Ik weet dat zeker. En het is zeker een discussie apart. Maar er zit een wezenlijk verschil tussen zaken die rechtstreeks uit Gods Woord te herleiden zijn en zaken waar Gods Woord niet duidelijk over is.DDD schreef:Dat is natuurlijk wel een discussie apart, want je weet natuurlijk ook wel dat er ook mensen zijn die daar heel anders over denken. Ik vind het punt van Ad Anker wel terecht.
Ik zal één tekst noemen: Dwaalt niet: noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven (1 Korinthe 6: 10). Deze tekst is een gefundeerd argument voor het standpunt wat ds. Van der Tang inneemt. Je kunt niet beweren dat iemand die, biddend en in afhankelijkheid van de Heere, de beslissing maakt om zich te laten vaccineren, dusdanig dwaalt. Ik lees daarover niet zo expliciet en duidelijk in Gods Woord.
En zaken zoals traditie en dergelijke hebben daar helemaal niets mee te maken, voor het geval je dat argument van stal haalt.