Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Ik vind u extreem. Dat hindert niet hoor. Maar het lijkt me een voldoende antwoord op de vraag.
Nu zou meer willen weten (als ik door zou vragen, maar dat die ik niet), al intrigeert het me wel wat een mens als u extreem vindt, en hoe u zoiets onder woorden zou kunnen brengen.DDD schreef:Ik vind u extreem. Dat hindert niet hoor. Maar het lijkt me een voldoende antwoord op de vraag.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Deze reactie getuigd ervan dat u extreem bent. Dat hindert niet hoor. Maar lijkt me voldoende tegenreactie op uw reacties.DDD schreef:Ik vind u extreem. Dat hindert niet hoor. Maar het lijkt me een voldoende antwoord op de vraag.
Dat is ook volkomen juist. Althans, als je de wereld vanuit jouw standpunt bekijkt. De vraag is natuurlijk wel, hoeveel mensen in deze wereld volgens jou niet extreem zijn. 

Het merendeel...DDD schreef:Dat is ook volkomen juist. Althans, als je de wereld vanuit jouw standpunt bekijkt. De vraag is natuurlijk wel, hoeveel mensen in deze wereld volgens jou niet extreem zijn.
https://cip.nl/cip+/83872-waarom-een-op ... 5Y.twitter
Ik ben helemaal niet zo van de artikelen op CIP, maar ik vind de reactie van ds. Clements in dit stuk wel heel erg naar en onredelijk.
Ik ben helemaal niet zo van de artikelen op CIP, maar ik vind de reactie van ds. Clements in dit stuk wel heel erg naar en onredelijk.
Ook jammer dat hij er inhoudelijk nauwelijks op in gaat. Een vormfout: Van der Knijff moet zijn kritiek op een andere plaats delen. Maar de inhoud van de kritiek laat ds Clements zo te makkelijk liggen, terwijl hij volgens mij echt wel genoeg van de thematiek weet om met een goed weerwoord te komen.Erskinees schreef:https://cip.nl/cip+/83872-waarom-een-op ... 5Y.twitter
Eigenlijk doet ds. Clements hier precies wat Dr. Van der Knijff probeert aan te kaarten als probleem.Erskinees schreef:https://cip.nl/cip+/83872-waarom-een-op ... 5Y.twitter
Kritiek wordt direct weggeslagen, ook al is deze terecht. Ik verbaas me er over dat dit steeds weer gebeurd in het kerkverband waar ik bij mag horen.
De kerk zou (deze) critici moeten koesteren. Althans, als het gaat om mensen die eerlijk en objectief proberen te komen tot een oordeel.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Zijn punt is volgens mij dat er al over gesproken is en dat er al een reactie van o.a. ds. Schot gekomen is.
Ik ben het wel eens met de reactie van J.P van den Brink onder het artikel.
Ik ben het wel eens met de reactie van J.P van den Brink onder het artikel.
Deze denkt hetzelfde, maar maar ja...Erasmiaan schreef: Ik ben het wel eens met de reactie van J.P van den Brink onder het artikel.
Mooie, heldere en dienende reactie van ds. G. Clements. Eens met zijn standpunt betreffende de misplaatsing op CIP.nl.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-
- Verbannen
Ik ook. De reactie van deze Eindhovense (!) ouderling is me uit het hart gegrepen. Zijn stukjes op Refoweb waardeer ik ook altijd zeer. Heel helder, evenwichtig en respectvol.-DIA- schreef:Deze denkt hetzelfde, maar maar ja...Erasmiaan schreef: Ik ben het wel eens met de reactie van J.P van den Brink onder het artikel.
De klaagzang van de heer Van der Knijff is onredelijk, ongenuanceerd en ongefundeerd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Als ik mag zeggen wat ik denk? De heer van de Knijff is meer wetenschapper dan theoloog. En zo zijn zijn geschriften (zover ik er wat van gelezen heb) ook te duiden.Jantje schreef:Ik ook. De reactie van deze Eindhovense (!) ouderling is me uit het hart gegrepen. Zijn stukjes op Refoweb waardeer ik ook altijd zeer. Heel helder, evenwichtig en respectvol.-DIA- schreef:Deze denkt hetzelfde, maar maar ja...Erasmiaan schreef: Ik ben het wel eens met de reactie van J.P van den Brink onder het artikel.
De klaagzang van de heer Van der Knijff is onredelijk, ongenuanceerd en ongefundeerd.
-
- Verbannen
Hij slaat in dit interview in ieder geval de plank behoorlijk mis.-DIA- schreef:Als ik mag zeggen wat ik denk? De heer van de Knijff is meer wetenschapper dan theoloog. En zo zijn zijn geschriften (zover ik er wat van gelezen heb) ook te duiden.Jantje schreef:Ik ook. De reactie van deze Eindhovense (!) ouderling is me uit het hart gegrepen. Zijn stukjes op Refoweb waardeer ik ook altijd zeer. Heel helder, evenwichtig en respectvol.-DIA- schreef:Deze denkt hetzelfde, maar maar ja...Erasmiaan schreef: Ik ben het wel eens met de reactie van J.P van den Brink onder het artikel.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
En waarom?Jantje schreef:Hij slaat in dit interview in ieder geval de plank behoorlijk mis.
Nu graag een keer een inhoudelijk antwoord.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)