dwalers

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Dwalers »

Wij kamperen ook al jaren. Grappig al die verschillen. Wij hebben één jaar gekampeerd op een neutrale camping toen de kinderen nog klein waren en zeiden toen tegen elkaar dat doen we dus niet meer. Dat was meer voor de taal en het contact van onze kinderen met andere kinderen.
We zijn een paar keer naar Val d'or geweest in Luxemburg geweest. Dat was wel leuk voor de kleintjes.
Naar Beter uit campings. Met vakanz die hadden een paar jaar campings in Italië en Frankrijk.
Naar Schoolzicht en de Verborgen Hoek.
Je moet er natuurlijk ook het beste van zien te maken. We hebben het eigenlijk altijd wel naar ons zin gehad.
Eerst jaren met een vouwwagen en later met de caravan.
Dat is eerlijk gezegd wel wat geriefelijker.
Wij vinden het een fijne vorm van vakantie houden. Schoonkinderen waren het niet gewend maar een deel kampeert nu zelf en andere vinden het gewoon echt niets.
Ach ja zo is ieder verschillend.
JvW

Bericht door JvW »

Zeeuw schreef:
Lilian1975 schreef: Wow wat een prijzen. Zijn de standplaatsen met gouden keien belegd ofzo? :bobo
Ben wel oprecht benieuwd naar je ervaringen hoor :super

Wij zijn naar een gewone camping (niet speciaal christelijk of Nederlands ofzo) geweest. Met zwembad etc. En waren bijna de helft goedkoper uit. In Zuid Frankrijk. Met huisdier en ruim genoeg ampère electrique voor 28 euro per dag in hoogseizoen. Inclusief toeristen belasting etc en geen verplichte annuleringsverzekering kosten. Op deze camping kom je al richting de 50 euro per dag...
Nou, wij betalen voor een, naar mijn idee, vrij luxe ingerichte Safaritent € 1200 voor 2 weken met 5 personen. Dat vind ik absoluut niet duur.
Pffft, voor dat geld hadden we andere jaren in Oostenrijk een complete verdieping van een woning. Dus drie slaapkamers, dubbel toilet, woonkamer, woonkeuken, ruim balkon, speelplek buiten voor de kids. Wat een geld allemaal….
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Onze eerste huisje was slechts €55 per nacht. Het huisje waar we nu zitten is ruim €85 per nacht. Wij zijn met twee personen. Beide in Duitsland trouwens. Oostenrijk was eerst het voornemen, maar dat is vanwege alle toeters en bellen er toch niet meer van gekomen. Zuid Duitsland is ook mooi!
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Lilian1975

Bericht door Lilian1975 »

Bezorgd schreef:
Lilian1975 schreef:[ Ik moet eerlijk zeggen dat ik wat huiverig ben voor christelijke organisaties. Juist omdat ik ook verhalen hoor over overlast gevende jeugd..... .
Uit ervaring of van geruchten?
Ik herken het nl niet.
Vanuit directe familie die het vertelde. En klacht hebben ingediend. Dit was dan bij huisjes via Vakanz. Maar ook eerder al. Mensen die vertelden dat ze juist met deze organisaties gingen in de hoop dat hun eigen kroost niet aan de drank zouden gaan. Dus niet. Ik tel mijn eigen ervaring erbij wbt klasgenoten op school van onze kinderen,, drank en keten en andere vervelende dingen via school. Dat maakt mij persoonlijk een beetje huiverig.
En dan kies ik liever de weg van camping ver van alles. Waar dus over het algemeen (niet) christelijke natuur rustzoekers komen. Alles staat en valt natuurlijk met het karakter en persoonlijkheid van je kind. En omdat we weten dat dat vallen werd in ons geval....Maar wel heb ik hier voor mijzelf geleerd. Voor de "veiligheid" hoef je het niet te doen. Ook in mijn eigen persoonlijke jeugd met reformatorische jeugdreizen was het heus geen koek en ei allemaal. Er was toch regelmatig gedoe met een groepje. Dat zijn wel de ouders van het kroost van nu.Tegelijkertijd hoop ik dat ik het mis heb. En geloof ik ook zeker dat er vele goede en gezellige momenten kunnen of zullen zijn.
Lilian1975

JvW schreef:
Zeeuw schreef:
Lilian1975 schreef: Wow wat een prijzen. Zijn de standplaatsen met gouden keien belegd ofzo? :bobo

Wij zijn naar een gewone camping (niet speciaal christelijk of Nederlands ofzo) geweest. Met zwembad etc. En waren bijna de helft goedkoper uit. In Zuid Frankrijk. Met huisdier en ruim genoeg ampère electrique voor 28 euro per dag in hoogseizoen. Inclusief toeristen belasting etc en geen verplichte annuleringsverzekering kosten. Op deze camping kom je al richting de 50 euro per dag...
Nou, wij betalen voor een, naar mijn idee, vrij luxe ingerichte Safaritent € 1200 voor 2 weken met 5 personen. Dat vind ik absoluut niet duur.
Pffft, voor dat geld hadden we andere jaren in Oostenrijk een complete verdieping van een woning. Dus drie slaapkamers, dubbel toilet, woonkamer, woonkeuken, ruim balkon, speelplek buiten voor de kids. Wat een geld allemaal….
Denk ik ook. Maar je wilt niet weten wat een ruim vakantiehuis tegenwoordig kost. Het ging in aantal jaar rap tempo omhoog. Dat deed ons voor kamperen kiezen. De prijzen van de glamping , zijn de huurprijzen van huisjes vroeger.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

JvW schreef:
Zeeuw schreef:

Nou, wij zijn ook in Oostenrijk geweest, maar voor 600 euro per week zit je ook daar volgens mij niet op een camping met voorzieningen. En juist dat laatste is voor de kinderen erg fijn. En daarmee ook voor ons.
€ 600 per week met zn 5-en, kijk daarvoor maar eens op je eigen eiland. Dat ga je niet vinden :)
Lilian1975

Wat bedoel je met voorzieningen?

Ik kijk op deze camping
https://www.campmondsee.at/nl/terrein
Gewoon willekeurig. Met zwembad in Oostenrijk.
En kom echt niet aan 600 euro per week. Je kunt er ook blokhutten huren.
merel

Bericht door merel »

Wij zijn een paar jaar geleden op deze camping geweest. Op zich een prima camping (schoon, zwembad, visvijver) maar ook erg saai. Voor leuke wandelroutes moet je de auto pakken. In de buurt verder niets te zien. Ook de boodschappen moet je met de auto doen.
JvW

Bericht door JvW »

Zeeuw schreef:
JvW schreef:
Zeeuw schreef:

Nou, wij zijn ook in Oostenrijk geweest, maar voor 600 euro per week zit je ook daar volgens mij niet op een camping met voorzieningen. En juist dat laatste is voor de kinderen erg fijn. En daarmee ook voor ons.
€ 600 per week met zn 5-en, kijk daarvoor maar eens op je eigen eiland. Dat ga je niet vinden :)
Nee, hier in de omgeving vind ik de prijzen ook niet normaal. Wij zijn ook met z’n vijven (kids zijn 15, 12 en 8), maar willen juist geen animatie. Wij willen juist met z’n allen eropuit. Dus is het appels met peren vergelijken (wij nemen meestal wel een kaart voor de liften en zwembaden, dus dat moet je dan eigenlijk meerekenen). Meer dan € 1.400 voor twee weken heb ik voor het huisje nooit uitgegeven in ieder geval.
Jaco van Westenbrugge
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

JvW schreef: Nee, hier in de omgeving vind ik de prijzen ook niet normaal. Wij zijn ook met z’n vijven (kids zijn 15, 12 en 8), maar willen juist geen animatie. Wij willen juist met z’n allen eropuit. Dus is het appels met peren vergelijken (wij nemen meestal wel een kaart voor de liften en zwembaden, dus dat moet je dan eigenlijk meerekenen). Meer dan € 1.400 voor twee weken heb ik voor het huisje nooit uitgegeven in ieder geval.
Dat is inderdaad anders. Wij zijn meestal een dag op de camping, dan een dag eropuit etc. Alleen dit jaar niet vermoed ik.
JvW

Bericht door JvW »

Lilian1975 schreef:
JvW schreef:
Zeeuw schreef:

Denk ik ook. Maar je wilt niet weten wat een ruim vakantiehuis tegenwoordig kost. Het ging in aantal jaar rap tempo omhoog. Dat deed ons voor kamperen kiezen. De prijzen van de glamping , zijn de huurprijzen van huisjes vroeger.
Onze laatste keer was in 2019. De prijs van het appartement waar we in 2019 zaten bedraagt voor 2022 ruim € 1.400 voor twee weken. Je moet er wel op tijd bij zijn om dergelijke plekjes te vinden.
Jaco van Westenbrugge
JvW

Bericht door JvW »

Zeeuw schreef:
JvW schreef: Nee, hier in de omgeving vind ik de prijzen ook niet normaal. Wij zijn ook met z’n vijven (kids zijn 15, 12 en 8), maar willen juist geen animatie. Wij willen juist met z’n allen eropuit. Dus is het appels met peren vergelijken (wij nemen meestal wel een kaart voor de liften en zwembaden, dus dat moet je dan eigenlijk meerekenen). Meer dan € 1.400 voor twee weken heb ik voor het huisje nooit uitgegeven in ieder geval.
Dat is inderdaad anders. Wij zijn meestal een dag op de camping, dan een dag eropuit etc. Alleen dit jaar niet vermoed ik.
Ja, dan snap ik het. Wij gaan (gingen) er elke dag opuit. De ene dag een lange wandeltocht, de andere dag een stadje en daarna het zwembad ofzo.
Jaco van Westenbrugge
refo

Bericht door refo »

Wij gaan al jaren naar woningen in Duitsland en Zwitserland, maar ik heb nooit meer betaald dan 900 euro voor 2 weken. Ook niet toen we in 2018 een 10 persoonshuis hadden met ons vijven.
Lilian1975

merel schreef:Wij zijn een paar jaar geleden op deze camping geweest. Op zich een prima camping (schoon, zwembad, visvijver) maar ook erg saai. Voor leuke wandelroutes moet je de auto pakken. In de buurt verder niets te zien. Ook de boodschappen moet je met de auto doen.
Grappig.
Ah dat is wel jammer. Ik wandel het liefst vanaf de camping. Aan de andere kant. Zeker in de bergen moet je vaak een stukje rijden. En boodschappen kunnen wij nooit vanaf de camping doen. Doordat ze zo afgelegen liggen. Vaak heb je op de camping wel de eerste levensbehoeften. En verder halen wij altijd voor twee of drie dagen. We hebben koeling. Vandaar.... En omdat je eigelijk altijd wel met uitstapje of wandeling langs het plaatsje met winkel rijd... is dat geen probleem.
Lilian1975

refo schreef:Wij gaan al jaren naar woningen in Duitsland en Zwitserland, maar ik heb nooit meer betaald dan 900 euro voor 2 weken. Ook niet toen we in 2018 een 10 persoonshuis hadden met ons vijven.
Vertel... waar moeten we heen... :super
Zwitserland deden wij vaak via de VVV zelf daar. Scheelde vaak dat je dan niet aan tussenpersoon hoefde te betalen. We hebben ooit op zo'n gaaf plekje in Grimenz gezeten.
Plaats reactie