Hangouderen

lammert
Contacteer:

Hangouderen

Bericht door lammert »

Ouderenfonds pleit voor 'bejaardenhangplekken'

OUDE PEKELA/BUNNIK - Het Nationaal Fonds Ouderenhulp pleit voor speciale hangplekken voor bejaarden. Deze 'hang-outs', zoals het fonds ze noemt, moeten vereenzaming en verveling van bejaarden voorkomen, aldus directeur J. Romme van het fonds woensdag.

Het ouderenfonds komt met het plan nadat de Groningse gemeente Oude Pekela deze week in een lokaal winkelcentrum een samenscholingsverbod voor hangouderen had ingesteld.

Groepjes verveelde bejaarden zochten elkaar in het centrum op en hielden daar de bezoekers nauwlettend in de gaten. Dit tot grote ergernis van zowel de ondernemers als het winkelend publiek.

:,:pu

Bron: http://www.nu.nl
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Weer eens wat anders dan hangjongeren, dat hebben ze natuurlijk afgekeken. :,
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

ach ja.. bejaardenoverlast!! is weer eens wat anders dan jeugdoverlast!!:o:,:D
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door lammert
Ouderenfonds pleit voor 'bejaardenhangplekken'

OUDE PEKELA/BUNNIK - Het Nationaal Fonds Ouderenhulp pleit voor speciale hangplekken voor bejaarden. Deze 'hang-outs', zoals het fonds ze noemt, moeten vereenzaming en verveling van bejaarden voorkomen, aldus directeur J. Romme van het fonds woensdag.

Het ouderenfonds komt met het plan nadat de Groningse gemeente Oude Pekela deze week in een lokaal winkelcentrum een samenscholingsverbod voor hangouderen had ingesteld.

Groepjes verveelde bejaarden zochten elkaar in het centrum op en hielden daar de bezoekers nauwlettend in de gaten. Dit tot grote ergernis van zowel de ondernemers als het winkelend publiek.

:,:pu

Bron: http://www.nu.nl
Bij ons in het centrum ook.
Stuk of 7 bejaarden in scootmobiels. Zitten de mensen aan te gapen enz.
Kan begrijpen dat men zich daar aan stoort.
Lecram

Bericht door Lecram »

Ze worden ook al scheef aangekeken als ze autorijden, bij de bank zijn ze lastig omdat ze geen computer hebben en nu mogen ze elkaar ook al niet ontmoeten bij het winkelcentrum.

En zij hebben Nederland gemaakt tot wat het nu is!!! (of we daar nu altijd blij mee zijn is wel de vraag)
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Ze worden ook al scheef aangekeken als ze autorijden, bij de bank zijn ze lastig omdat ze geen computer hebben en nu mogen ze elkaar ook al niet ontmoeten bij het winkelcentrum.
Ze mogen elkaar wel ontmoeten, maar op een speciaal aangewezen plek.
Het idee vind ik goed.
Jelle

Bericht door Jelle »

Wioj kenden de uitdrukken: ff een beursje pakken. Een beursje pakken was elders in het dorp op een bepaalde hoek van de straat waar de oudje samenkwamen om even te praten en wat roddels uit te wisselen.:,:,:,

Nu ben ik zelf op zoek naar zo'n beursje:,:,
refo

Bericht door refo »

hm...
volgens mij hebben de mensen die zich er aan storen een slecht geweten. Het is toch van alle tijden dat ouderen elkaar op een bepaalde plek opzoeken?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Het enige verschil tussen hangjongeren en ouderen is dat er bij de ouderen iets minder criminaliteit voorkomt als ze in een groep zijn. :!:,

Afbeelding
Daphne

Bericht door Daphne »

Hier in gouda hebben we ook hangouderen. Als je naar de binnenstad gaat staan er zo'n 10 oude mannetjes samen te scholen... :ha straat verbod zouden ze moeten krijgen...

HOE durven ze... :sne:bu:stu:stu:stu
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door refo
hm...
volgens mij hebben de mensen die zich er aan storen een slecht geweten. Het is toch van alle tijden dat ouderen elkaar op een bepaalde plek opzoeken?
je bedoelt... zorgcentrum?
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Het enige verschil tussen hangjongeren en ouderen is dat er bij de ouderen iets minder criminaliteit voorkomt als ze in een groep zijn. :!:,
Wat niet is kan nog komen!!:D:,
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
hm...
:,:,:, Je humorzenuw is niet geraakt bij de k...ch.....

Afbeelding
refo

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
hm...
Nee, juist niet.
Misschien is dat het probleem. We hadden ze nou net de afgelopen 30 jaar in zo'n bunker opgeborgen. Maar nu is daar geen geld meer voor. Ipv naar de recreatiezaal gaan ze nu weer de straat op.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Mag ik eens raden waar die ‘hangouderen’ over praten??? Ik denk over de (hang)jeugd van tegenwoordig

:o:D
Plaats reactie