Gereformeerde Gemeenten

Bruna

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bruna »

En wie bepaalt nu wat er veranderd.

Is er een deputaatschap of adviesraad hiervoor?
Deputaatschap digitale informatieverstrekking.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:
De website http://www.gergeminfo.nl schreef:Na vijf jaar zeer veel dienst te hebben bewezen gaat woensdag (30 december) een nieuwe website http://www.gergeminfo.nl online. Met uiteraard dezelfde informatie maar dan in een nieuw jasje. Maar de nieuwe site zal ook nieuwe items tonen. Graag tot woensdag a.s.
Zou er nou ook een app komen? Dat zou ik wel handig vinden.
Dat zou een mooie aanvulling zijn inderdaad.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:
De website http://www.gergeminfo.nl schreef:Na vijf jaar zeer veel dienst te hebben bewezen gaat woensdag (30 december) een nieuwe website http://www.gergeminfo.nl online. Met uiteraard dezelfde informatie maar dan in een nieuw jasje. Maar de nieuwe site zal ook nieuwe items tonen. Graag tot woensdag a.s.
Zou er nou ook een app komen? Dat zou ik wel handig vinden.
Dat zou een mooie aanvulling zijn inderdaad.
Uiteraard wel met bepaalde pop-up meldingen... ;)

Kun jij de webbeheerder daar niet bij assisteren?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Vergeet de liveblog tijdens de curatoriumvergaderingen niet. Wellicht zelfs met livestream.

Kunnen ze dan niet gelijk een soort Google Translate inbouwen? Van oude gergemtaal vertalen naar hedendaags Nederlands? Dat zou het lezen van de Saambinder wel vergemakkelijken. Of het luisteren naar preken. App erbij en vertalen maar.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Erskinees schreef:Vergeet de liveblog tijdens de curatoriumvergaderingen niet. Wellicht zelfs met livestream.
Alsjeblieft, stop hier mee! Je hebt volgens mij geen idee wat je schrijft en wat de gevolgen hiervan zijn. Dan gaan we een jaar lang bespreken dat het curatorium die persoon wel had aan moeten nemen en een ander niet.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Ja hoor, heb je je sarcasme antenne uit staan? Mijn reactie is uiteraard niet serieus.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Erskinees schreef:Ja hoor, heb je je sarcasme antenne uit staan? Mijn reactie is uiteraard niet serieus.
Oké, ik miste de smiley. De reactie zou ook van mij kunnen komen trouwens. Maar gelukkig heb ik nog wel een bepaalde limiet of iets nog kan of echt niet. Ik zou ondanks mijn hoog ironie/sarcasme-gehalte dit niet hebben geplaatst.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Blijkbaar heb je toch niet al te veel gevoel voor ironie. :langue
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ik las het onderstaande fragment op Digibron. In dit topic hebben we het vaak over liggingsverschillen in de GG. Wellicht goed om eens te lezen wat dit met een predikant kan doen.
Ds. Van der Net in 2017 in de Terdege schreef:Door zijn levensgang verbaast de predikant uit Houten zich over het gemak waarmee leden van zijn kerkverband soms van kerk veranderen. „Ik vind het dubbel moeilijk als ze vertrekken naar een kring waar niet wordt gesproken over de noodzaak van wedergeboorte. Je hoort tegenwoordig veel over de goedertierenheid van God, en daar wil ik geen draad van afdoen, maar er is ook een heilig en rechtvaardig God. Dat besef zie ik ook binnen onze gemeenten afnemen.”
De wetenschap dat hij daar als een ‘lichte dominee’ wordt gezien, doet hem pijn. „Na veertig jaar predikantschap mis ik blijkbaar nog altijd de ‘sound’ die veel mensen willen horen. Daar lijd ik onder. Te meer omdat ik me sterk verbonden voel aan de Gereformeerde Gemeenten. Niet alleen vanwege het gevoel van veiligheid dat ik daar heb ontvangen, maar bovenal door de boodschap van een rijke Christus voor een arme zondaar, en hoe die twee bij elkaar worden gebracht. Het geestelijke gedachtengoed van de Gereformeerde Gemeenten heb ik lief. Dat maakt het dubbel wrang als een deel van je eigen kerk je toch als buitenstaander blijft zien.”
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
DDD

Bericht door DDD »

Mooi hoor. Ik heb hem veel gehoord. Hij sprak normaal Nederlands, en dat is maar gelukkig ook, mijns inziens. Overigens zijn er tegenwoordig predikanten uit de gehele breedte van de GG die normaal Nederlands praten. Dat is wel een relatief nieuwe ontwikkeling. Ik weet al jaren niet of ik dat nu een goede of een slechte ontwikkeling vind.
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

Misschien ligt het aan mij, maar het lijkt me logisch dat predikanten normaal Nederlands spreken.
Hoe moet anders hun boodschap, het Woord van God, overkomen op de luisteraars die in 2021 leven?
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Interessant, op de site van NRC Norwich https://www.nrcnorwich.ca/ kun je dus de Saambinder digitaal lezen:

https://doc-0c-2g-docs.googleuserconten ... o68gnci3id
DDD

Bericht door DDD »

Delftenaar schreef:Misschien ligt het aan mij, maar het lijkt me logisch dat predikanten normaal Nederlands spreken.
Hoe moet anders hun boodschap, het Woord van God, overkomen op de luisteraars die in 2021 leven?
Voor zover iemand het Woord van God spreekt, is daar natuurlijk ook geen bezwaar tegen.
samanthi

Bericht door samanthi »

DDD schreef:
Delftenaar schreef:Misschien ligt het aan mij, maar het lijkt me logisch dat predikanten normaal Nederlands spreken.
Voor zover iemand het Woord van God spreekt, is daar natuurlijk ook geen bezwaar tegen.
Bedoel je geen bezwaar tegen normaal spreken?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
DDD

Bericht door DDD »

Zeker. Wat zou er anders kunnen staan?
Plaats reactie