Niet-voedselaankopen proberen wij ook tweedehands te kopen en is idd heel erg fairZita schreef:Nee, meestal niet biologisch. Het bio-assortiment van de Lidl is niet zo heel erg uitgebreid, geloof ik.Ukkie schreef:Zijn er hier die biologisch groente en fruit kopen?Ukkie schreef:Biologische groenten en fruit vind ik lastig dus dat doen we niet zo vaak. Niet alle groenten en fruit zijn biologisch te krijgen.
Dierlijke biologische producten vind ik qua antibiotica en dierenwelzijn belangrijker.
Die vragen stel ik omdat ik benieuwd ben of er buiten kwaliteit ook op andere dingen gelet word bij onze aankopen. B.v. Fair trade.
Aardappels en uien komen van boerbroer. Die teelt wel vriendelijk, maar niet biologisch. En verder is het maar net wat mijn oog ziet of mijn hand grijpt. Yoghurt vind ik biologisch lekkerder. Chocola koop ik fairtrade (maar dat is vooral omdat ik de fairtrade variant met sinaasappel-amandel zo lekker vind). Ik ben fan van too good to go, vanwege anti-weggooi. Dan heb je het qua biologisch ook weer niet voor het kiezen, maar is het wel weer biologisch best wel verantwoord.
Niet-voedselaankopen probeer ik vaak tweedehands te kopen. Dat vind ik heel erg fair en nog biologischer verantwoord dan biologisch.