Kerstmis 2004

Plaats reactie
Adorote

Kerstmis 2004

Bericht door Adorote »

Hoe breng jij Kerstmis 2004 door?
Unionist

Bericht door Unionist »

in kerk en gezinsverband
jan03

Bericht door jan03 »

Ik ben het helemaal eens met je reactie Adrianus. Maar de toonzetting zou op zich wel iets vriendelijker kunnen!
Lecram

Bericht door Lecram »

Zonder Jezus is je Kerst mis
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

In kerk en gezinsverband. Waarschijnlijk eerste kerstdag bij m'n vriendin en tweede kerstdag bij mij thuis.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
1. Er is al een topic over het kerstfeest.

2. Ik heb moeite met roomse terminologie op OSW en

3. Ik heb deze posting eerst geplaatst na betrokkene per U2U te hebben gevraagd zijn titel aan te passen, maar daarop krijg ik geen antwoord.

4. Zodra de titel wordt gewijzigd en ik dat zie zal ik deze posting weer weghalen.

5. Voor het geval een mod eerder dan ik ziet dat de titel is gewijzigd (of hij dat zelf heeft gedaan) vraag ik hem hierbij deze mijn posting te verwijderen.
In feite is het hele kerstgebeuren natuurlijk een roomse kerstening van een heidens feest.

Misschien moet je Calvijn consequent volgen (zie de forumregels!) en net als de Schotten het hele feest afwijzen.

In het Engels praat men over Christmas, een verbastering van Christ-mass. Onkerkelijken zeggen dan X-mas, omdat ze moeite hebben met de naam Christ, een motivatie waar christenen dan weer moeite mee hebben. Ds. S. Sturgeon uit Montana, USA gebruikt echter steevast X-mas, met als motivatie: Christ has never been in Christmas.

Tja...
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
Ik heb nog steeds geen goede modus gevonden. We zijn wel "vrolijk", maar de Heere Jezus staat naar mijn smaak in de feestvreugde te weinig centraal.
Lambertus

Bericht door Lambertus »

tis wel een heet hangijzer hier zeg ...de feestdagen !! Kom op het is feest Er is ons een Kind geboren!!!

Eer Hem en denk aan Hem wat ie voor ons gedaan heeft en of je nou wel of niet aan de gevulde kalkoen of iets dergelijks zit wat maakt het uit

De Kerstgedachte is belangrijk en ik kijk uit naar de nachtmis echt waar met de hele miespoge erbij !!!
Andre

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
in kerk en gezinsverband
dat hoop ik ook te doen Unionist.
refo

Bericht door refo »

"Wij mensen hebben veelal de even hardnekkige als noodlottige neiging om in allerlei drukke bezigheden op een een of andere wijze God te ontvluchten en eigenlijk te vergeten. Met Kerstmis wordt deze sleur doorbroken. Hij komt tot ons, die altijd weer onwillig, te trots of te bang zijn om tot Hem te komen. Het Kerstkind weet onze onwil te elimineren, onze trots te breken, onze angst weg te nemen, en het leidt ons tot de Vader. En wie door het Kerstkind tot de Vader komt, die weet eerst recht wat de grote blijdschap is, waarover in de Kerstnacht tot verschrikte en onwetende mensen gesproken werd."

Bernhard Prins der Nederlanden (1911-2004)
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
dré

Bericht door dré »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
1. Er is al een topic over het kerstfeest.

2. Ik heb moeite met roomse terminologie op OSW en

3. Ik heb deze posting eerst geplaatst na betrokkene per U2U te hebben gevraagd zijn titel aan te passen, maar daarop krijg ik geen antwoord.

4. Zodra de titel wordt gewijzigd en ik dat zie zal ik deze posting weer weghalen.

5. Voor het geval een mod eerder dan ik ziet dat de titel is gewijzigd (of hij dat zelf heeft gedaan) vraag ik hem hierbij deze mijn posting te verwijderen.
idd Kerstfeest
dré
--------

Credo in unum Deo
Olli

Bericht door Olli »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Zonder Jezus is je Kerst mis
Leuk is tie he!
En het is de volle waarheid!!
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
Oorspronkelijk gepost door Adorote
zoals we ook de andere weken van het jaar doorbrengen
met 1 verschil:
we hebben een asielzoeker als logeergast

en als onze gezondheid het toelaat zullen we nog meer eenzame mensen uitnodigen

Juist Anemoon het geloof in praktijk brengen,in navolging van het Christuskind.
Plaats reactie