Beroepingswerk discussie [5]
- Delftenaar
Re: Beroepingswerk discussie [5]
Soest en Amsterdam beroepen niet meer.
- FlyingEagle
Arnhem ook al een jaar of 3 niet meerDelftenaar schreef:Soest en Amsterdam beroepen niet meer.
Ik lees het nu ook. Op Gergeminfo zie je per gemeente onderaan de pagina een lijst met het beroepingswerk. Dat wist ik niet. Jammer dat zulke gemeenten niet meer beroepen. Wat mij betreft zouden ze dat moeten doen, zeker in dit geval. Je gunt Amsterdam of Soest (en vele anderen) een eigen dominee.
En in het algemeen: Jona werd naar Nineve gezonden. Daar was zover we weten eerst geen enkele gelovige. Zolang een kleine gemeente nog geen afdeling is van een zustergemeente zou deze mijns inziens moeten beroepen. We geloven toch dat de Heere zendt? En dat hij alles bestuurt? Dat het beroepingswerk geestelijk is? Qua traktement zou er een steunfonds moeten zijn voor zulke gemeenten.
Maar.. Misschien moet ik als lid van een grote gemeente eerst naar een kleine vacante gemeente verhuizen voordat ik kritiek heb. Dan komen er weer wat leden bij. De beste stuurlui staan immers aan wal..
En in het algemeen: Jona werd naar Nineve gezonden. Daar was zover we weten eerst geen enkele gelovige. Zolang een kleine gemeente nog geen afdeling is van een zustergemeente zou deze mijns inziens moeten beroepen. We geloven toch dat de Heere zendt? En dat hij alles bestuurt? Dat het beroepingswerk geestelijk is? Qua traktement zou er een steunfonds moeten zijn voor zulke gemeenten.
Maar.. Misschien moet ik als lid van een grote gemeente eerst naar een kleine vacante gemeente verhuizen voordat ik kritiek heb. Dan komen er weer wat leden bij. De beste stuurlui staan immers aan wal..
- Ora et labora
Dat zijn uw woorden. Discussies over beroepingswerk hebben niet altijd toegevoegde waarde.Zeeuw schreef:Nee hoor. We kennen elkaar niet. Maar ik zou dat soort zinnen niet typen. Je haalt jezelf neer beneden.Ora et labora schreef:Er staat geen vraagteken bij de zin.Zeeuw schreef:Wil je echt een antwoord op die laatste zin?Ora et labora schreef:De titel Beroepingswerk is wel te begrijpen.
Maar waarom er discussie achter staat is me een raadsel.
Het lijkt me niet zo een discussie onderwerp.
Maar ja wie ben ik... vast een domme.
Maar als u nodig een antwoord wil geven is dat aan u.
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Daar ben ik het zeker mee eens. Maar een mening kun je toch hebben zonder jezelf als 'domme' te betitelen?Ora et labora schreef: Dat zijn uw woorden. Discussies over beroepingswerk hebben niet altijd toegevoegde waarde.
- Delftenaar
Dat dus. Elke gemeente draagt x euro per lid bij aan het traktement van de predikanten. Vervolgens krijgen zij van de centrale kerk i.p.v. een gemeente uitbetaald. Daarbij zijn wel wat salarisschalen verschil tussen kleine en grote gemeenten (net zoals jouw leidinggevende meer salaris heeft).Silo schreef:Qua traktement zou er een steunfonds moeten zijn voor zulke gemeenten.
Dat geeft duidelijkheid, eerlijkheid en voorkomt dat gemeenten gaan "concurreren" op arbeidsvoorwaarden (goed traktement, prachtige pastorie etc. ).
- Ora et labora
Ja wat dat betreft snap ik dat wel. Het is ook alleen maar omdat ik persoonlijk weet van personenZeeuw schreef:Daar ben ik het zeker mee eens. Maar een mening kun je toch hebben zonder jezelf als 'domme' te betitelen?Ora et labora schreef: Dat zijn uw woorden. Discussies over beroepingswerk hebben niet altijd toegevoegde waarde.
dat ze niet ter discussie willen worden gebracht. Vandaar het zou al heel wat normaler zijn als de titel alleen zou luiden "Beroepingswerk"
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Ik denk dat het beroepingswerk en discussie erover meer dan de helft van de berichten van Refoforum vormen. Zeker sinds de registratie van Jantje.
Dus het is een van de pijlers van Refoforum.
Ik ben blij dat je zelf ook inmiddels tot die conclusie gekomen bent. Het heeft even geduurd.....Jantje schreef:@Bezorgd en ondergetekende lijken net twee kleine kinderen.FlyingEagle schreef:Jantje schreef:Watte?Bezorgd schreef:Het blijft goed lang onder de pet.
Ik had verwacht dat het hier al wel bekend zou zijn.

-
- Verbannen
Of ík ben één van de pijlers van Refoforum. Het is natuurlijk maar net hoe je het bekijkt.Tiberius schreef:Ik denk dat het beroepingswerk en discussie erover meer dan de helft van de berichten van Refoforum vormen. Zeker sinds de registratie van Jantje.

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Eens. Dat is ook een dilemma. Arnhem is een fijne gemeente, het verbaast mij ook dat daar niet veel meer leden zijn. Het is ook een prachtige plek om te wonen. Voor Soest geldt hetzelfde.Silo schreef:Ik lees het nu ook. Op Gergeminfo zie je per gemeente onderaan de pagina een lijst met het beroepingswerk. Dat wist ik niet. Jammer dat zulke gemeenten niet meer beroepen. Wat mij betreft zouden ze dat moeten doen, zeker in dit geval. Je gunt Amsterdam of Soest (en vele anderen) een eigen dominee.
Ik heb wel eens overwogen om in Haarlem te gaan wonen, maar toen werd de gemeente daar al gesloten. Inmiddels zit ik zelf in een gemeente waarvan het mij verbaast dat die nog beroept.
- Bonny
- Contacteer:
Krijgt hij dan ook een kerstpakket van de mods?Tiberius schreef:Ik denk dat het beroepingswerk en discussie erover meer dan de helft van de berichten van Refoforum vormen. Zeker sinds de registratie van Jantje.

The Groom's still waiting at the altar
Tsja, misschien dat die personen dan wat minder aandacht moeten besteden aan dat soort zaken. Mensen bespreken elkaar nu eenmaal. Als dat respectvol gebeurt, is dat m.i. geen probleem.Ora et labora schreef:Ja wat dat betreft snap ik dat wel. Het is ook alleen maar omdat ik persoonlijk weet van personenZeeuw schreef:Daar ben ik het zeker mee eens. Maar een mening kun je toch hebben zonder jezelf als 'domme' te betitelen?Ora et labora schreef: Dat zijn uw woorden. Discussies over beroepingswerk hebben niet altijd toegevoegde waarde.
dat ze niet ter discussie willen worden gebracht. Vandaar het zou al heel wat normaler zijn als de titel alleen zou luiden "Beroepingswerk"
-
- Verbannen
Ik vraag me dan af waar die verbazing vandaan komt. Want velen pretenderen dat de grootte van jouw gemeente ideaal is voor startende predikanten.DDD schreef:Inmiddels zit ik zelf in een gemeente waarvan het mij verbaast dat die nog beroept.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Waarom Arnhem dan niet meer?
Die heeft ook 150 leden. Ik weet niet wat bij ons de actuele stand is, maar dat zal niet veel méér zijn, vermoed ik, als het niet minder is. We zullen het binnenkort op GerGeminfo zien;-)
Die heeft ook 150 leden. Ik weet niet wat bij ons de actuele stand is, maar dat zal niet veel méér zijn, vermoed ik, als het niet minder is. We zullen het binnenkort op GerGeminfo zien;-)
Laatst gewijzigd door DDD op 17 dec 2020, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.