Ik zal maar even citeren uit eerdere postings want ik heb geen zin eindeloos in herhaling te vallen.Oorspronkelijk gepost door Sabra
Jongere, jij gaat uit van het feit dat wij in Nederland een theocratie zouden moeten stichten. Er is geen enkele bijbelse grond om dat te staven.
Daarnaast kun jij wel niet doen of de Nederlandse rechtsstaat voor jou geen enkel belang heeft, dankzij die rechtsstaat kun jij reformatorisch onderwijs volgen. Dit negeren is een ernstige zaak.
Ik negeer dus helemaal niets.In tegenstelling tot wat Sabra zegt weet ik redelijk goed wat er in onze grondwet staat. En ik geloof dat we als christen blij/dankbaar mogen zijn met artikel 23, lid 2. Maar niet omdat dit de beste oplossing is! Alleen omdat dit een manier is waarop God ons vrijheid geeft, die langzamerhand verdwijnt.
Vervolgens ben ik niet zo'n theocraat als je doet voorkomen, ik ga wel altijd meer uit van Gods woord dan van de grondwet. En het verbaast me dat er christenen zijn die dit omdraaien. Zoals eerder gezegd vind ik het niet sterk om als enige argument voor onze rechtsstaat aan te dragen dat we door die rechtsstaat zelf ook nog vrijheid krijgen. Dit compromisbeleid klinkt mij niet bijbels in de oren. Nogmaals: het is voor mij meer een ideaalbeeld; slechts christelijk onderwijs; en ik weet ook heel goed dat het niet haalbaar is. Onder de huidige omstandigheden is artikel 23 nu eenmaal de beste oplossing van de minder goede.
Gaat dan heen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in de Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb.