Helemaal eens Eilander.eilander schreef:Ik vind de vergelijking tussen de vergeving door God en de vergeving door een vrouw die een overspelige man had, ook merkwaardig. Zie Jer. 3 "Keer nochtans weder tot Mij!"Mistig schreef:Ik vind voor zijn mening serieus wel wat te zeggen. Dat vond ik overigens ook van de artikelen van ds. J.M.D. de Heer. Ik had het idee dat ze beter onderbouwd waren dan die van Dr. G.A. van den Brink.Simon0612 schreef:Ds. Clements leest denk ik mee![]()
https://www.rd.nl/artikel/929952-ds-cle ... n-bekering
Als je de vergelijking wil maken, zou je moeten stellen dat die vrouw dus elke dag haar man benadert en met tranen uitnodigt om terug te komen. En uiteraard kun je als man en vrouw niet verder als de man geen berouw toont. Maar volgens mij stelt niemand dat er geen berouw nodig is. Het gaat om de vraag: is er eerst berouw nodig? Lees het boek van Fisher en verwonder je over de grote goedheid en genade van God. Oneindig veel groter dan de vergevingsgezindheid van een mens!
De menselijke vergeving, waarbij je best wel wil vergéven, maar vergeten amper mogelijk is, is zo gebrekkig ten opzichte van de oneindige liefde van onze Heere.