Hangen we de vlag uit?

Daphne

Hangen we de vlag uit?

Bericht door Daphne »

Kleine vraagjes... ben zeer benieuwd! Om te peilen hoe koningsgezind we zijn en hoe we ons uiten in deze gezindheid!

Hebben we een vlag?

Hangen jullie de vlag uit als een of meerdere leden van het koningshuis jarig is/zijn?

Hangen jullie de vlag uit op koninginnedag?!

Hangen jullie de vlag halfstok met dodenherdenking?
Hangen jullie de vlag uit met bevrijdingsdag?

Hangen we de vlag halfstok als er een lid van de koninklijke fam. is overleden?!

Hangen we de vlag uit als er een klein prinsje/prinsesje (van Wimlex/Max) is geboren?

Hangen we de vlag uit als er iemand geslaagd is?

Afbeelding
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Marjan

Bericht door Marjan »

Achtwerf JA!
Be yourself, there are plenty of others.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Hebben we een vlag? Ja

Hangen jullie de vlag uit als een of meerdere leden van het koningshuis jarig is/zijn? Nee

Hangen jullie de vlag uit op koninginnedag?! Ja

Hangen jullie de vlag halfstok met dodenherdenking? Ja
Hangen jullie de vlag uit met bevrijdingsdag? Ja

Hangen we de vlag halfstok als er een lid van de koninklijke fam. is overleden?! Nee

Hangen we de vlag uit als er een klein prinsje/prinsesje (van Wimlex/Max) is geboren? Nee

Hangen we de vlag uit als er iemand geslaagd is? Ja
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Unionist

Bericht door Unionist »

In het vlaggenseizoen vlaggen we

18 april: bevrijding Apeldoorn (Canadese vlag)
27 april verjaardag Willem-Alexander
30 april Koninginnedag
4 mei dodenherdenking
5 mei bevrijdingsdag

Op 15 augustus gaat hij ook uit, uit solidariteit met Indië, maar verder blijft hij meestal op zolder. Op 31 januari is het 's morgens nog donker als ik naar mijn werk ga, dus dan vlaggen we ook niet.

En op zondag alleen als het dodenherdenking is.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
nicname

Bericht door nicname »

Hebben we een vlag? Ja

Hangen jullie de vlag uit als een of meerdere leden van het koningshuis jarig is/zijn? meestal vergeet ik het:t

Hangen jullie de vlag uit op koninginnedag?! Jaja

Hangen jullie de vlag halfstok met dodenherdenking? ja
Hangen jullie de vlag uit met bevrijdingsdag?ja

Hangen we de vlag halfstok als er een lid van de koninklijke fam. is overleden?!
meestal geen erg in om de vlag uit te hangen,...slordig, maar waar.
Hangen we de vlag uit als er een klein prinsje/prinsesje (van Wimlex/Max) is geboren? nee, alleen als er bij ons een klein prinsje werd geboren :P ;)

Hangen we de vlag uit als er iemand geslaagd is? ehm..voor de peuterspeelzaal niet...maar ik ben d'r op zich wel voor.

Tot zover.....
vlinder

Bericht door vlinder »

Ehm ja hier best koningsgezind. Bij alle 8 ja, alleen hier vertikten ze het alleen bij Prins Bernard, maar dat hoeft nu niet meer.:thu

Verder is hier iedereen erg koningsgezind, en vlaggen ze veel.

Bij mijn slagen wilde ik hem er eigenhandig weer afhalen omdat ik het nonsens vond, maar daar dacht mijn ouwe lui anders over, dus bleeft tie hangen. ach ja je slaagt gelukkig maar 1 x voor school.

Alleen vandaag mijn mams het vergeten en mijn moeder is hele dag weg geweest dus ja kan een x gebeuren.

een fladdertje van vlindertje
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
RvP

Bericht door RvP »

mmm..

Wij hebben NOG geen vlag!!

zsm wel!!

Want we willen hem natuurlijk wel ophangen!

Leve de koningin.....
Herdenk de gevallenen en
vier de vrijheid !!

Wilhelmus van Nassau,
Ben ik van Duitschen bloet,
Mijn vaderland getrouwen, blijf ick tot in den doet.

Hartelijke groet!

RvP
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door RvP
mmm..

Wij hebben NOG geen vlag!!
..dat kan dus ook nog? :, Wij kregen er toen we trouwden 2. Maar dat is ook weer niet nodig ;)
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Ik heb ook geen vlag, dus dan kun je moeilijk vlaggen. :%
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Jelle

Bericht door Jelle »

Onze vlag is bijna versleten. Een dezer dagen zal er een nieuwe vlag aangeschaft worden om de komende dagen weer mee te kunnen doen.
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Wij hebben ook nog geen vlag voor "later", en waar ik nu woon kan ik geen vlag uithangen. Maar mijn ouders deden het wel bijna altijd. Bij sommige verjaardagen van leden van 't Koninklijk huis vergaten ze 't wel eens... En onze vlag kon niet half stok dus met dodenherdenking hing hij ook niet uit. Maar 5 mei wel.
Marjan

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door pingpongbal
Wij hebben ook nog geen vlag voor "later", en waar ik nu woon kan ik geen vlag uithangen. Maar mijn ouders deden het wel bijna altijd. Bij sommige verjaardagen van leden van 't Koninklijk huis vergaten ze 't wel eens... En onze vlag kon niet half stok dus met dodenherdenking hing hij ook niet uit. Maar 5 mei wel.
Ik heb ook zelf een extra oogje en haakje in de stok gemaakt. Die standaardvlaggen kunnen geen van alle halfstok.

Je vlag versleten, Jelle? Hoe oud is dat ding dan al? Of vergat je 'm binnen te halen met zonsondergang zodat hij veel te lang buiten hing? :D
Be yourself, there are plenty of others.
Daphne

Bericht door Daphne »

Hoe komt t dat het bij mij overkomt dat Refo's veel met het koningshuis hebben maar in de poll lees ik toch af dat de optie 'ik heb geen vlag' 10x is ingevuld... vind ik betrekkelijk veel moet k zeggen!

Ik ben vóór vlaggen :) bij ons thuis hangen er altijd 2 :) (op alle vlag momenten) in ons buurtje was het altijd de sport wie het eerst de vlag uithing! Morgen gaan wij winnen vrees ik :cool: we gaan super vroeg op pad naar Den Haag! Gaan er nog meer naar Den Haag trouwens?!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Ik heb ook zelf een extra oogje en haakje in de stok gemaakt. Die standaardvlaggen kunnen geen van alle halfstok.

Je vlag versleten, Jelle? Hoe oud is dat ding dan al? Of vergat je 'm binnen te halen met zonsondergang zodat hij veel te lang buiten hing? :D

:,:, de vlag van ons is al ruim 35 jaar oud en heeft al heel wat uren in de regen en wind moeten hangen.
Nu na 35 jaar is het tijd voor een nieuwe vlag.:(
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Oorspronkelijk gepost door Marjan

:,:, de vlag van ons is al ruim 35 jaar oud en heeft al heel wat uren in de regen en wind moeten hangen.
Nu na 35 jaar is het tijd voor een nieuwe vlag.:(
xag een paar aanbiedinkjes liggen bij de Blokker :+:wo:u
Plaats reactie