Het is niet helemaal eerlijk om deze voorbeelden te noemen. Ik heb ook moeite om de paardentram van Bodegraven naar Tietjerksteradiel te vinden op 29 februari maar dat staat los van de files van elke dag.2. Openbaar vervoer? Alleen vanuit de grote steden redelijk geregeld. Probeer maar eens om vanaf Gouda in de avond naar Alblasserdam te komen en weer terug. Lukt je niet.
Probeer eens op zaterdagavond vanaf Gouderak naar krimpen aan den IJssel heen en weer te komen. Het openbaar vervoer ijdt opzaterdagavond voor het laatst om 19.00 uur naar Krimpen en dan pas op zondagmorgen weer terug.
Kilometerheffing
Be yourself, there are plenty of others.
Wat je nu noemt heeft met een Europese norm te maken voor de concentratie van fijn stof in de atmosfeer. Die regel is echter opgesteld zonder ook maar een spoortje van gezond verstand. Als die regel toegepast wordt kunnen we, ook niet als we nu direct alle autoverkeer stilleggen, nergens in Nederland meer bouwen. Die Europese regel heeft geen enkel raakvlak met de realiteit, de lucht is in Londen, Parijs of Berlijn echt niet schoner dan bij ons in de polder. Volgens mij doen we er goed aan dit trieste voorbeeld van het falen van het Europese ambtenaren-apparaat en de Europese bestuurders niet de afwegingen met betrekking tot de kilometerheffing mee te nemen.Oorspronkelijk gepost door kridje
Misschien moeten we bij deze discussie ook het probleem van 'niet mogen bouwen door te erge vervuiling' betrekken?
Het is met de vervuiling nu soms zo erg dat op sommige plaatsen in Nederland geen bouwactiviteiten mogen plaatsen (of in de toekomst). Met kilometerheffing wordt misschien een deel van dit probleem weggenomen?
Het grote probleem dat ik met de voorgestelde kilometerheffing heb, is dat er al een kilometerheffing bestaat. Het heet de benzineaccijns.
Wie meer benzine verbruikt, betaalt zo ook extra voor de milieuschade die ermee wordt aangericht. Wie zuinig rijdt, wordt dus financieel beloond voor dit rijden. En over het algemeen is het nog zo dat wie meer kilometers rijdt, daarvoor meer benzine moet verbruiken (tenzij het enkel bergaf is natuurlijk).
De voorgestelde kilometerheffing voegt daar verder niets aan toe, behalve dan een ordinaire lastenverzwaring.
Wie meer benzine verbruikt, betaalt zo ook extra voor de milieuschade die ermee wordt aangericht. Wie zuinig rijdt, wordt dus financieel beloond voor dit rijden. En over het algemeen is het nog zo dat wie meer kilometers rijdt, daarvoor meer benzine moet verbruiken (tenzij het enkel bergaf is natuurlijk).
De voorgestelde kilometerheffing voegt daar verder niets aan toe, behalve dan een ordinaire lastenverzwaring.
Daar zouden veel mensen wel eens problemen mee kunnen hebben.Oorspronkelijk gepost door David JWelk probleem heb jij daar precies mee?Oorspronkelijk gepost door refo
En wat dacht je van het privacy-aspect?
Er zal toch wel een gespecifieerde rekening komen? Met tijd en plaats enzo?
Wat deed jij toen en toen daar en daar?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Het probleem is dan waarschijnlijk in de eerste plaats dat ze toen en toen daar en daar zijn....Oorspronkelijk gepost door refoDaar zouden veel mensen wel eens problemen mee kunnen hebben.Oorspronkelijk gepost door David JWelk probleem heb jij daar precies mee?Oorspronkelijk gepost door refo
En wat dacht je van het privacy-aspect?
Er zal toch wel een gespecifieerde rekening komen? Met tijd en plaats enzo?
Wat deed jij toen en toen daar en daar?
en dat het op een afschrift ofzo staat zodat het voor iedereen zichtbaar is, als je GSM aanstaat is nu ook al te achterhalen waar je geweest ben maar da's nog niet voor iedereen zichttbaarOorspronkelijk gepost door David JHet probleem is dan waarschijnlijk in de eerste plaats dat ze toen en toen daar en daar zijn....Oorspronkelijk gepost door refoDaar zouden veel mensen wel eens problemen mee kunnen hebben.Oorspronkelijk gepost door David JWelk probleem heb jij daar precies mee?Oorspronkelijk gepost door refo
En wat dacht je van het privacy-aspect?
Er zal toch wel een gespecifieerde rekening komen? Met tijd en plaats enzo?
Wat deed jij toen en toen daar en daar?
Die auto's blijven rijden. Als het rijden tussen bijvoorbeeld 07.00 uur en 09.00 uur duurder wordt gaan er meer vóór 07.00 uur en ná 09.00 uur de weg op. File is vooral een probleem dat door de hoogste piek in het voertuigaanbod wordt veroorzaakt. Als het lukt dat aantal voertuigbewegingen over langere tijd uit te smeren kan dat wel voor een verbetering zorgen.