Mijn buurman heeft iets verkocht...

Plaats reactie
Kaw
Contacteer:

Mijn buurman heeft iets verkocht...

Bericht door Kaw »

EBay neemt Marktplaats.nl over

Uitgegeven: 11 november 2004 08:01
Laatst gewijzigd: 11 november 2004 10:09
AMSTERDAM - Het Amerikaanse internetveilinghuis eBay neemt voor 225 miljoen euro zijn Nederlandse concurrent Marktplaats.nl over. eBay is wel van plan om Marktplaats als zelfstandige activiteit voort te zetten, maakte het bedrijf donderdagochtend bekend.

De Nederlandse internetpagina bestaat vijf jaar en bevat naar eigen zeggen op elk willekeurig moment ongeveer een miljoen advertenties. Marktplaats is daarmee de populairste Nederlandse ontmoetingsplaats van kopers en verkopers van allerlei goederen, van kleding tot auto's en van apparatuur tot huisraad, aldus directeur Frank Crébas.

EBay koopt Marktplaats van Het Goed Beheer BV, dat in Nederland ook kringloopwinkels beheert. Markplaats.nl begon oorspronkelijk als een virtuele rommelzolder.

EBay geldt als een van de grootste succesverhalen op internet. Wereldwijd vertoeven er op elk moment miljoenen mensen op de websites van de onderneming om spullen te verkopen of te kopen. Sinds februari 2001 heeft eBay ook een speciale website die zich richt op Nederland.

Concurrentie

Het kostte het veilinghuis echter moeite om op te boksen tegen de toen al gevestigde reputatie van Marktplaats. Dit jaar nam de concurrentie verder toe met komst van Speurders.nl, een initiatief van De Telegraaf.

Door de overname dreigt Speurders.nl in het nauw te komen. EBay heeft veel mogelijkheden om de positie van Marktplaats verder uit te bouwen. Een belangrijk wapen daarbij is bijvoorbeeld het betalingssysteem PayPal, dat eBay-bezoekers nu al veel gebruiken. De vrees voor onveilige creditcardbetalingen wordt daarmee omzeild.

EBay zegt dat de overname geen wezenlijke invloed zal hebben op zijn resultaten in 2004 en 2005. De onderneming betaalt Marktplaats.nl in contanten.
Lecram

Bericht door Lecram »

De oprichters van marktplaats hebben Marktplaats een aantal jaren geleden verkocht voor 300.000 euro. Die zullen hun haren nu wel uit hun hoofd trekken :,
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
De oprichters van marktplaats hebben Marktplaats een aantal jaren geleden verkocht voor 300.000 euro. Die zullen hun haren nu wel uit hun hoofd trekken :,
Zo, dan baal je wel ja!
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Rens
De hebberts..........meteen weer dollar........ehhhhhhhhhh, eurotekens in de ogen...........
Wat zeg jij als ze je een zak met 1.000.000 euro willen geven?
refo

Bericht door refo »

Toen was het slechts 600.000 gulden waard. Hoe men op een waarde van 225 miljoen euro komt is me ook een raadsel.

Marktplaats is best wel succesvol, maar de formule is ontzettend simpel: een forum waar iedereen spulletjes te koop kan zetten.

Het lijkt erop dat Ebay bang was dat Marktplaats zich over de hele wereld zou gaan verspreiden. En ze maar wegkoopt volgens het Bill Gates systeem: kun je het niet winnen, verwijder ze met (veel) geld.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Lecram

Bericht door Lecram »

Die formule is ook heel vaak gekopieerd, maar een naamsbekendheid bouw je niet zomaar op
refo

Bericht door refo »

Ik heb even op speurders.nl gekeken. Dat werkt precies eender en is helemaal gratis. Ik kende het niet, maar ik weet niet of dat iets zegt over naamsbekendheid. ;)
Maar 225 miljoen is een hoop geld. Zelfs voor een bekende naam.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door refo
Ik heb even op speurders.nl gekeken. Dat werkt precies eender en is helemaal gratis. Ik kende het niet, maar ik weet niet of dat iets zegt over naamsbekendheid. ;)
Maar 225 miljoen is een hoop geld. Zelfs voor een bekende naam.
Dat is waar, maar in Turkije stelt 225 miljoen niet zoveel voor, daar kan je er nog geen maand van leven:D
Unionist

Bericht door Unionist »

Benieuwd wanneer ze een bod doen op OSW.

Krijgen wij dan provisie? Tenslotte maken wij OSW groot!
Plaats reactie