Christenen doen te veel aan geboorte beperking?

vlinder

Bericht door vlinder »

Vandaar dat moslims dan zoveel vrouwen hebben.
David J

Bericht door David J »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Ik denk dat er veel gelegen is in wat de mens zelf allemaal denkt te regelen. We zien het overal, waar de mens ingrijpt in de schepping gaat er altijd ergens wat fout.
Zo ook met het regulieren van het aantal kinderen wat vanuit de haag vele jaren geleden al gepropagandeerd werd.
Gelukkig zijn er nog velen die kinderen krijgen van de Heere en ze niet zelf nemen.
Met de nodige mitsen en maren lijkt het me dat daar geen tegenstelling tussen zit, Jelle. Net zomin als het feit dat de regen een zegen van God is verhindert dat een verstandige christelijke boer een sproei-installatie in de schuur heeft staan.

[Aangepast op 28/12/04 door David J]
refo

Bericht door refo »

Zelfs op het zendingsveld van de ZGG beginnen ze met inenten en familyplanning.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door refo
Zelfs op het zendingsveld van de ZGG beginnen ze met inenten en familyplanning.
Ik kan me onmogelijk voorstellen dat GG-zendingswerkers tot op heden zonder malariaprik de rimboe in gestuurd zijn.

Want dan hadden we ze net zo goed met korte mouwtjes naar Alaska kunnen sturen om onder de Eskimo's te werken.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
David J

Bericht door David J »

Oorspronkelijk gepost door anemoon

Met de nodige mitsen en maren lijkt het me dat daar geen tegenstelling tussen zit, Jelle. Net zomin als het feit dat de regen een zegen van God is verhindert dat een verstandige christelijke boer een sproei-installatie in de schuur heeft staan.
ehm?
je bedoelt...
nog extra regen, bij de regen
dus...
grote gezinnen zouden nog wat kinderen erbij kunnen adopteren

zoiets?
Vreemde redeneringen hang jij op zeg :,
Een verstandige boer gaat niet beregenen als het regent...

Maar goed, wat ik bedoelde was dit: kinderen zijn een zegen van God. Dat is waar. De bijbel zegt dat echter ook van de regen. Toch is het niet ongelovig of zondig wanneer een boer een regeninstallatie koopt, zodat hij kan beregenen als de regen uitblijft. Besef van Gods regering sluiten het nemen van voorzorgsmaatregelen niet uit.

Datzelfde geldt voor geboorteplanning. Wij hebben nu de kennis over het hoe en wat van bevruchting en zwangerschap, dat brengt hoe dan ook mee dat je verantwoording draagt over je kindertal. In het besef van Gods regering moet je ook daarover beslissingen nemen. Het gebruik van voorbehoedmiddelen of juist vruchtbaarheidsbehandelingen gaat dan ook niet noodzakelijkerwijs in tegen het ontvangen van kinderen uit Gods hand.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Een ieder zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd en neemt een besluit voor het aangezicht van God en zijn man/vrouw.
We kunnen hierover een duidelijke eigen mening hebben, maar die kunnen we onmogelijk voor een ander laten gelden.
David J

Bericht door David J »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Een ieder zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd en neemt een besluit voor het aangezicht van God en zijn man/vrouw.
We kunnen hierover een duidelijke eigen mening hebben, maar die kunnen we onmogelijk voor een ander laten gelden.
Natuurlijk niet. Maar dat gaat toch niet in tegen wat ik zei?

[Aangepast op 29/12/04 door David J]
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door David J
Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Natuurlijk niet. Maar dat gaat toch niet in tegen wat ik zei?

[Aangepast op 29/12/04 door David J]
Neehoor! :)

Ik vind jouw mening overigens een hele mooie. Ik plakte gewoon op wat me te binnen schoot bij dit soort ethische kwesties waar de meningen doorgaans nogal over kunnen verschillen omdat concrete aanwijzingen daarover niet in de Schrift te vinden zijn.
Plaats reactie