Echte interesse in je naaste.
Als je het vraagt moet je ook tijd maken om naar die persoon te luitseren. Het is ook een soort cultuur gewoonte. Sommige mensen reageren niet als je zegt slecht. Daarnaast doen arabieren het anders die wensen iemand wat toe en vragen hoe is het met jou en familie en verwachten zowel Goed als slecht
wel zo sosiaal
wel zo sosiaal
Als ik aan iemand vraag hoe het gaat, dan ben ik me er heel duidelijk van bewust dat het een ander antwoord kan zijn dan je misschien verwacht. Zoiets doe ik ook niet in een winkel of waar het heel druk is, maar meestal als ik die persoon gericht spreek.
Belangstelling voor een ander is toch het minste wat je kunt doen en vooral als je al weet dat er zorgen zijn bij diegene. Iedereen heeft het altijd druk, druk druk voor een goed gesprek.
Belangstelling voor een ander is toch het minste wat je kunt doen en vooral als je al weet dat er zorgen zijn bij diegene. Iedereen heeft het altijd druk, druk druk voor een goed gesprek.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

- Miscanthus
Toch zou ons dit juist aan het denken moeten zetten en we zouden de aansporing ter harte moeten nemen om het hoofd omhoog en het hart naar boven te richten, ondanks aardse zorgen.Oorspronkelijk gepost door limosais mooi, maar hóe mooi hangt toch ook van de omstandigheden af, want als het goed gaat is het niet zo moeilijk om dit te zeggenOorspronkelijk gepost door Pim
Pas vroeg ik het aan iemand en die begon te glimlachen en zei: 'Ja, het is goed hoor, want het ligt vast bij de Heere.' (of in die trant, de exacte bewoordingen weet ik niet meer)
Dat vond ik toch wel heel mooi.
Uiteraard kan je met anderen praten over je zorgen, moeten we ook zeker met elkaar doen. Maar alles onder de wetenschap dat er maar 1 ding belangrijk is!
- Miscanthus
Dat je dat een keer zegt, is heel mooi,Oorspronkelijk gepost door PimToch zou ons dit juist aan het denken moeten zetten en we zouden de aansporing ter harte moeten nemen om het hoofd omhoog en het hart naar boven te richten, ondanks aardse zorgen.Oorspronkelijk gepost door limosais mooi, maar hóe mooi hangt toch ook van de omstandigheden af, want als het goed gaat is het niet zo moeilijk om dit te zeggenOorspronkelijk gepost door Pim
Pas vroeg ik het aan iemand en die begon te glimlachen en zei: 'Ja, het is goed hoor, want het ligt vast bij de Heere.' (of in die trant, de exacte bewoordingen weet ik niet meer)
Dat vond ik toch wel heel mooi.
Uiteraard kan je met anderen praten over je zorgen, moeten we ook zeker met elkaar doen. Maar alles onder de wetenschap dat er maar 1 ding belangrijk is!
maar als je dat al 20 keer gehoord hebt, ga je er ook anders tegenaan kijken.....
En zo komen we weer aan het begin van de discussie: Wat je ook zegt, geluisterd wordt er niet.
Het heeft niet zozeer te maken met 'interesse in de naaste' als wel met etiquette. 'Hoe maakt u het' en varianten daarop hebben meer betekenis naarmate de ontmoetenden elkaar nader staan. Dat is toch niet zo verwonderlijk.
Het heeft niet zozeer te maken met 'interesse in de naaste' als wel met etiquette. 'Hoe maakt u het' en varianten daarop hebben meer betekenis naarmate de ontmoetenden elkaar nader staan. Dat is toch niet zo verwonderlijk.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
- Miscanthus
Tja, het is eigenlijk niet veel meer dan een begroeting.Oorspronkelijk gepost door refo
En zo komen we weer aan het begin van de discussie: Wat je ook zegt, geluisterd wordt er niet.
Paulus zegt dan ook: groet elkaar met een heilige kus. Ik weet zeker dat er dan ook mensen zullen zijn die kussend weer snel doorlopen...
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Een en ander heeft (voor mij) meer betekenis naarmate de ander moeilijke omstandigheden heeft. Ik vraag mijn dierbaren niet elk moment hoe ze het maken, ik vraag wel aan mensen die problemen hebben met gezondheid/kinderen/relaties/werk/etc hoe ze het maken. Want ik wil graag echt weten hoe ze het maken om met ze mee te kunnen leven.Oorspronkelijk gepost door refo
Be yourself, there are plenty of others.
Als je het zo vraagt zoals jij zegt, dus uit beleefdheid, dan heb ik liever dat je me alleen vriendelijk groet. Het is wel makkelijk zeg om uit beleefdheid te vragen "hoe maakt u het?" en verder niets te verwachten, dat is niet netjes. Inderdaad net wat Marjan zegt als je weet dat iemand het moeilijk heeft dan vraag je op zijn tijd hoe het gaat uit respect en naastenliefde.Oorspronkelijk gepost door refo

Nee zeg echt een man!!! Gelukkig zijn ze niet allemaal zo.Oorspronkelijk gepost door refo
Beschouw het als 'goedemorgen'. Voor veel mensen is dat ook zo iets als 'ik ben er al, hoor'. Niet zo gevoelig doen, daar krijg je grijs haar van.
[Aangepast op 14/4/05 door Lizzy]