Media onder censuur

Plaats reactie
tukkertje
Contacteer:

Media onder censuur

Bericht door tukkertje »

Reageer op de onderstaande stelling:

Mediacensuur kan nieuwe moorden voorkomen.

De media moet dus onder sencuur van bijv. de AIVD komen te staan.

Hoe denk je hierover.
Jelle

Bericht door Jelle »

Nou, daar voel ik niet zoveel voor. Voor je het weet leven we in een land waar je niet meer voor je mening mag uitkomen en waar bij de nieuwsbronnen door den Haag geregeld gaan worden.

Juist de vrijheid van pers en meningsuiting is heel belangrijk voor de democartie.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Nou, daar voel ik niet zoveel voor. Voor je het weet leven we in een land waar je niet meer voor je mening mag uitkomen en waar bij de nieuwsbronnen door den Haag geregeld gaan worden.

Juist de vrijheid van pers en meningsuiting is heel belangrijk voor de democartie.
Ik ben er wel voor. In zekere mate. In Rusland weten ze precies hoe dat moet.:D:D
arend

Bericht door arend »

Ja ja, de media hebben het weer gedaan... typisch zo'n geval van shoot the messenger. idioot. (sorry hoor, maar idioot)

Als je de media de mond snoert, snoer je het vrije woord de mond. Na de media volgen de cabaretiers, de predikanten (want als fundamentalistische moslims niet vrij mogen spreken, dan mogen "fundamentalistische" christenen dat ook niet).
myster

Bericht door myster »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
De media moet dus onder sencuur van bijv. de AIVD komen te staan.
Wat dacht je van onderlinge afspraken tussen media en overheden in bepaalde gevallen? Dat lijkt me iets beter dan censuur.
Dan blijft de vrijheid van meningsuiting gehandhaafd, terwijl in voorkomende gevallen de media het nieuws terughoudend weer kan geven.
groter dan de Helper is de nood toch niet....
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Nu we internet hebben is censuur verleden tijd. Onmogelijk om uitingen onder censuur te stellen.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Billy

Bericht door Billy »

Media censuur is niet goed voor een democratie. ( gevaarlijk)

het is wel te hopen dat de journalistiek in dit land wat minder links wordt.

radio.TV. Krant . opiniebladen en journalistieke opleidingen zijn strek LINKS georienteerd.

Lees graag de Elsevier met sterk liberaal-rechts geluid erin ( syp winia, leon de Winter etc.)

ook goed dat die linkse Tromp er een column in heeft. ( goed om elkaar scherp te houden)
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
memento

Bericht door memento »

Ik ben vóór passieve censuur. Dus een krant mag volledig publiceren wat hij wil. Maar als de grens overtreden word (dus extreme godslastering, ongeoorloofde beledigingen van een bepaalde minderheidsgroepering, etc) dat zo'n krant dan een boete krijgt. Dat lijkt me trouwens geeneens de naam censuur waardig, maar zou eigelijk gewoon vanzelfsprekend moeten zijn.

Oftwel: kritisch zijn is OK, maar dan wel op een menswaardige manier.
Harry

Bericht door Harry »

Oorspronkelijk gepost door memento
Ik ben vóór passieve censuur. Dus een krant mag volledig publiceren wat hij wil. Maar als de grens overtreden word (dus extreme godslastering, ongeoorloofde beledigingen van een bepaalde minderheidsgroepering, etc) dat zo'n krant dan een boete krijgt. Dat lijkt me trouwens geeneens de naam censuur waardig, maar zou eigelijk gewoon vanzelfsprekend moeten zijn.

Aardig ideetje maar:

Wie bepaalt de grens? Wie legt de boete op?

Een goed nieuwsmedium reguleert zichzelf!
David J

Bericht door David J »

Oorspronkelijk gepost door memento

Dat lijkt me precies het model dat momenteel in Nederland en de rest van Westen geldt. Er is vrijheid van meningsuiting, en de rechter bepaalt wanneer een grens is overschreden.
Plaats reactie