Een 16-jarige jongen uit Almelo is gisteren mishandeld om zijn huidskleur door twee onbekende jongens.
Dat gebeurde op de Sluiterveldsingel in Almelo. De jongens scholden het slachtoffer uit om zijn getinte huidskleur en probeerden hem van zijn fiets te gooien. Met een mes vernielden ze de band van zijn fiets en zijn kleding. Het slachtoffer liep schrammen op zijn arm op. De twee daders waren gekleed in jacks van het merk Lonsdale. Kleding van dat merk wordt veel gedragen door jongeren met rechts-extremistische denkbeelden.
Jongen mishandeld om huidskleur
Tja.......helaas is dit bijna dagelijkse realiteit........................Oorspronkelijk gepost door Lassie
Een 16-jarige jongen uit Almelo is gisteren mishandeld om zijn huidskleur door twee onbekende jongens.
Dat gebeurde op de Sluiterveldsingel in Almelo. De jongens scholden het slachtoffer uit om zijn getinte huidskleur en probeerden hem van zijn fiets te gooien. Met een mes vernielden ze de band van zijn fiets en zijn kleding. Het slachtoffer liep schrammen op zijn arm op. De twee daders waren gekleed in jacks van het merk Lonsdale. Kleding van dat merk wordt veel gedragen door jongeren met rechts-extremistische denkbeelden.
Wat wil je er verder mee?
Kun je uberhaupt oordelen op het feit wat men voor (merk)kleding aan hebben?
Mijn broertje loopt in skatekleding! (muts op de kop, daarover zijn caupuchon, daarover de caupuchon van zijn jas, wijde broeken waarvan de kont ongeveer tussen zijn benen hangt etc.) je kent de kledinge wel. Ik vindt het niet mooi! maar goed hij mag er in lopen zoals hij dat wil.
Maar goed, op school wordt hij (samen met zijn groepje) na geroepen etc. Is niet leuk toch?????
Waarom wordt men niet geaccepteerd?
Ik wil hier niet mee zeggen dat ik die jongelui (met het merk Lonsdale) nu zeg dat ze respecteerd moeten worden (uiter aat wel, als je kijkt je naar je christenplicht --> naastenliefde ;-)).
Maar mag je uberhaupt wel een oordeel als men een bepaald (merk) kleding draagt!?!?!?!
Mijn broertje loopt in skatekleding! (muts op de kop, daarover zijn caupuchon, daarover de caupuchon van zijn jas, wijde broeken waarvan de kont ongeveer tussen zijn benen hangt etc.) je kent de kledinge wel. Ik vindt het niet mooi! maar goed hij mag er in lopen zoals hij dat wil.
Maar goed, op school wordt hij (samen met zijn groepje) na geroepen etc. Is niet leuk toch?????
Waarom wordt men niet geaccepteerd?
Ik wil hier niet mee zeggen dat ik die jongelui (met het merk Lonsdale) nu zeg dat ze respecteerd moeten worden (uiter aat wel, als je kijkt je naar je christenplicht --> naastenliefde ;-)).
Maar mag je uberhaupt wel een oordeel als men een bepaald (merk) kleding draagt!?!?!?!
zie mijn vorige posting!?!?!?Oorspronkelijk gepost door BreekijzertjeTja.......helaas is dit bijna dagelijkse realiteit........................Oorspronkelijk gepost door Lassie
Wat wil je er verder mee?
Lonsdale wordt op de meeste scholen verboden. Ben het absoluut niet met de laatste zin eens dat Lonsdale = extr. rechts.Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Dit is de realiteit. En het gaat nog veel erger worden. Over en weer.
Lonsdale = kaalkopjes = extreem rechts
Lonsdale af en toe extreem rechts. Meestal gedragen door pubers (die vaak niet eens weten hoe, wat en waarom). Trouwens net zoals de meeste Nederlanders.... Vaak gehoord Laat Ons Nederlanders.... etc. etc. Maar de echte extreem rechtse is het om de letters in het midden te doen.
In Duitsland sponsort Lonsdale anti-racisme-bijeenkomsten om hun imago uit het slijk te halen. Ze proberen er alles aan te doen om het extreemrechtse-imago te veranderen.
Als kinderen zich er onveilig door voelen lijkt het mij geen slecht idee.
Alleen verbieden van Lonsdale-kleding heeft geen zin. Verbied dan ook Neophyte en Karl Kani.
Als kinderen zich er onveilig door voelen lijkt het mij geen slecht idee.
Alleen verbieden van Lonsdale-kleding heeft geen zin. Verbied dan ook Neophyte en Karl Kani.