Eventjes de targets halen....
DEN HAAG - Het kabinet gaat wegpiraten hard aanpakken. Automobilisten die binnen vijf jaar na een veroordeling opnieuw zwaar de fout in gaan, krijgen automatisch een rijontzegging opgelegd. Hardleerse overtreders kunnen hun rijbewijs zelfs definitief kwijtraken.
.
De nieuwe maatregelen gelden voor bestuurders die onder invloed rijden, een grove snelheidsovertreding maken of een verkeersongeval veroorzaken met ernstige gevolgen. Dat blijkt uit een wetsvoorstel van minister Donner van Justitie dat hij mede namens zijn collega Peijs van Verkeer en Waterstaat voor advies naar verschillende instanties heeft gestuurd.
.
De rechter kan nu al voor een groot aantal zware verkeersdelicten een rijontzegging opleggen, maar is daartoe niet verplicht. Donner en Peijs willen dat bij herhaaldelijk ernstig gedrag veranderen. Wegpiraten die opnieuw een verkeersdelict begaan, vormen in zijn ogen een grote bedreiging voor de verkeersveiligheid.
.
Wie een rijontzegging van één jaar of meer opgelegd heeft gekregen, loopt zelfs het risico het rijbewijs definitief kwijt te raken als hij opnieuw ernstig over de schreef gaat. Zo iemand zal dan opnieuw examen moeten doen. Deze maatregel geldt voor alle gevallen waarin een rechter de rijbevoegdheid van een automobilist kan ontzeggen.
.
Verder maken de voorstellen geen onderscheid tussen werk en privé. Ook vrachtwagenchauffeurs die privé rijden en een ernstig verkeersdelict begaan, kunnen bij recidive hun rijbewijs kwijtraken.
.
Lichte verkeersdelicten die doorgaans met een geldboete worden afgedaan, vallen buiten de werking van het wetsvoorstel. Donner wil met een eenvoudig puntenstelsel zonder al te veel administratieve rompslomp het beleid aanscherpen voor automobilisten die zelf achter het stuur hebben gezeten en door de politie zijn staande gehouden. Een snelheidsovertreding waarbij een automobilist wordt geflitst, telt niet mee voor het puntenrijbewijs.
.
In de Tweede Kamer bestaat al enige tijd een meerderheid van CDA en PvdA voor de invoering van een puntenrijbewijs, maar minister Peijs verzette zich lange tijd vanwege de administratieve rompslomp die ze voorzag. Een CDA-plan om de hoeveelheid administratie drastisch te beperken, haalde haar over de streep.
.
Volgens het wetenschappelijk centrum WODC van het ministerie van Justitie zijn de verkeersdelicten waarvoor de rijontzegging zal gelden, redelijk eenvoudig op te sporen. Hiervoor is hoogwaardige technische apparatuur beschikbaar. Zo wordt bij verkeerstoezicht gebruikgemaakt van onopvallende videosurveillance om weggebruikers die grove snelheidsovertredingen begaan, staande te houden. Een experiment met videosurveillance leverde in de politieregio IJsselland in één jaar tijd zo’n 200 ingevorderde rijbewijzen van gevaarlijk rijdende bestuurders op.
.
De nieuwe maatregelen gelden voor bestuurders die onder invloed rijden, een grove snelheidsovertreding maken of een verkeersongeval veroorzaken met ernstige gevolgen. Dat blijkt uit een wetsvoorstel van minister Donner van Justitie dat hij mede namens zijn collega Peijs van Verkeer en Waterstaat voor advies naar verschillende instanties heeft gestuurd.
.
De rechter kan nu al voor een groot aantal zware verkeersdelicten een rijontzegging opleggen, maar is daartoe niet verplicht. Donner en Peijs willen dat bij herhaaldelijk ernstig gedrag veranderen. Wegpiraten die opnieuw een verkeersdelict begaan, vormen in zijn ogen een grote bedreiging voor de verkeersveiligheid.
.
Wie een rijontzegging van één jaar of meer opgelegd heeft gekregen, loopt zelfs het risico het rijbewijs definitief kwijt te raken als hij opnieuw ernstig over de schreef gaat. Zo iemand zal dan opnieuw examen moeten doen. Deze maatregel geldt voor alle gevallen waarin een rechter de rijbevoegdheid van een automobilist kan ontzeggen.
.
Verder maken de voorstellen geen onderscheid tussen werk en privé. Ook vrachtwagenchauffeurs die privé rijden en een ernstig verkeersdelict begaan, kunnen bij recidive hun rijbewijs kwijtraken.
.
Lichte verkeersdelicten die doorgaans met een geldboete worden afgedaan, vallen buiten de werking van het wetsvoorstel. Donner wil met een eenvoudig puntenstelsel zonder al te veel administratieve rompslomp het beleid aanscherpen voor automobilisten die zelf achter het stuur hebben gezeten en door de politie zijn staande gehouden. Een snelheidsovertreding waarbij een automobilist wordt geflitst, telt niet mee voor het puntenrijbewijs.
.
In de Tweede Kamer bestaat al enige tijd een meerderheid van CDA en PvdA voor de invoering van een puntenrijbewijs, maar minister Peijs verzette zich lange tijd vanwege de administratieve rompslomp die ze voorzag. Een CDA-plan om de hoeveelheid administratie drastisch te beperken, haalde haar over de streep.
.
Volgens het wetenschappelijk centrum WODC van het ministerie van Justitie zijn de verkeersdelicten waarvoor de rijontzegging zal gelden, redelijk eenvoudig op te sporen. Hiervoor is hoogwaardige technische apparatuur beschikbaar. Zo wordt bij verkeerstoezicht gebruikgemaakt van onopvallende videosurveillance om weggebruikers die grove snelheidsovertredingen begaan, staande te houden. Een experiment met videosurveillance leverde in de politieregio IJsselland in één jaar tijd zo’n 200 ingevorderde rijbewijzen van gevaarlijk rijdende bestuurders op.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Juist ja. En jij zou je auto wel willen laten begrenzen op 70 km/u? Denk even na voor je dergelijke onzin roept.Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Net wat matthijs zeft. Als het niet voor het geld zou zijn, dan zouden ze wel een begrenser inbouwen. Dit is heel simpel en kost weinig.
Technisch gezien zal het vast mogelijk zijn een dynamische begrenzer in te bouwen die de max. snelheid regelt afhankelijk van de plaats waar je bent (woonerf, snelweg of daartussenin), maar dat kost i.c.m. de benodigde infrastructuur ONTZETTEND veel geld..
Nog een lekker vroom zinnetje uit de zelfde cathechismus: In al hun zwakheid en gebrekenOorspronkelijk gepost door Matthijso lekker vroom zinnetje.Oorspronkelijk gepost door jacobOok die over ons gesteld zijn...........
Die over ons gesteld zijn doen het zelf ook. Een jaar geleden scheurde Zalm inclusief chauffeur voorbij. En hard dat het ging, nog harder dan 150, want ze haalden mij in. Ze geven het goede voorbeeld!
Ze geven het goede voorbeeld!
Ik vind zoiezo (?) dat mensen niet moeten klagen als ze een boete krijgen. Regels zijn regels en daar moet je niet ff gauw je eigen interpretatie van maken. En zelfs dan vind ik het nog vreemder dat het nodig is om te controleren; mensen kunnen zich toch zelf aan die regels houden? Maar ja; dat schijnt ouderwets en niet realistisch te zijn, is het misschien ook wel.
Maar ik blijf het dom vinden, net als die mensen die als ze voor een goed doel geld 'geven' er ook iets voor terug willen krijgen. Speculaas kopen voor het goede doel... Onzin: Speculaas kopen voor je eigen plezier en het is leuk dat de opbrengst naar een goed doel gaat. Waarom geeft niemand gewoon vrijwillig?
Maar dit is off-topic. Sorry.

Dan ligt de fout tenminste aan hun kant. En pas dan hebben we reden om dit soort dingen te roepen.Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Je moet eens kijken wat er gebeurd als iedereen zich ineens aan de snelheid ging houden. Dan kwam er geen pepernoot meer binnen. Wedje maken dat je dat om de meest bizarre dingen bekeurd gaat worden????
Voorstel: We gaan ons vanaf vandaag allemaal aan de regels houden, even kijken of Tukkertjes verhaal klopt.
Zegt het voort.
Maar dan heb je weer honderden werkelozen, auto ie niet meer gebruikt worden, lege kantoren, dure flitspalen voor niks etc.Oorspronkelijk gepost door JongereStelling:Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Stelling:
De schatkist is juist gebaat bij snelheidsovertreders.
Dus ze moeten het harder rijden promoten.
Als iedereen zich aan de regels houdt kan bijna de hele politie worden opgedoekt. Wat weer een stuk scheelt voor onze schatkist.
![]()
Wat zou mee opleveren??
De werklozen kunnen allemaal leraar worden, de auto's sturen we naar 'het oostblok, de lege kantoren bieden huisvesting aan talloze mensen die nu naast het rooster van het PTT-kantoor liggen te slapen en de flitspalen herinneren ons eraan hoe heerlijk het is om van die dingen geen last meer te hebben.Oorspronkelijk gepost door tukkertjeMaar dan heb je weer honderden werkelozen, auto ie niet meer gebruikt worden, lege kantoren, dure flitspalen voor niks etc.Oorspronkelijk gepost door JongereStelling:Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Stelling:
De schatkist is juist gebaat bij snelheidsovertreders.
Dus ze moeten het harder rijden promoten.
Als iedereen zich aan de regels houdt kan bijna de hele politie worden opgedoekt. Wat weer een stuk scheelt voor onze schatkist.
![]()
Wat zou mee opleveren??
Bijvoorbeeld.

OM seponeert bekeuringen A16
DEN HAAG - Het Openbaar Ministerie seponeert het grootste deel van de bekeuringen die zaterdag, zondag en maandag zijn uitgedeeld op het gladde wegdek van de A16 bij Hendrik-Ido-Ambacht.
Daar geldt tijdelijk een maximumsnelheid van 70 kilomter per uur. Volgens een verklaring die het OM donderdag uitbracht, stond deze snelheid daar slecht aangeduid.
DEN HAAG - Het Openbaar Ministerie seponeert het grootste deel van de bekeuringen die zaterdag, zondag en maandag zijn uitgedeeld op het gladde wegdek van de A16 bij Hendrik-Ido-Ambacht.
Daar geldt tijdelijk een maximumsnelheid van 70 kilomter per uur. Volgens een verklaring die het OM donderdag uitbracht, stond deze snelheid daar slecht aangeduid.
Oorspronkelijk gepost door Pim
OM seponeert bekeuringen A16
DEN HAAG - Het Openbaar Ministerie seponeert het grootste deel van de bekeuringen die zaterdag, zondag en maandag zijn uitgedeeld op het gladde wegdek van de A16 bij Hendrik-Ido-Ambacht.
Daar geldt tijdelijk een maximumsnelheid van 70 kilomter per uur. Volgens een verklaring die het OM donderdag uitbracht, stond deze snelheid daar slecht aangeduid.
Kijk, het kan dus toch.:u:u:u:u:u:u
dit wilde ik de verkeersregelshaters toch nog even melden :%
Vraag: Als student in een grote stad zit ik met iets wat misschien wat kleinzielig overkomt: Ik wil rein en heilig voor God leven. Dat houdt voor mij ook in: je houden aan de verkeersregels. Als we bijvoorbeeld 's avonds met een groep naar huis rijden van de vereniging, ligt de stad er verlaten bij. Echter overal staan stoplichten. Die negeren we dan. Wie gaat er nu voor rood licht wachten als er geen mens aankomt midden in de nacht in een verlaten stad? Ook fietsen we gedeeltes aan de verkeerde kant van de weg. Als enige wachten van de groep zou zeer apart overkomen. Het vervelende is dat het toch tussen God en mij gaat instaan. Is hier sprake van een ongezond farizeïsme (mag je zeggen: De wet is er om de mensen en niet de mensen om de wet) of vraagt God ook hierin absolute gehoorzaamheid. Een ander voorbeeld is bijvoorbeeld als hele massa's, en ook de mensen met wie je meeloopt, door rood licht lopen als er in de verste verte niets te bekennen is.
Antwoord: Het antwoord staat in de Nederlandse Geloofsbelijdenis, artikel 36: "Voorts, een ieder, van wat kwaliteit, conditie of staat hij is, is schuldig zich aan de overheden te onderwerpen, belastingen te betalen, hun eer en eerbied toe te dragen, en hun gehoorzaam te zijn in alle dingen die niet strijden tegen Gods Woord."
Verder: het gaat om de geest/de bedoeling van de wet...
Ds. W. Pieters
Vraag: Als student in een grote stad zit ik met iets wat misschien wat kleinzielig overkomt: Ik wil rein en heilig voor God leven. Dat houdt voor mij ook in: je houden aan de verkeersregels. Als we bijvoorbeeld 's avonds met een groep naar huis rijden van de vereniging, ligt de stad er verlaten bij. Echter overal staan stoplichten. Die negeren we dan. Wie gaat er nu voor rood licht wachten als er geen mens aankomt midden in de nacht in een verlaten stad? Ook fietsen we gedeeltes aan de verkeerde kant van de weg. Als enige wachten van de groep zou zeer apart overkomen. Het vervelende is dat het toch tussen God en mij gaat instaan. Is hier sprake van een ongezond farizeïsme (mag je zeggen: De wet is er om de mensen en niet de mensen om de wet) of vraagt God ook hierin absolute gehoorzaamheid. Een ander voorbeeld is bijvoorbeeld als hele massa's, en ook de mensen met wie je meeloopt, door rood licht lopen als er in de verste verte niets te bekennen is.
Antwoord: Het antwoord staat in de Nederlandse Geloofsbelijdenis, artikel 36: "Voorts, een ieder, van wat kwaliteit, conditie of staat hij is, is schuldig zich aan de overheden te onderwerpen, belastingen te betalen, hun eer en eerbied toe te dragen, en hun gehoorzaam te zijn in alle dingen die niet strijden tegen Gods Woord."
Verder: het gaat om de geest/de bedoeling van de wet...
Ds. W. Pieters