Het zijn nog kinderen, die zijn nog niet in staat tot zelfstandige analyseGeytenbeekje schreef: Vond het wel grappig om te vermelden
Op welke partij ga jij stemmen?
Re: RE: Re: Op welke partij ga jij stemmen?
Re: Op welke partij ga jij stemmen?
Gaat het om de stemmen per stembureau of de scholierenverkiezing?
-
stembureau voor volwassenenHerman schreef:Gaat het om de stemmen per stembureau of de scholierenverkiezing?

Dat kun je zo echt niet in zijn algemeenheid stellen. Er zijn genoeg kinderen die prima zelfstandig kunnen nadenken en te veel volwassenen die dat niet doen. Maar goed, het idee is dat mensen zich levenslang ontwikkelen en gemiddeld rond hun 18e in staat moeten zijn om als volwassene in de samenleving te participeren.Ambtenaar schreef:Het zijn nog kinderen, die zijn nog niet in staat tot zelfstandige analyseGeytenbeekje schreef: Vond het wel grappig om te vermelden
Ik stem ChristenUnie. Ik heb in mijn hele leven niet anders gedaan dan GPV en ChristenUnie stemmen. Ik denk niet dat de ChristenUnie linkser is geworden, uitgezonderd bepaalde medisch ethische standpunten misschien en inzake morele discussies waar breed in de orthodoxe christenheid ontwikkelingen zijn.
-
Wat vond je vervelend aan de RPF ? Die leek te veel op de SGP ?DDD schreef:Dat kun je zo echt niet in zijn algemeenheid stellen. Er zijn genoeg kinderen die prima zelfstandig kunnen nadenken en te veel volwassenen die dat niet doen. Maar goed, het idee is dat mensen zich levenslang ontwikkelen en gemiddeld rond hun 18e in staat moeten zijn om als volwassene in de samenleving te participeren.Ambtenaar schreef:Het zijn nog kinderen, die zijn nog niet in staat tot zelfstandige analyseGeytenbeekje schreef: Vond het wel grappig om te vermelden
Ik stem ChristenUnie. Ik heb in mijn hele leven niet anders gedaan dan GPV en ChristenUnie stemmen. Ik denk niet dat de ChristenUnie linkser is geworden, uitgezonderd bepaalde medisch ethische standpunten misschien en inzake morele discussies waar breed in de orthodoxe christenheid ontwikkelingen zijn.

Oh. Ook dat is toch niet verwonderlijk?Geytenbeekje schreef: stembureau voor volwassenen
-
Als ik ga stemmen, dan zal het D.V. wel op de SGP zijn hoewel ik steeds verder in de hoek gedrukt wordt om niet te gaan stemmen doordat het HB van de SGP o.a. geen actie onderneemt tegen het feit dat vrouwen raadslid en wethouder worden voor de SGP en het optreden van de SGP voor de televisie.
Ik denk dat er weinig mensen zijn die het 100 procent eens zijn met de partij waarop ze stemmen. Meen je nu serieus dat je je stem liever verloren laat gaan dan hem uit te brengen op een partij die nog enigszins getuigenis geeft in de 2e kamer, al ben je het op detail niveau niet helemaal met ze eens?Wet en Evangelie schreef:Als ik ga stemmen, dan zal het D.V. wel op de SGP zijn hoewel ik steeds verder in de hoek gedrukt wordt om niet te gaan stemmen doordat het HB van de SGP o.a. geen actie onderneemt tegen het feit dat vrouwen raadslid en wethouder worden voor de SGP en het optreden van de SGP voor de televisie.
Volgens mij kan een hoofdbestuur geen actie ondernemen tegen vrouwen als vertegenwoordiger of bestuurder namens de SGP. Het zijn de kiesverenigingen (en uiteraard de kiezers) en fracties die dat bepalen.Wet en Evangelie schreef:Als ik ga stemmen, dan zal het D.V. wel op de SGP zijn hoewel ik steeds verder in de hoek gedrukt wordt om niet te gaan stemmen doordat het HB van de SGP o.a. geen actie onderneemt tegen het feit dat vrouwen raadslid en wethouder worden voor de SGP en het optreden van de SGP voor de televisie.
-
- Verbannen
Je bent tegen het optreden de SGP op televisie? Wat is dat toch nou voor kulverhaal?Wet en Evangelie schreef:Als ik ga stemmen, dan zal het D.V. wel op de SGP zijn hoewel ik steeds verder in de hoek gedrukt wordt om niet te gaan stemmen doordat het HB van de SGP o.a. geen actie onderneemt tegen het feit dat vrouwen raadslid en wethouder worden voor de SGP en het optreden van de SGP voor de televisie.
En verder zie ik ook liever geen vrouwen in de politiek, maar ja, daar kun je weinig tegen doen. De overheid heeft geboden dat men dit niet meer mag weigeren. Dus ja, dan heb je daarover niets meer te zeggen, mijns inziens.
@Framboos, blijkbaar vindt @Wet en Evangelie het niet een detailverschil. En daar kan ik dus met mijn verstand niet bij. Ik vind het buitengewoon vreemd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
En waarom mag hij dat niet vinden dan?Jantje schreef:
@Framboos, blijkbaar vindt @Wet en Evangelie het niet een detailverschil. En daar kan ik dus met mijn verstand niet bij. Ik vind het buitengewoon vreemd.
Kulverhaal? Er zijn genoeg mensen die dat vinden. 30 jaar geleden heel de achterban denk.Jantje schreef:Je bent tegen het optreden de SGP op televisie? Wat is dat toch nou voor kulverhaal?Wet en Evangelie schreef:Als ik ga stemmen, dan zal het D.V. wel op de SGP zijn hoewel ik steeds verder in de hoek gedrukt wordt om niet te gaan stemmen doordat het HB van de SGP o.a. geen actie onderneemt tegen het feit dat vrouwen raadslid en wethouder worden voor de SGP en het optreden van de SGP voor de televisie.
En verder zie ik ook liever geen vrouwen in de politiek, maar ja, daar kun je weinig tegen doen. De overheid heeft geboden dat men dit niet meer mag weigeren. Dus ja, dan heb je daarover niets meer te zeggen, mijns inziens.
Op zich kun je ook wel iets vriendelijker naar motivatie vragen.Jantje schreef:Je bent tegen het optreden de SGP op televisie? Wat is dat toch nou voor kulverhaal?Wet en Evangelie schreef:Als ik ga stemmen, dan zal het D.V. wel op de SGP zijn hoewel ik steeds verder in de hoek gedrukt wordt om niet te gaan stemmen doordat het HB van de SGP o.a. geen actie onderneemt tegen het feit dat vrouwen raadslid en wethouder worden voor de SGP en het optreden van de SGP voor de televisie.
Ik vind het geen ondenkbaar standpunt. De rechterflank van de gereformeerde gezindte is in het algemeen geen voorstander van tv-gebruik. Dat de SGP dan toch op tv verschijnt, is niet heel erg goed daarmee te rijmen. En iets langer geleden was het niet zo heel denkbaar. De tijden zijn veranderd, maar dat wil niet zeggen dat iedereen even hard is meeveranderd.
Het standpunt over Europa. De RPF was toen nog tamelijk populistisch en economisch ook rechtser. Het GPV had destijds veel betere kamerleden. Bij de RPF had je meer ondernemerstypes zonder veel verstand van zaken, dat vond ik althans.Geytenbeekje schreef:Wat vond je vervelend aan de RPF ? Die leek te veel op de SGP ?DDD schreef:Dat kun je zo echt niet in zijn algemeenheid stellen. Er zijn genoeg kinderen die prima zelfstandig kunnen nadenken en te veel volwassenen die dat niet doen. Maar goed, het idee is dat mensen zich levenslang ontwikkelen en gemiddeld rond hun 18e in staat moeten zijn om als volwassene in de samenleving te participeren.Ambtenaar schreef:Het zijn nog kinderen, die zijn nog niet in staat tot zelfstandige analyseGeytenbeekje schreef: Vond het wel grappig om te vermelden
Dat is natuurlijk niet waar. Toen ik jong was, waren er ook heel veel mensen in de achterban van de SGP die vonden dat de partij vrouwen moest toelaten tot de Tweede Kamer. Dat speelde juist 30 jaar geleden veel sterker dan nu, denk aan de inspanningen van Riet Grabijn-van Putten.BJD schreef:Kulverhaal? Er zijn genoeg mensen die dat vinden. 30 jaar geleden heel de achterban denk.Jantje schreef:Je bent tegen het optreden de SGP op televisie? Wat is dat toch nou voor kulverhaal?Wet en Evangelie schreef:Als ik ga stemmen, dan zal het D.V. wel op de SGP zijn hoewel ik steeds verder in de hoek gedrukt wordt om niet te gaan stemmen doordat het HB van de SGP o.a. geen actie onderneemt tegen het feit dat vrouwen raadslid en wethouder worden voor de SGP en het optreden van de SGP voor de televisie.
Voor TV idem.