Dit is geen grap, maar een constatering.Jantje schreef:Ik begrijp de grap niet, tenzij men 'speculatie' bedoelt, maar dat is ook niet zo.
Beroepingswerk discussie [5]
Re: Beroepingswerk discussie [5]
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Secularisatie is toch ontkerkelijking? Dus ik snap het ook niet wat je bedoelt, Samanthi!samanthi schreef:Dit is geen grap, maar een constatering.Jantje schreef:Ik begrijp de grap niet, tenzij men 'speculatie' bedoelt, maar dat is ook niet zo.
Ik ook nietPiet Puk schreef:Secularisatie is toch ontkerkelijking? Dus ik snap het ook niet wat je bedoelt, Samanthi!samanthi schreef:Dit is geen grap, maar een constatering.Jantje schreef:Ik begrijp de grap niet, tenzij men 'speculatie' bedoelt, maar dat is ook niet zo.
het betekend: verwereldlijking, dus leven zonder God, ook met beroepingswerk.Chrisje72 schreef:Ik ook nietPiet Puk schreef:Secularisatie is toch ontkerkelijking? Dus ik snap het ook niet wat je bedoelt, Samanthi!samanthi schreef:Dit is geen grap, maar een constatering.Jantje schreef:Ik begrijp de grap niet, tenzij men 'speculatie' bedoelt, maar dat is ook niet zo.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Inderdaad, ook binnen de kerk is er veel secularisatie.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Maar wat is er dan geseculariseerd aan een zeswekentermijn?
- Delftenaar
Omdat het afwijkt van wat vroeger gebeurde?
Nee het ging over het voorspellen, of zeker weten of het beroep wel of niet aangenomen zou worden.DDD schreef:Maar wat is er dan geseculariseerd aan een zeswekentermijn?
Het zou mijns inziens goed zijn als je je wat duidelijker zou uitdrukken. Ik heb geen idee waar ik dit uit had moeten afleiden, maar in ieder geval is hiermee duidelijk wat je bedoelde.
@DDD Helder toch?samanthi schreef:dit heeft te maken met secularisatie...Jantje schreef:Geen idee. Ik verwacht overigens dat hij het binnen 6 weken aanneemt, en zelfs binnen 3 weken.John Galt schreef:De laatste vraag die ik on-topic stelde, staat volgens mij nog open: Vanwaar die 6 weken bedenktijd voor ds IJsselstein?
Laatst gewijzigd door samanthi op 15 dec 2020, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Welnee. Er is niets helder aan, vind ik.
Het is niet eens duidelijk of je het over het hoofdonderwerp of over de bijzaak hebt.
Het is niet eens duidelijk of je het over het hoofdonderwerp of over de bijzaak hebt.
Het beroepings werk is het onderwerp in dit topic en Jantje voorspelt dat deze dominee het aan gaat nemen... Das alles...DDD schreef:Welnee. Er is niets helder aan, vind ik.
Jantje had het over de reden van de zeswekentermijn. De andere opmerking was een bijzaak. En het was niet duidelijk waar je het over had, maar het ligt voor de hand dat het als je daar verder niets over zegt, het over de hoofdkwestie hebt.
-
- Verbannen
Inderdaad. Ik ben helemaal de kluts kwijt. En dat ligt niet aan mij.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Dan moet je de kluts weer even opzoeken Jantje 

De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant