Gereformeerde Gemeenten

grote gerrit
Verbannen

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door grote gerrit »

DDD: Ik vind niet dat de dominee onnozel reageert. Ik vind het prima dat men een keer tegen Van der Knijff zegt: U hebt uw punt genoeg gemaakt en uw hebt voldoende aandacht gekregen. Dat Van der Knijff zijn punt maar blijft maken, zie ik in samenhang met zijn autistische karakterstructuur. Daardoor begrijpt hij de gevoelscomponent in de bevinding ook niet, lijkt het. Dat is hem niet kwalijk te nemen, maar iemand met autisme moet wel duidelijk grenzen en kaders krijgen. Dus de dominee staat hem uitstekend te woord. Volgens Geef me de vijf.
DDD

Bericht door DDD »

De dominee reageert niet inhoudelijk. Jij ook niet. De redacteuren van CIP hebben geen ASS en veel lezers ook niet. Het doet er voor deze discussie voor zover ik kan beoordelen ook helemaal niet toe. Integendeel, hij kan juist extra onbevooroordeeld lezen wat er in preken staat.

De reactie van de dominee is onnozel, alleen al het woordje 'van repliek dienen' is zo knullig en ongepast, dat het mijns inziens een wonder is dat het door de eindredactie is gekomen. Maar goed, dat laat ook zien dat CIP het RD niet is.

In de kerk dienen we elkaar niet van repliek, maar bouwen we elkaar op als een levende tempel. Dominees die gemeenteleden van repliek dienen, moet wat bijscholing krijgen, zij het dus niet aan de Theologische school van de Gereformeerde Gemeenten.
grote gerrit
Verbannen

Van repliek dienen betekent gewoon iemand afdoende antwoord geven, iemand gevat antwoorden. Niets negatiefs aan. Dat jij dat erin beluistert, kan ds. Clements niet helpen. Maar terug naar het punt waar het om ging: Van der Knijff heeft zijn punt genoeg gemaakt en dat mag en moet hem ook gezegd worden. Het is heel terecht dat hem zijn grenzen gewezen worden. Daarom reageert de dominee niet inhoudelijk. Dat is genoeg gebeurd, dat is precies het punt En natuurlijk leest dhr. Van der Knijff de preken in de Ger Gem niet onbevooroordeeld. In een interview met het ND uit 2009 ongeveer zegt de man dat hij al jaren niet meer naar de kerk gaat, omdat er van hem dingen verwacht worden die hij niet kan waarmaken. Maar dat terzijde.
Laatst gewijzigd door grote gerrit op 16 feb 2021, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Hollander

Bericht door Hollander »

grote gerrit schreef:(...) Maar terug naar het punt waar het om ging: Van der Knijff heeft zijn punt genoeg gemaakt en dat mag en moet hem ook gezegd worden. Het is heel terecht dat hem zijn grenzen gewezen worden. (...)
Jij hebt je punt ook gemaakt hoor. Tot drie keer toe. :)
grote gerrit
Verbannen

Ik ben in gesprek met DDD, die dit punt steeds probeert te maken. Als hij zijn onterechte punt drie keer debiteert, vraagt dat om drie reacties. :hum
grote gerrit
Verbannen

Om duidelijk te maken dat dhr. V.d. Knijff niet extra onbevooroordeeld preken uit de Ger Gem kan lezen, zoals DDD stelt, citeer ik uit het interview in het ND van december 2009. Arie v.d. Knijff zegt daar:
Ik ga niet meer mee naar de kerk en doe in hun beleving, denk ik, ook geen moeite meer om aansluiting te vinden bij hun geloofswereld.
Laatst gewijzigd door grote gerrit op 16 feb 2021, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Forummer

Bericht door Forummer »

We hebben helemaal geen probleem binnen de GerGem. Iets wat repeterend terugkomt (Blaauwendraad, vd Zwaag, Bart, vd Knijff...) is natuurlijk helemaal geen probleem. Het is... ja, wat is het dan eigenlijk wel :quoi
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Mistig schreef:Ik durf zelfs te beweren dat de vorige rector hier anders op had gereageerd. Een stuk wijzer in elk geval.
Laten we dit niet doen. Hoe verongelijkt je je ook voelt; predikanten tegen elkaar uitspelen en zo neerzetten is niet echt kies.
Hollander

Bericht door Hollander »

grote gerrit schreef:Ik citeer nog maar even uit het interview in het ND van december 2009. Arie v.d. Knijff zegt daar:
Ik ga niet meer mee naar de kerk en doe in hun beleving, denk ik, ook geen moeite meer om aansluiting te vinden bij hun geloofswereld.
Dit citaat trek je uit het grotere verband van een open gesprek over de relatie tussen ASS en geloof. Het is stuitend dat je dit als stempel wilt drukken op deze persoon.

Typisch trollengedrag.
Opnieuw gemeld.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

grote gerrit schreef:Ik citeer nog maar even uit het interview in het ND van december 2009. Arie v.d. Knijff zegt daar:
Laten we het over inhoud hebben. Dit is feitelijk op de persoon.
grote gerrit
Verbannen

.
Laatst gewijzigd door grote gerrit op 16 feb 2021, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
grote gerrit
Verbannen

Helder, eilander. Al bedoel ik dat dus helemaal niet.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

grote gerrit schreef:Dat is hem niet kwalijk te nemen, maar iemand met autisme moet wel duidelijk grenzen en kaders krijgen. Dus de dominee staat hem uitstekend te woord. Volgens Geef me de vijf.
Hou eens op met stoken en trollen.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Forummer schreef:We hebben helemaal geen probleem binnen de GerGem. Iets wat repeterend terugkomt (Blaauwendraad, vd Zwaag, Bart, vd Knijff...) is natuurlijk helemaal geen probleem. Het is... ja, wat is het dan eigenlijk wel :quoi
Misschien wel iets van de eigenheid van de Gereformeerde Gemeenten?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

-DIA- schreef: Als ik mag zeggen wat ik denk? De heer van de Knijff is meer wetenschapper dan theoloog. En zo zijn zijn geschriften (zover ik er wat van gelezen heb) ook te duiden.
De situaties overgrote deel van de predikanten uit de GG is ook geen theoloog. Dus hoe hun geschriften dan te duiden zijn.
Plaats reactie