Betaal jij mee aan abortus?

Majorca

Betaal jij mee aan abortus?

Bericht door Majorca »

Het schijnt dat als je een doorsnee ziektekostenverzekering hebt bij Ohra of Reaal of IZA of Aegon of De Amersfoorste of noem maar op, je meebetaalt aan abortussen.

Als je een zg. pro-life ziektekostenverzekering hebt betaal je niet mee aan abortussen enzovoorts.

Ik ben benieuwd of OSW-leden massaal lid zijn van zo'n pro-life verzekering. Ik moet eerlijk, en tot mijn schande, bekennen dat ik er zelf nooit zo over nagedacht had.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Blijkbaar dus

En ook lid van VBOK.. telt dat anders?
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Blijkbaar dus

En ook lid van VBOK.. telt dat anders?
Is dat om het weer wat te compenseren?
refo

Bericht door refo »

Pro Life vergoedt geen abortus aan haar verzkerden, maar betaalt er wel aan mee. Ziekenhuizen krijgen tegenwoordig namelijk een budget.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door refo
Pro Life vergoedt geen abortus aan haar verzkerden, maar betaalt er wel aan mee. Ziekenhuizen krijgen tegenwoordig namelijk een budget.
leg uit.
betalen alle verzekeringen aan dat budget?
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Kijk eens,

dat hele pro-life gedoe is ook alleen maar om het geweten bij de neus te nemen. De ene verzekeringsmaatschappij dekt de andere, en dan weer de volgende enz. enz. Dus of je premie betaald aan een pro-life polis of niet, het geld binnen het verzekeringswereldje komt toch overal vandaan, en gaat overal naartoe, dus jij met je pro-life polisje betaald gewoon mee aan alle rampspoed die Nederland treft.
refo

Bericht door refo »

Het is een gesleep met geld, dat wil je niet weten.

Een ziekenhuis krijgt een budget. Dat krijgt deze van: particulieren, verzekeraars en/of het rijk via Ziekenfonds. Van dat budget moet alles gedaan worden. Van suikerklontjes tot operatiekamer.

De verzekeringen hebben vrijeheid in vergoedingen. Zo krijg je bij de een huisarts, bij de ander niet. Medicijnen enz. Als verzekerden schat je in welk risico je loopt of wilt lopen of juist niet. Echt verzekeren is het eigenlijk niet. (Mensen die geen kinderen meer willen kunnen soms bevalling en kraamzorg etc laten vallen, om een voorbeeld te noemen. (Tot hun dochter van 15 zwanger wordt, maar dat terzijde )en zo kan PRolife abortussen niet vergoeden). Met deze premies, samen met Ziekenfonds en rijksbijdrage worden de ziekenhuizen betaald.

Het is dus echt niet zo dat als een ziekenhuis maar veel opnames regels en operaties doet (lees: veel rekeningen stuurt) ze dan automatisch meer geld heeft. Dat geld wat ze boven het budget zouden ontvangen wordt vrolijk afgeroomd.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Jelle

Bericht door Jelle »

Via ons belasting geld betalen we toch aan alles al mee. In welke vorm je het ook giet maar op de een of andere wijze betalen we ook mee aan de bioscoop, gokhuizen, voetbal, naaktrecreatie, abortus, euthanasie en noem maar op.
Hooguit kunnen we lid zijn van een verzekering die dergelijke zaken aan ons niet vergoed maar dat neemt niet weg dat we toch op de een of andere wijze aan deze zaken allemaal meebetalen.
refo

Bericht door refo »

Het is overigens wel een goede gedachte om dat in de voorwaarden op te nemen. Deed iedereen dat, dan gaat abortus tot het verleden behoren. Maar het kan alleen voor particulier verzekerden. In die polissen kunnen zaken wel of niet opgenomen worden. In het Ziekenfonds zit het gewoon wel opgenomen.
--------------
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

En als die prolife nu eens goedkoper was dan mijn huidige ziektenkostenverzekering, maar dat is niet zo. Ze zijn stukken duurder. Waarom?????

Dat vind ikzo vaag. Met vrome smoesjes mensen proberen te lokken. Inpraten op het geweten van iemand, maar wel veel duurder zijn.
Zodra ze goedkoper zijn stap ik direct over.
refo

Bericht door refo »

Niet op ze mopperen.

Dat kan komen doordat ze kleiner zijn. Dan zijn de buro-kosten per polis vanzelf wat hoger. Ik heb de indruk dat ze samenwerken met de polis voor HBO-ers en wetenschappers (ben de naam ff kwijt). Die heeft ook abortus uitgesloten.

Het kan ook zijn dat het pakket op andere punten beter is.

(Of dat ze het aantal bevallingen en de hoeveelheid kraamzorg hoger inschatten dan een gemiddelde andere polis ;) )
--------------
zonnebloem

Bericht door zonnebloem »

Heb eens offerte aangevraagd. Prolife kostte ongeveer 50 euro per maand meer. Terwijl er minder in zit.
Ik betaal nu ook voor onderdelen die voor mij niet nodig zijn, maar een ander voor onderdelen waarvan ik gebruik maak en zij niet.

[Aangepast op 30/11/04 door zonnebloem]
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Rens
Donnerwetter...............zo leer je nog eens wat...........
wat heeft minister Donner hier nu weer mee te maken?! :t (ps. volgens mij is 't niet echt een net woord Rens :!)
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Oorspronkelijk gepost door Rens
Donnerwetter...............zo leer je nog eens wat...........
wat heeft minister Donner hier nu weer mee te maken?! :t (ps. volgens mij is 't niet echt een net woord Rens :!)
Onweer.............. :?
Plaats reactie