Een komma na 'en'?Posthoorn schreef:Om te beginnen bestaan er voor interpunctie geen bindende regels. In de tweede plaats kan het nodig zijn om wél een komma na 'en' te plaatsen. In dit geval was het niet nodig en zelfs af te raden.Jantje schreef:Er hoort in ieder geval geen komma voor het woordje 'en'.
Gruwelijke spelfouten
Re: Gruwelijke spelfouten
- Niet meer zo actief -
-
- Verbannen
Ik heb het over een komma vóór het woordje 'en'.Posthoorn schreef:Om te beginnen bestaan er voor interpunctie geen bindende regels. In de tweede plaats kan het nodig zijn om wél een komma na 'en' te plaatsen. In dit geval was het niet nodig en zelfs af te raden.Jantje schreef:Er hoort in ieder geval geen komma voor het woordje 'en'.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
- Verbannen
Inderdaad. En ik heb nog wel eens de neiging om de ik-vorm met 'dt' te schrijven.refo schreef:De laatste tijd wordt er erg veel gezondigd tegen twee regels:
1) De kofschip-regel.
2) De derde persoon enkelvoud krijgt stam+t. (En niet stam+d)

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Er geldt alléén een uitzondering voor Rotterdammerdts.
Terwijl dat toch echt niet moeilijk is. Althans, ik neem aan dat je dat in bovenstaande zin niet hebt: 'ik hebt nog wel eens de neiging...' klinkt toch echt wel gek.Jantje schreef:Inderdaad. En ik heb nog wel eens de neiging om de ik-vorm met 'dt' te schrijven.
Ik vindt dat onbegrijpelijk, eerlijk gezegdt.
- Maanenschijn
Ik lust geen T, als je te laat komt krijg je geen T.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ik hoef geen vleesch en ook geen kees.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
- Verbannen
Het gaat voornamelijk om werkwoorden waarbij de stam eindigt op een 'd': dus 'worden', 'vinden', enzovoorts. Dat 'hebben' in de ik-vorm zonder een 't' is, begrijp ik nog wel. Zo dom ben ik nou ook weer niet.eilander schreef:Terwijl dat toch echt niet moeilijk is. Althans, ik neem aan dat je dat in bovenstaande zin niet hebt: 'ik hebt nog wel eens de neiging...' klinkt toch echt wel gek.Jantje schreef:Inderdaad. En ik heb nog wel eens de neiging om de ik-vorm met 'dt' te schrijven.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Spreek jij met de natte T?Maanenschijn schreef:Ik lust geen T, als je te laat komt krijg je geen T.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- Ora et labora
Een ij of een ei. Ik moet nog wel is nadenken welke ik moet kiezen.
Maar ik vind het niet boeiend.
Mijn schrijven is voor 90%-100% meestal wel goed.

We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Dat laatste is een beetje dubbelop. Als het voor 90% meestal wel goed is, dan is het dus voor minder dan 90% goed.Ora et labora schreef:Een ij of een ei. Ik moet nog wel is nadenken welke ik moet kiezen.![]()

- Niet meer zo actief -
- Ora et labora
De conclusie is dat ik niet zoveel spelfouten maak. Dus het is allemaal niet zo boeiend.Mannetje schreef:Dat laatste is een beetje dubbelop. Als het voor 90% meestal wel goed is, dan is het dus voor minder dan 90% goed.Ora et labora schreef:Een ij of een ei. Ik moet nog wel is nadenken welke ik moet kiezen.![]()
Als u er alleen 90% van maakt dat is aan u. Ik zeg 90%-100%. Begrijpend lezen is ook een vak.

We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Je mist mijn punt. Ik bedoel voor alle duidelijkheid niet die aan het einde van de zin.
- Niet meer zo actief -
Bedoel ik ook.Jantje schreef:Ik heb het over een komma vóór het woordje 'en'.Posthoorn schreef:Om te beginnen bestaan er voor interpunctie geen bindende regels. In de tweede plaats kan het nodig zijn om wél een komma na 'en' te plaatsen. In dit geval was het niet nodig en zelfs af te raden.Jantje schreef:Er hoort in ieder geval geen komma voor het woordje 'en'.