Abdul-Jabbar van de Ven, een gevaar voor Nederland

tukkertje
Contacteer:

Abdul-Jabbar van de Ven, een gevaar voor Nederland

Bericht door tukkertje »

Hij wordt soms de 'internet-imam' genoemd, inspirator van Mohammed B. en Jason W., die verdacht worden van moslimterrorrisme: Abdul-Jabbar van de Ven (25), student aan de Radboud Universiteit in Nijmegen.

Hij kent Jason W. ,,Hij kwam een paar keer naar de moskee waar ik preekte. Ik herinner me hem omdat hij in totaal driemaal na afloop van de dienst contact met me zocht. Het is al een tijdje geleden, maar iets extreems of gevaarlijks heb ik destijds nooit in hem gezien.''

,,Er wordt nu gezegd dat Jason W. zich door mij liet inspireren. Ook bij andere verdachten zou dat het geval zijn. Maar ik weet daar oprecht niets van. Best mogelijk dat ze wel eens naar mij hebben geluisterd. Soms preek ik voor drie- of vierhonderd mensen. Dan weet ik echt niet wie dat allemaal zijn.''

Abdul-Jabbar van de Ven, 25 jaar oud en getooid met flinke bruine baard staat te boek als een radicale imam. ,,Ik ben een student van de islam, geen imam,’’ zegt hij in het Rotterdams Dagblad van 20 november. ,,En of ik radicaal ben? Ik roep niet op tot een jihad, een heilige oorlog. Dat kan ik ook helemaal niet. Ik sta wel achter de jihad die nu woedt in Irak en Palestina. Maar een jihad in Nederland is toch heel iets anders. Afgezien van de vraag of het volgens de islam is gewettigd hier zo'n strijd te voeren, moet je ook kijken of het verstandig is. Wat bereik je ermee? Kijk naar de moord op Theo van Gogh. Wilders is in de peilingen naar twintig zetels geschoten en de AIVD wordt uitgebreid.''

De uitzending kun je HIER

[Aangepast op 24/11/04 door OSW Moderator]
Adorote

Bericht door Adorote »

De zoveelste gek die vrij rond loopt,en Den Haag doet wederom niets.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Ik heb de uitzending van "Het elfde uur" gisteravond gezien waarin deze malloot te gast was.

Ik viel bijna van m'n stoel van de uitspraken van deze meneer...........

't Wordt steeds gekker!!!!!!

En dat terwijl-ie nederlander (nou ja.....) is, uit brabant komt en katholiek is opgevoed...............

Zie ook de reacties op de website van de EO:

http://www.eo.nl/portals/programs/item.jsp?item=5644658
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Er gaan ook stemmen (ook in de politiek) op dat Andries Knevel gek was dat hij nog sprak met deze malloot en er serieus op in ging.

Beetje rare mening vind ik zelf. Laat heel Nederland maar eens horen wat voor malloten er rondlopen hier.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
de Paus

Bericht door de Paus »

Ik heb de uitzending ook gezien. Werkelijkwaar ongehoord wat deze man uitkraamt. Net wat die andere gast in het programma ook zei: zo'n man heeft een voorbeeldfunctie en zou zich niet zo moeten uitlaten. Dit leidt alleen maar tot meer haat en agressie.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Ik heb de uitzending ook gezien en ik sluit me ook bij de vorige posts aan.

Als ik probeer om deze uitspraken te typeren, dan is denk ik wel duidelijk dat het hier in de eerste plaats om een geestelijke strijd gaat, waar onze regering en samenleving niet op ingesteld is.

Je kunt types als van de Ven nu wel in de media de mond proberen te snoeren, maar dat zal niet zoveel uithalen: die overtuiging blijft hij en zijn medestanders toch wel houden, wat hij zelf min ook meer al zei.

De enige manier om deze mensen tegen te houden is met geestelijke wapens en daar is onze regering en maatschappij, die de normloosheid hoog in het vaandel heeft, niet op ingesteld. Dat zie je al aan de reakties op dit soort haatdragende uitspraken: die worden beantwoord met nog meer haat, die gevoed wordt door angst, en polarisatie. Je hoeft de reakties op de eo-site maar te lezen om dit bevestigd te zien. Ook de brandstichtingen bij islamitische scholen en moskeeen zijn hier een toonbeeld van.

Een christelijk antwoord zal denk ik neer moeten komen op het wijzen naar de geesteloze gedachten die deze moslimextremisten erop na houden. Zo stelde van der Ven bijvoorbeeld dat er een principieel verschil is tussen wensen dat iemand dood is en hem daadwerkelijk vermoorden. De Bijbel spreekt hier heel andere taal over, lees daarvoor de Bergrede.

Zonden komen voort uit ons hart en daarom moet ons hart veranderd worden. De islam stelt die diagnose niet, maar richt zich enkel op het waarneembare en op de daden. Daarom is de islam geen heilsweg, maar een weg die enkel naar de ondergang zal leiden. De moslim aanbidt een onbekende god, niet de God Die Zich in de Bijbel bekend heeft gemaakt. Daarom zal een moslim ook nooit tot zekerheid van het geloof komen, maar zal altijd onzeker blijven, tenzij hij als martelaar sterft. De koran zegt immers dat een martelaar wel zeker mag zijn dat hij in het paradijs komt als hij in de jihad sterft, en je hebt een verklaring voor het extremisme en de aanslagen. Duidelijk mag zijn dat de Bijbel ook hier heel anders over spreekt en dat moet ook verkondigd worden. Evangelisatie en zending zijn en blijven nodig. De geloofsonzekerheid bij veel mensen is denk ik wel het grootste probleem van deze tijd.

[Aangepast op 24/11/04 door elbert]
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Normaal word het elfde uur om 18:00uur opgenomen, en 's avonds uitgezonden. Ze hadden er dus in kunnen knippen
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
refo

Bericht door refo »

Ik heb op de radio het gesprek door omstandigheden ongeveer 10 keer gehoord. De man kreeg de woorden zo ongeveer in de mond gelegd door A.K. Hij beaamde het volmondig, daar niet van, maar A.K. gaat ook niet vrijuit. Bovendien schijnt het programma al eerder opgenomen te zijn.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
memento

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Er gaan ook stemmen (ook in de politiek) op dat Andries Knevel gek was dat hij nog sprak met deze malloot en er serieus op in ging.

Beetje rare mening vind ik zelf. Laat heel Nederland maar eens horen wat voor malloten er rondlopen hier.
Precies. Dat valt tenslotte toch ook onder vrijheid van meningsuiting?
Breekijzertje

Oorspronkelijk gepost door refo........ Bovendien schijnt het programma al eerder opgenomen te zijn.
Ja natuurlijk! Ben je echt zo naïef om te denken dat alles live is op tv..........
Dit programma wordt meestal rond 18.00uur opgenomen en om 22.00uur uitgezonden......

Dit even ter info.

Gr.

Breek
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Toch moet de regering hier iets aandoen. natuurlijk mag je zulke dingen zeggen, maar er is ook een grens.

Deze man is levensgevaarlijk. Hij is schijnt erg populair te zijn bij de moslim jongeren. Ga maar eens googelen met die naam. Je weet niet wat je ziet. Erg verontrustend.
refo

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Oorspronkelijk gepost door refo........ Bovendien schijnt het programma al eerder opgenomen te zijn.
Ja natuurlijk! Ben je echt zo naïef om te denken dat alles live is op tv..........
Dit programma wordt meestal rond 18.00uur opgenomen en om 22.00uur uitgezonden......

Dit even ter info.

Gr.

Breek
Gedraag je een beetje, zeg.....

Misschien is het waar dat men dit net als uitspraken van Theo van Gogh moet kunnen zeggen. Ik vind toch dat een christelijke omroep (als de EO nog steeds is) dit NIET moet uitzenden.

Je weet vooraf wat er allemaal gebeurt. Het hele labd staat op z'n kop en iedereen heeft het over Andries Knevel.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
memento

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door refo

Dit even ter info.

Gr.

Breek

Misschien is het waar dat men dit net als uitspraken van Theo van Gogh moet kunnen zeggen. Ik vind toch dat een christelijke omroep (als de EO nog steeds is) dit NIET moet uitzenden.

Je weet vooraf wat er allemaal gebeurt. Het hele labd staat op z'n kop en iedereen heeft het over Andries Knevel.
Dat kan je ook zien als een bedoeld 'shock-effect'. Zo van: laat Nederlanders maar eens zien wat voor ideeën er onder sommige moslims leven. Bestrijding van een probleem begint met de erkenning en herkenning ervan...
Breekijzertje

Oorspronkelijk gepost door refo

Dit even ter info.

Gr.

Breek

En ik zeg je dat ik het heel goed vind dat dit uitgezonden is.
Laat iedereen maar wakker geschud worden inzake het mallotisme dat bij sommige fuguren hoogtij viert.
Keihard ingrijpen m.b.t. dit soort extremisme!
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Wat is keihard ingrijpen. Ik mag het niet zeggen, maar er is maar een middel om deze mensen het zwijgen op te leggen. Het is net onkruid. Als het op een plaats weg is komt het ergens anders weer op.
Plaats reactie