Gereformeerde Gemeenten
-
Re: Gereformeerde Gemeenten
Al bijna 800 mensen hebben hem ondertekend. Uitgaande dat ze allemaal GG kerken vind ik dit best wel veel. Maar eigenlijk kan je dit niet aannemen.
Zelf ben ik niet tegen de HSV. Maar ik ben het wel gewend om de SV te lezen. Vaak hoor je dat de SV zeer geliefd word ervaren, wat ik best geloof, maar er zitten er denk ik ook vele tussen die dit uit gemaakte vroomheid zeggen.
Zelf ben ik niet tegen de HSV. Maar ik ben het wel gewend om de SV te lezen. Vaak hoor je dat de SV zeer geliefd word ervaren, wat ik best geloof, maar er zitten er denk ik ook vele tussen die dit uit gemaakte vroomheid zeggen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
De respons op en uitslag van deze petitie is ongeveer even serieus te nemen als een poll op refoforum.Jantje schreef:Ik vind vooralsnog niet dat de petitie goed loopt hoor.
Een kleine 750 mensen is, mijns inziens, erg weinig.

-
Ja inderdaad, viel mij ook op. Je kan hier simpelweg niks mee.Tiberius schreef:Maar je kan dat ding gewoon meerdere keren invullen; er zit geen enkele vorm van controle op. Dat is niet zo zinnig.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
-
- Verbannen
Precies. Ik had die studenten toch slimmer verwacht.Hollander schreef:De respons op en uitslag van deze petitie is ongeveer even serieus te nemen als een poll op refoforum.Jantje schreef:Ik vind vooralsnog niet dat de petitie goed loopt hoor.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Is dat echt zo of is dat een vermoeden. Zou dat erg vinden.Herman schreef:De HHK is daar ook niet van uitgezonderd, maar daar gaat het dan om morele druk waarin het gebruik van de SV als een sjibboleth functioneert van waar geestelijk leven, of het tegenovergestelde.
-
Verwacht of gehoopt?Jantje schreef:Precies. Ik had die studenten toch slimmer verwacht.Hollander schreef:De respons op en uitslag van deze petitie is ongeveer even serieus te nemen als een poll op refoforum.Jantje schreef:Ik vind vooralsnog niet dat de petitie goed loopt hoor.
Ca. 0.007 % van het totale lleden- en doopledenaantal. Nog even doorzetten!Jantje schreef:Ik vind vooralsnog niet dat de petitie goed loopt hoor.

-
Heeft de gergem meer dan 10.000.000 leden?Piet Puk schreef:Ca. 0.007 % van het totale lleden- en doopledenaantal. Nog even doorzetten!Jantje schreef:Ik vind vooralsnog niet dat de petitie goed loopt hoor.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Email: jvw850forum@gmail.com
-
Ik heb daar nooit wat van gemerkt.crossmountain schreef:Is dat echt zo of is dat een vermoeden. Zou dat erg vinden.Herman schreef:De HHK is daar ook niet van uitgezonderd, maar daar gaat het dan om morele druk waarin het gebruik van de SV als een sjibboleth functioneert van waar geestelijk leven, of het tegenovergestelde.
-
750/107000JvW schreef:Heeft de gergem meer dan 10.000.000 leden?Piet Puk schreef:Ca. 0.007 % van het totale lleden- en doopledenaantal. Nog even doorzetten!Jantje schreef:Ik vind vooralsnog niet dat de petitie goed loopt hoor.
-
Was het maar een kous! Het was helaas ernstiger: "De Gereformeerde Gemeente van Barneveld weigerde Van der Zwaag toegang tot het Heilig Avondmaal en stelde hem onder censuur."Hendrikus schreef:Vraag het Klaas van der Zwaag eens. Die kwam met iets substantiëlers dan een petitie, maar kreeg de kous op de kop.DDD schreef:Dat is prima. Maar Philpot zegt dat een petitie in zijn algemeenheid zich niet verhoudt tot respect voor het ambtelijk gezag en tot het gereformeerd kerkrecht. En ik zie vooralsnog niet in waarom dat zo zou zijn. Ik vind het haast een beetje Rooms, al zal het voornamelijk conservatief zijn.
Zeker. En het is erg ja.crossmountain schreef:Is dat echt zo of is dat een vermoeden. Zou dat erg vinden.Herman schreef:De HHK is daar ook niet van uitgezonderd, maar daar gaat het dan om morele druk waarin het gebruik van de SV als een sjibboleth functioneert van waar geestelijk leven, of het tegenovergestelde.
Het gaat dan wel om mijn interpretatie van een geheel aan uitspraken.
Keer 100.Geytenbeekje schreef:750/107000JvW schreef:Heeft de gergem meer dan 10.000.000 leden?Piet Puk schreef:Ca. 0.007 % van het totale lleden- en doopledenaantal. Nog even doorzetten!
Juiste rekensom is dan 750 / 0,007 x 100. JvW zegt dat prima.
Ik geef niet graag fouten toe, maar m'n berekening klopte niet!
Zou wat zijn dat GG 10 miljoen leden zou hebben. Dan zou het beroepingswerk bijhouden een dagtaak zijn

Zou wat zijn dat GG 10 miljoen leden zou hebben. Dan zou het beroepingswerk bijhouden een dagtaak zijn

-
Dan zouden jullie met een heel team ergens in Nederland een kantoor moeten hebben.Piet Puk schreef:Ik geef niet graag fouten toe, maar m'n berekening klopte niet!![]()
Dan komt er een collecte met als speciaal doeleind: afdeling administratieve verwerking der beroepingswerk van de Gereformeerde Gemeenten in Nederland en Canada.
Jantje vol donoreren natuurlijk, het word toch zijn eigen loon, oh sorry ik zeg het verkeerd, traktament