Kabinetsformatie 2021
Re: Kabinetsformatie 2021
Verkenners nemen alle schuld op zich. Het was te verwachten. Ten aanzien van Omtzigt spreken zij van een onbedoeld gewekte suggestie. Dat laatste lijkt vreemd en behoeft toelichting in het debat.
De suggestie kwam dus van Rutte. Dat is wel problematisch natuurlijk, omdat het een uitspraak over de controlerende macht is. Hij is echter van teflon, dus zal er wel mee weg komen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Rutte heeft gewoon glashard zitten liegen. Hij heeft wel degelijk gesproken over Omtzigt.
En zijn ontkenning staat op film.
Nieuwe verkiezingen lijkt me nodig.
Wie wordt er eigenlijk premier als Rutte vandaag zou moeten opstappen?
De eerste vice-premier? Of mag VVD dan bv Tamara van Ark naar voren schuiven omdat zij van de grootste partij is?
De eerste vice-premier? Of mag VVD dan bv Tamara van Ark naar voren schuiven omdat zij van de grootste partij is?
Er valt natuurlijk niet op te stappen. Want Rutte is gekozen volksvertegenwoordiger. Net als Omtzigt. Dus ze moeten er gewoon samen uitkomen.
Maar de TK ruikt een kans om Rutte weg te spelen, ze weet alleen nog niet hoe.
Ik hoop het niet. Maar ik weet niet hoe het zit. In de verkiezingen is niet voor een premier gekozen. VVD heeft formeel denk ik alle vrijheid om voor Rutte een functie elders te zoeken en dan in onderhandelingen over het kabinet met een ander voorstel voor een premier te komen.Wim Anker schreef:Nieuwe verkiezingen lijkt me nodig.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
-
- Verbannen
Voor de verkiezingen was natuurlijk nog niet bekend dat Rutte deze leugen heeft gedaan. Met alle wederwaardigheden van de afgelopen week kan de uitslag wel eens heel anders zijn dat tijdens de vorige verkiezingen.Herman schreef:Er valt natuurlijk niet op te stappen. Want Rutte is gekozen volksvertegenwoordiger. Net als Omtzigt. Dus ze moeten er gewoon samen uitkomen.
Maar msschien moeten ze Omtzigt maar premier maken. En dan kan Rutte als minister verder.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Waarom?Wim Anker schreef:Nieuwe verkiezingen lijkt me nodig.
Nee, dat laatste mag niet.Habitat schreef:Wie wordt er eigenlijk premier als Rutte vandaag zou moeten opstappen?
Hugo de Jonge of Carola Schouten zijn de twee opties.
Rutte is gekozen als Kamerlid. Maar als premier is hij nu volstrekt ongeloofwaardig.Herman schreef:Er valt natuurlijk niet op te stappen. Want Rutte is gekozen volksvertegenwoordiger. Net als Omtzigt. Dus ze moeten er gewoon samen uitkomen.
In zijn positie zou ik nu of na het debat naar de koning gaan.
Ook Ollongren en Jorritsma hebben trouwens glashard gelogen in hun brief aan de Kamer waarin ze vertelden dat er met niemand van de fractievoorzitters over gesproken is. Wanneer je met bewust liegen tegen de Tweede Kamer nog door zou kunnen gaan als minister, dan zou de geloofwaardigheid van de politiek helemaal niets meer voorstellen.
Laatst gewijzigd door Valcke op 01 apr 2021, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zit klaar. Ben heel benieuwd. Klas in quarantaine dus alle tijd.parsifal schreef:De suggestie kwam dus van Rutte. Dat is wel problematisch natuurlijk, omdat het een uitspraak over de controlerende macht is. Hij is echter van teflon, dus zal er wel mee weg komen.

Hij heeft dat in twee verschillende interviews gedaan. Ik heb het op het NOS gezien, maar ook nog ergens anders.Habitat schreef:Rutte heeft gewoon glashard zitten liegen. Hij heeft wel degelijk gesproken over Omtzigt.
Verder is nu wel duidelijk waarom volgens hem hier geen debat over gehouden kon worden. Idem waarom hij gisteren nog een voorstel deed om stukken niet te openbaren. Idem zijn waarschuwing voor het schokeffect... Hoe kunnen we een premier hebben die liegt en informatie bewust achterhoudt richting de Kamer?
Op zichzelf was het nog niet zo erg dat er over Omtzigt gesproken is. Wel is erg dat gesuggereerd is dat hij uit de Kamer zou moeten. En nog erger dat hierover systematisch gelogen is.
Rutte gokt direct op een meerderheid door in te stemmen met een motie van wantrouwen. 

-
Wordt dit het einde van Rutte? De kamer is wel echt woest, straks Hoekstra, wordt het echt interessant.