Christenen doen te veel aan geboorte beperking?

memento

Christenen doen te veel aan geboorte beperking?

Bericht door memento »

Elders hier op het forum las ik:
D'r zullen meer christelijke kindertjes motten kommen, want de vergrijzing van Oude Nederlanders en de verjonging van Nieuwe moslims loopt wel uit op het bovengeschetste scenario.
Hard, maar waar. Als ik naar een gemiddeld refo-gezin kijk zie ik zo'n 4 kinderen. Als je kijkt naar een gemiddeld moslimgezin zijn dat er volgens mij veel meer dan 4.

Kortom, moeten refo's eens minder aan gezinsbeperking om zó het aantal refo's in Nederland op pijl te houden?
Lecram

Bericht door Lecram »

Het klinkt als een soort wedstrijd tussen moslims en christenen. Die kant moeten we dus niet op.
Unionist

Bericht door Unionist »

doet me te veel aan bepaalde periodes in de geschiedenis denken.

Ik geloof ook niet dat het instandhouden van een ras, volk of bevolkingsgroep het doel moet zijn van kinderen krijgen.

Ik lees net in Open Doors-maandblad dat er een opwekking in Iran aan de gang is. Eén voorbeeld hoe dat in zijn werk gaat: Een Iraniër emigreert om economische motieven naar Noord-Europa. Uit verveling loopt hij op een dag een kerk binnen. Het interesseert hem en hij blijft komen. Na een tijdje komt hij tot geloof. Op vakantie in Iran vertelt hij enthousiast over zijn nieuwe geloof. Binnen een maand hebben 50 familieleden zich bekeerd tot het christendom. Een half jaar later belt hij naar huis en er blijkt een gemeente te zijn van 250 leden... En dat in Iran!! De kerk groeit daar vooral door vriendschapsevangelisatie, zoals op dit forum al vaker betoogd is.

Misschien zouden er wat meer christenen wedergeboren moeten worden...

[Aangepast op 27/12/04 door Unionist]
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door memento
D'r zullen meer christelijke kindertjes motten kommen, want de vergrijzing van Oude Nederlanders en de verjonging van Nieuwe moslims loopt wel uit op het bovengeschetste scenario.
Hard, maar waar. Als ik naar een gemiddeld refo-gezin kijk zie ik zo'n 4 kinderen. Als je kijkt naar een gemiddeld moslimgezin zijn dat er volgens mij veel meer dan 4.

Kortom, moeten refo's eens minder aan gezinsbeperking om zó het aantal refo's in Nederland op pijl te houden?
Ik denk dat niet alleen het aantal kinderen een rol speelt bij het 'vergroten' van het aantal refo's (sorry:D), maar ook de leeftijd waarop men kinderen krijgt. Waar de meeste families nu nog 'maar' bestaan uit drie generaties, bestonden ze vroeger al snel uit vijf generaties.

Overigens heb ik mijn twijfels of de Nederlandse moslimgezinnen daadwerkelijk groter zijn. Zijn hier cijfers van bekend?
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Gian

Bericht door Gian »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
doet me te veel aan bepaalde periodes in de geschiedenis denken.

Ik geloof ook niet dat het instandhouden van een ras, volk of bevolkingsgroep het doel moet zijn van kinderen krijgen.

Ik lees net in Open Doors-maandblad dat er een opwekking in Iran aan de gang is. Eén voorbeeld hoe dat in zijn werk gaat: Een Iraniër emigreert om economische motieven naar Noord-Europa. Uit verveling loopt hij op een dag een kerk binnen. Het interesseert hem en hij blijft komen. Na een tijdje komt hij tot geloof. Op vakantie in Iran vertelt hij enthousiast over zijn nieuwe geloof. Binnen een maand hebben 50 familieleden zich bekeerd tot het christendom. Een half jaar later belt hij naar huis en er blijkt een gemeente te zijn van 250 leden... En dat in Iran!! De kerk groeit daar vooral door vriendschapsevangelisatie, zoals op dit forum al vaker betoogd is.

Misschien zouden er wat meer christenen wedergeboren moeten worden...

[Aangepast op 27/12/04 door Unionist]
Tja...
Ravak Avatski heeft ook van zulke verhalen.
Hele familie's in Irak die rond 1 uitgedeelde Bijbel tot geloof komen. Echt om kippevel van te krijgen. Elke Bijbel die daar naar toe gaat is tientallen mensenlevens waardt. Ik heb foto's gezien van hele familie's die rondom de Bijbel luisteren als er iemand voorleest.
Als hij naar Irak vliegt spaart hij al z'n bagagekilo's voor Bijbels. Meer gaat er niet mee.
Gian

Bericht door Gian »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw

Ik denk dat niet alleen het aantal kinderen een rol speelt bij het 'vergroten' van het aantal refo's (sorry:D), maar ook de leeftijd waarop men kinderen krijgt. Waar de meeste families nu nog 'maar' bestaan uit drie generaties, bestonden ze vroeger al snel uit vijf generaties.

Overigens heb ik mijn twijfels of de Nederlandse moslimgezinnen daadwerkelijk groter zijn. Zijn hier cijfers van bekend?
Het is een duidelijke opdracht uit de Koran om zich in de vreemden tomeloos te vermenigvuldigen.
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door GianHet is een duidelijke opdracht uit de Koran om zich in de vreemden tomeloos te vermenigvuldigen.
Dat zegt natuurlijk niet veel. In de Bijbel staat ook: gaat heen en vermenigvuldigt u.
Zo letterlijk neemt elke moslim de Koran nou ook weer niet.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Olli

Bericht door Olli »

Ik zou een subsidieaanvraag doen! Bij ieder refokind meer een fikse subsidie!!:,:,:P:P:,:,:,
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Olli

Ik zou een subsidieaanvraag doen! Bij ieder refokind meer een fikse subsidie!!:,:,:P:P:,:,:,
Bij ons noemen ze dat kinderbijslag. :pu
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Egbert

Zal ik dan 't liedje maar veranderen?! :t

Mama, 'k wil een man hé!
Wat 'n man, m'n lieve kind?
Wil jij dan een Fransman hè?
Nee mama, nee!
'n Franse man die wil ik niet.
Want parlezvous versta ik niet
Dit is mijn plezier,
met die Refojongkerels hier.

Mama, 'k wil een man hé!
Wil jij dan een Duitser hè?
Nee mama, nee!
'n Duitse man die wil ik niet.
Want Schweinenfleis dat lust ik niet
Dit is mijn plezier,
met die Refojongkerels hier

Mama, 'k wil een man hè
Wil jij dan 'n Spaanser hè?
Nee mamma, nee!
'n Spaanser man die wil ik niet
Want Amor-Amor moet ik niet
Dit is mijn plezier,

Mama, 'k wil een man hè
Wil jij dan 'n Engelsman?
Nee mama, nee!
'n Engelsman die wil ik nie
Want I love you versta ik niet
Dit is mijn plezier,
met die Refojongens hier

Mamma, 'k wil een man hè!
Wil jij dan een Refo soms hè?
In 'n Refo z'n armen wil ik wel
Dit is mijn plezier,
met die Refojongens hier.

:stu
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Oorspronkelijk gepost door Egbert

Zal ik dan 't liedje maar veranderen?! :t

Mama, 'k wil een man hé!
Wil jij dan een Fransman hè?
Nee mama, nee!
'n Franse man die wil ik niet.
Want parlezvous versta ik niet
Dit is mijn plezier,
met die Refojongkerels hier.

Mama, 'k wil een man hé!
Wil jij dan een Duitser hè?
Nee mama, nee!
'n Duitse man die wil ik niet.
Want Schweinenfleis dat lust ik niet
Dit is mijn plezier,

Mama, 'k wil een man hè
Wil jij dan 'n Spaanser hè?
Nee mamma, nee!
'n Spaanser man die wil ik niet
Want Amor-Amor moet ik niet
Dit is mijn plezier,

Mama, 'k wil een man hè
Wil jij dan 'n Engelsman?
Nee mama, nee!
'n Engelsman die wil ik nie
Want I love you versta ik niet
Dit is mijn plezier,
met die Refojongens hier

Dit is mijn plezier,

:stu
:, ik ben te oud:t
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik denk dat er veel gelegen is in wat de mens zelf allemaal denkt te regelen. We zien het overal, waar de mens ingrijpt in de schepping gaat er altijd ergens wat fout.
Zo ook met het regulieren van het aantal kinderen wat vanuit de haag vele jaren geleden al gepropagandeerd werd.
Gelukkig zijn er nog velen die kinderen krijgen van de Heere en ze niet zelf nemen.
refo

Bericht door refo »

Dit is mijn plezier,
:in
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
:, ik ben te oud:t
:+
Oorspronkelijk gepost door refo
Dit is mijn plezier,
:in
zie Jelle :,:,:,:,:,

[Aangepast op 28/12/04 door Daphne]
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Adorote

Bericht door Adorote »

Dat de gezinnen groter moeten niet zo gek; maar een vrouw is geen baar of werp machine.
Plaats reactie