Ik denk dat morgen mijn schoen vol zit, want hij komt morgenmiddag in Rijssen. De echte sint, geen hulpsinterklaas ofzo.Oorspronkelijk gepost door Lambertus
kgloof ook nog in sint maar me schoen was leeg vanochtend ?!!
(brak wel me veter)
Hij is weer in het land! (de kindervriend....)
Oorspronkelijk gepost door nicname
Je neomt het woord irritant en daarbij een andere persoon EN zwarte pieten....
Boeiend...
ADOROTE, even een serieuze vraag, heb jij een idee waar ze die zwarte pieten vandaan halen? Ofwel, hoe die in verband werden gebracht met Sint Nicolaas????
[Aangepast op 18/11/04 door nicname]
Volgens de overlevering had St Nicolaas moren in dienst (negers) die hem hielpen bij zijn werken van barmhartigheid.
Jammer genoeg is St Nicolaas van de Heiligen Kalender gehaald,om het zicht op de ze belangrijke Bisschop zuiver te houden.Er waren te veel legenden om hem heen.Mar St Nicolaas had vele gaven ,en is theologisch en leerstellig voor de Kerk zeer belangrijk geweest,en hebben wij aan hem veel te danken tot op de huidige dag.
En??? Wat zat er in je schoen tuk? Een krat bier???Oorspronkelijk gepost door tukkertjeIk denk dat morgen mijn schoen vol zit, want hij komt morgenmiddag in Rijssen. De echte sint, geen hulpsinterklaas ofzo.Oorspronkelijk gepost door Lambertus
(brak wel me veter)

Oorspronkelijk gepost door BreekijzertjeEn??? Wat zat er in je schoen tuk? Een krat bier???Oorspronkelijk gepost door tukkertjeIk denk dat morgen mijn schoen vol zit, want hij komt morgenmiddag in Rijssen. De echte sint, geen hulpsinterklaas ofzo.Oorspronkelijk gepost door Lambertus
(brak wel me veter)![]()
Viltstiften, die heb ik maar ana mijn dochtertje gegeven. Wel zijn die pieten met modderschoenen naar binnen gelopen:?:?:?:?:?
Is dat dan niet zo............??:DOorspronkelijk gepost door pingpongbal
Ik hoorde laatst een (refo) moeder tegen haar kleine dochtertje zeggen:
Dat mag je niet doen, kijk maar uit hoor anders wordt Sinterklaas boos, want Sint weet alles hoor!
Dat vond ik toch net een beetje te ver gaan... Sint weet alles?