DHMO - groot milieuprobleem!

Plaats reactie
limosa

Bericht door limosa »

zojuist een mailtje gekregen:
------------------------------------------------------
"Dihydromonoxide is kleurloos, geurloos, smaakloos, en het doodt elk jaar vele duizenden mensen. Het grootste deel van deze sterfgevallen worden veroorzaakt door het per ongeluk inhaleren van DHMO, maar de gevaren van dihydromonoxide zijn daartoe zeker niet beperkt. De verlengde blootstelling aan deze stof in vaste vorm veroorzaakt ernstige weefselschade. De symptomen van opname van DHMO in het lichaam kunnen zijn, bovenmatig zweten en urineverlies, soms een opgeblazen gevoel, misselijkheid, braken en verstoring van de elektrolyt-balans in het lichaam. Voor zij die ervan afhankelijk zijn geworden, betekent de onthouding van DHMO een zekere dood.

Dihydromonoxide:

- wordt ook wel genoemd: hydroxlzuur, en is de belangrijkste component van zure regen.
- draagt bij tot het "broeikas-effect",
- kan ernstige brandwonden veroorzaken.
- draagt bij tot de erosie van ons natuurlijk landschap.
- versnelt corrosie en het roesten van vele metalen.
- kan uitval of kortsluiting in elektronische circuits veroorzaken en verminderde werking van de remmen in voertuigen.
- is aangetroffen in operatief verwijderde tumoren van terminale-kankerpatiënten.

De besmetting bereikt epidemische omvang!

Grote hoeveelheden dihydromonoxide worden vandaag gevonden in bijna elke stroom, meer, en reservoir in Amerika. Maar de verontreiniging is wereldwijd, en de verontreinigende stof is zelfs gevonden in Antarctisch ijs. DHMO heeft voor miljoenen dollars schade veroorzaakt aan bezittingen in het midwesten, en onlangs in Californië.

Ondanks de gevaren, wordt dihydromonoxide nog steeds vaak gebruikt:

- als industrieel oplosmiddel en koelmiddel.
- in kerncentrales.
- in de productie van piepschuim.
- als brandvertrager.
- in vele vormen van wreed testdier-onderzoek.
- in de distributie van pesticiden. Zelfs na het afwassen, blijft de oogst besmet met dit chemische product.
- als additief in bepaalde "junk-foods" en andere voedingsmiddelen.

Bedrijven dumpen DHMO-afval in rivieren en de oceaan, en omdat deze praktijk nog wettelijk is toegestaan, kan er niets gedaan worden om hen daarvan te weerhouden. Het effect op het milieu is extreem, en wij kunnen ons niet veroorloven om dat nog langer te negeren!

De Amerikaanse overheid heeft geweigerd om de productie, de distributie, of het gebruik van dit schadelijke chemisch product te verbieden, onder verwijzing naar het "belang voor de economische gezondheid van deze natie." In werkelijkheid, doen marine en andere militaire organisaties experimenten met DHMO, en ontwerpen miljarden-kostende apparaten om het te controleren en te gebruiken tijdens oorlogssituaties. Honderden militaire onderzoekfaciliteiten ontvangen tonnen DHMO door een hoogst verfijnd ondergronds distributienetwerk. Velen slaan grote hoeveelheden voor op voor gebruik op een later tijdstip."
het gaat maar door met het milieu!
David J

Bericht door David J »

Ik kan me vergissen, maar volgens mij is DHMO geen zuur, en is de naam hydroxylzuur dus niet correct. Verder klopt de informatie grotendeels wel. Onbegrijpelijk.
refo

Bericht door refo »

Volgens mij komt dit bericht 12 dagen te laat.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door refo
Volgens mij komt dit bericht 12 dagen te laat.
nee hoor, het is al een veel ouder bericht dat ik nu pas in de mail kreeg

ik vond het wel schokkend, ben ff gaan zitten met een glaasje water voor de schrik
refo

Bericht door refo »

Zolang je maar drinkt en niet inhaleert, zal 't wel gaan.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
David J

Bericht door David J »

Dat zegt jij. Bij consumptie van meer dan twee liter in een keer kan DHMO tot vervelende klachten leiden.
refo

Bericht door refo »

't Ging om een glaasje...
--------------
Sailor

Bericht door Sailor »

Om het nog leuker te maken:
http://www.snopes.com/toxins/dhmo.htm

De zoveelste hoax. We zijn er weer ingestonken :(

[Aangepast op 19/4/05 door Sailor]
Sailor

Bericht door Sailor »

Of uh....begrepen jullie het al...

Nu, goed dan, weten we in ieder geval het verhaal achter het verhaal. Een van de beste hoaxes die ik gezien heb!
Plaats reactie