Koud en kil, dat is inderdaad de juiste sfeertekening. Niet alleen voor degenen die afgewezen zijn, maar ik hoor dat ook van mensen die wel aangenomen zijn. Een sollicitatie bij een regulier bedrijf gaat veel menselijker.Silo schreef:Je krijgt inderdaad geen feedback. En dat weet ik uit hele betrouwbare en recente bron. Ik wil er verder niet teveel over zeggen. Het is best een koude en kille bedoeling. Ik houd erg van mijn kerkverband maar op dit punt kan ik het met de procedure en gang van zaken niet eens zijn.
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Waarschijnlijk is hij dan door een (op dat punt) niet goed functionerende kerkenraad doorgezonden.Ouderling schreef:Ik ben het hiermee eens. Ik ken ook een afgewezen persoon in mijn nabije omgeving waar gemeld is waarom hij niet aangenomen werd. Hij heeft daar overigens ook onder mogen buigen.
Als duidelijk is dat iemand geen predikant kan worden, bijvoorbeeld vanwege een narcistische persoonlijkheidsstructuur, een lichamelijke afwijking, laag intellect, enz. kan een kerkenraad dat al aangeven.
Maar als een kerkenraad een broeder in volle vrijmoedigheid doorstuurt naar het curatorium, omdat men ziet dat deze man de gaven ervoor heeft, en het curatorium wijst hem vervolgens af, dan geeft het curatorium zo'n kerkenraad gewoon een flinke klap in het gezicht.
In dit geval heb ik daar geen idee van. Dus zou kunnen.Tiberius schreef:Waarschijnlijk is hij dan door een (op dat punt) niet goed functionerende kerkenraad doorgezonden.Ouderling schreef:Ik ben het hiermee eens. Ik ken ook een afgewezen persoon in mijn nabije omgeving waar gemeld is waarom hij niet aangenomen werd. Hij heeft daar overigens ook onder mogen buigen.
Als duidelijk is dat iemand geen predikant kan worden, bijvoorbeeld vanwege een narcistische persoonlijkheidsstructuur, een lichamelijke afwijking, laag intellect, enz. kan een kerkenraad dat al aangeven.
Maar als een kerkenraad een broeder in volle vrijmoedigheid doorstuurt naar het curatorium, omdat men ziet dat deze man de gaven ervoor heeft, en het curatorium wijst hem vervolgens af, dan geeft het curatorium zo'n kerkenraad gewoon een flinke klap in het gezicht.
Gaven vind ik overigens nog iets heel anders dan het kunnen beoordelen van een roeping.
Klopt. Daar heb je hartenkenners voor nodig.Ouderling schreef:In dit geval heb ik daar geen idee van. Dus zou kunnen.Tiberius schreef:Waarschijnlijk is hij dan door een (op dat punt) niet goed functionerende kerkenraad doorgezonden.Ouderling schreef:Ik ben het hiermee eens. Ik ken ook een afgewezen persoon in mijn nabije omgeving waar gemeld is waarom hij niet aangenomen werd. Hij heeft daar overigens ook onder mogen buigen.
Gaven vind ik overigens nog iets heel anders dan het kunnen beoordelen van een roeping.
Klopt, dat ook.Tiberius schreef:Klopt. Daar heb je hartenkenners voor nodig.Ouderling schreef:In dit geval heb ik daar geen idee van. Dus zou kunnen.Tiberius schreef:Waarschijnlijk is hij dan door een (op dat punt) niet goed functionerende kerkenraad doorgezonden.Ouderling schreef:Ik ben het hiermee eens. Ik ken ook een afgewezen persoon in mijn nabije omgeving waar gemeld is waarom hij niet aangenomen werd. Hij heeft daar overigens ook onder mogen buigen.
Kun jij zijn hulpvraag omschrijven dan? Van wie verwacht deze man hulp? Van zijn medemens op Refoweb?Ukkie schreef:Waarom mag deze persoon geen hulp vragen van medegelovigen of fysiek of op een forum of vragenrubriek? Waarom zou deze persoon op deze dominee (refowebprins) vertrouwen terwijl hij alleen maar een vraag stelt? Als jij met een vraag/probleem naar jouw predikant stap, stel jij dan ook op hem je vertrouwen?Simon0612 schreef:Deze man moet misschien eerst leren zijn heil van God te verwachten en niet op Refoweb/forum prinsen en prinsessen te bouwen?
Moet je het daar van verwachten als je jezelf geroepen voelt tot het predikt ambt? Moet dan niet veel meer psalm 121 in je hart leven? Mijn hulp is van de Heere alleen? Moet dat je niet bemoedigen als je er in je geweten van overtuigt bent dat je onterecht bent afgewezen? Waarom stapt hij niet naar zijn eigen predikant? Waarom kiest hij ervoor dit openlijk op het internet te doen?
Het roept me allemaal meer vragen op dan dat het antwoorden geeft.
We hoeven het ook niet te weten en kunnen het voor een ander niet invullen. Misschien heeft hij hele goede redenen om het op deze manier te doen.Simon0612 schreef:Kun jij zijn hulpvraag omschrijven dan? Van wie verwacht deze man hulp? Van zijn medemens op Refoweb?Ukkie schreef:Waarom mag deze persoon geen hulp vragen van medegelovigen of fysiek of op een forum of vragenrubriek? Waarom zou deze persoon op deze dominee (refowebprins) vertrouwen terwijl hij alleen maar een vraag stelt? Als jij met een vraag/probleem naar jouw predikant stap, stel jij dan ook op hem je vertrouwen?Simon0612 schreef:Deze man moet misschien eerst leren zijn heil van God te verwachten en niet op Refoweb/forum prinsen en prinsessen te bouwen?
Moet je het daar van verwachten als je jezelf geroepen voelt tot het predikt ambt? Moet dan niet veel meer psalm 121 in je hart leven? Mijn hulp is van de Heere alleen? Moet dat je niet bemoedigen als je er in je geweten van overtuigt bent dat je onterecht bent afgewezen? Waarom stapt hij niet naar zijn eigen predikant? Waarom kiest hij ervoor dit openlijk op het internet te doen?
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Wat je eerste zin betreft: Dat klopt, ik ben er niet nieuwsgierig naar ook. Maar het zijn wel vragen die omhoog komen borrelen bij dit soort opmerkelijke artikelen. Wat betreft de goede redenen, die uitspraak laat ik aan jou.Ukkie schreef:We hoeven het ook niet te weten en kunnen het voor een ander niet invullen. Misschien heeft hij hele goede redenen om het op deze manier te doen.Simon0612 schreef:Kun jij zijn hulpvraag omschrijven dan? Van wie verwacht deze man hulp? Van zijn medemens op Refoweb?Ukkie schreef:Waarom mag deze persoon geen hulp vragen van medegelovigen of fysiek of op een forum of vragenrubriek? Waarom zou deze persoon op deze dominee (refowebprins) vertrouwen terwijl hij alleen maar een vraag stelt? Als jij met een vraag/probleem naar jouw predikant stap, stel jij dan ook op hem je vertrouwen?Simon0612 schreef:Deze man moet misschien eerst leren zijn heil van God te verwachten en niet op Refoweb/forum prinsen en prinsessen te bouwen?
-
- Verbannen
Moeilijk als mensen het als kil en koud ervaren. Maar mág het ook een beetje pittig zijn? De selectie voor commando's, navy seals enz. is ook stevig. En het gaat hier wel om mensen op heel verantwoordelijke posten.
Zijn we er eigenlijk nog steeds niet achter van welk kerkverband deze persoon is? Dat was toch DE vraag hier? 

Toch vind ik dat er een goede reden moet zijn om iemand af te wijzen en dat de reden zeker aan de betreffende persoon verteld moet worden.grote gerrit schreef:Moeilijk als mensen het als kil en koud ervaren. Maar mág het ook een beetje pittig zijn? De selectie voor commando's, navy seals enz. is ook stevig. En het gaat hier wel om mensen op heel verantwoordelijke posten.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Jammer dat je de laatste jaren zo koud en kil over GG verwante zaken spreekt, dat valt me met toenemende mate op. Je zult vast je ervaringen met de GG hebben maar dit is iets wat me van het hart mag en moet. Verder vind ik je een prima persoon.Tiberius schreef:Koud en kil, dat is inderdaad de juiste sfeertekening. Niet alleen voor degenen die afgewezen zijn, maar ik hoor dat ook van mensen die wel aangenomen zijn. Een sollicitatie bij een regulier bedrijf gaat veel menselijker.Silo schreef:Je krijgt inderdaad geen feedback. En dat weet ik uit hele betrouwbare en recente bron. Ik wil er verder niet teveel over zeggen. Het is best een koude en kille bedoeling. Ik houd erg van mijn kerkverband maar op dit punt kan ik het met de procedure en gang van zaken niet eens zijn.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Na een dag speculeren heeft een aantal forummers aangenomen dat het blijkbaar in dit topic thuis hoort.Piet Puk schreef:Zijn we er eigenlijk nog steeds niet achter van welk kerkverband deze persoon is? Dat was toch DE vraag hier?

Bij mij is het precies andersom: ik vind je een prima persoon, alleen jammer dat je af en toe iets kouds warm probeert te praten.pierre27 schreef:Jammer dat je de laatste jaren zo koud en kil over GG verwante zaken spreekt, dat valt me met toenemende mate op. Je zult vast je ervaringen met de GG hebben maar dit is iets wat me van het hart mag en moet. Verder vind ik je een prima persoon.

1-1Tiberius schreef:Bij mij is het precies andersom: ik vind je een prima persoon, alleen jammer dat je af en toe iets kouds warm probeert te praten.pierre27 schreef:Jammer dat je de laatste jaren zo koud en kil over GG verwante zaken spreekt, dat valt me met toenemende mate op. Je zult vast je ervaringen met de GG hebben maar dit is iets wat me van het hart mag en moet. Verder vind ik je een prima persoon.

Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.