De terugkeer van de Antichrist

Majorca

De terugkeer van de Antichrist

Bericht door Majorca »

Geachte lezers en meedenkers,

Ik heb de oudvaders (Nadere Reformatie) erg hoog staan, maar ik ben het altijd in één ding met hen oneens geweest, nl. over de anti-christ. Zij zeggen: dat is de Roomse kerk. Ik zeg al jaren: dat is de islam.

Over de antichrist wordt in de bijbel nl. gezegd dat deze de Godheid van Christus loochent. Dat doet de RK kerk niet. Dat doet de islam wel.

Maar als je nu eens die open brief leest van de moordenaar van Theo van Gogh (zie betreffende topic) en je beseft dat dit niet het werk van één loslopende gek is geweest, maar dat dit een ideologie is die systematisch, wereldwijd, georganiseerd de aanval geopend heeft op het vrije westen (den aan 9/11, denk aan Madrid), gaan dan eindelijk de ogen eens open?

Dit is tegen joden en christenen gericht. Onthou dat maar.

Moeten we nu bang worden?
Misschien wel.
Beter is het te vluchten.
Vluchten?
Ja tot de Man bij Wie verberging is.

Jesaja 32
En die Man zal zijn als een verberging tegen den wind, en een schuilplaats tegen den vloed, als waterbeken in een dorre plaats, als de schaduw van een zwaren rotssteen in een dorstig land.
Harry

Bericht door Harry »

Je hebt kritiek op de oudvaders, maar je volgt wel hun manier van redeneren. Als de RK-kerk de antichrist niet is, waarom de islam dan wel? Als we op iedere zogenaamde bedreiging - er zit m.i. wel een onderscheid tussen Rome en de islam - van iedere tijd het etiket antichrist plakken, hol je daarmee het begrip antichrist wel een beetje uit. Wie is er over 1000 of 500 jaar dan wel de antichrist? Wellicht de Chinezen...
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Harry
Je hebt kritiek op de oudvaders, maar je volgt wel hun manier van redeneren. Als de RK-kerk de antichrist niet is, waarom de islam dan wel? Als we op iedere zogenaamde bedreiging - er zit m.i. wel een onderscheid tussen Rome en de islam - van iedere tijd het etiket antichrist plakken, hol je daarmee het begrip antichrist wel een beetje uit. Wie is er over 1000 of 500 jaar dan wel de antichrist? Wellicht de Chinezen...
De Antichrist loochent de Godheid van Christus, evenals de Islam, de RK niet. Dat is het (terechte) punt wat Orck maakt.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Harry

Bericht door Harry »

Dus iedereen die de godheid van Christus loochent, is de antichrist?
Grace

Bericht door Grace »

Inderdaad Majorca, mooi is dat wat je schrijft. Het is beter dat we om redding wensen, zegt volgens mij een psalm ergens. Toch bemoedigd mij persoonlijk Openb. 3:10.

Ik denk zelf dat de anthichrist een persoon is, maar dat zal denk ik een combinatie zijn van de RK en de Islam en alle religies bij elkaar. De pseudo-Christus zal echter een persoon zijn, die een verbond zal sluiten met Israël.

De voorbereidingen voor dat grote herstel van dat anthichristelijke Romeinse Rijk zijn in volle gang. Ik denk dat we dat met zijn allen wel zien.

Maar gelukkig zullen zijn kinderen voor de 'Grote Verdrukking' bewaard blijven.

Opnebaring 3: 10Omdat gij het woord Mijner lijdzaamheid bewaard hebt, zo zal Ik ook u bewaren uit de ure der verzoeking, die over de gehele wereld komen zal, om te verzoeken, die op de aarde wonen.

mvrgr, Grace
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
Majorca

Bericht door Majorca »

De antichrist, Harry, is een begrip waarmee in de Bijbel iets heel concreets mee bedoeld wordt. Het lijkt er op dat jij daarentegen een vage voorstelling van zaken de voorkeur geeft, dus zoiets als 'de tijdgeest' of de geestelijke boosheden in de lucht (hoewel die laatste er zeker mee te maken hebben).

Nee, dan kies ik voor de bijbelse lijn: iets héél concreets wat aan te wijzen is, waar je voor op kunt passen, waar je wellicht tegen kunt strijden.
Majorca

Bericht door Majorca »

Dus iedereen die de godheid van Christus loochent, is de antichrist?
nee hoor, je moet niet op één tekstje afgaan, maar op alles wat er in de Bijbel over de antichrist geschreven wordt. Onder andere dat hij een groot gevaar zal vormen voor christenen. De Jehova getuigen geloven ook niet in de godheid van Christus, maar zijn geen gevaar voor christenen. Geen antichrist dus.
memento

Bericht door memento »

De anti-Christ is in een ieder die God niet vreest, en niet leeft naar Zijn geboden. Elke tijd kent zijn eigen openbaring van de anti-Christ, van Nero, tot de Roomse inquisitie, tot terreuraanslagen nu

Ik denk dat we op moeten passen tussen islam en fundamentalistische moslims geen isgelijk teken te zetten. Praat maar eens met een gemiddelde moslim, die zijn net zo liberaal als de gemiddelde kerk in nederland, nl. alles en iedereen tolereren, en elke vorm van geweld afwijzen.

En de orthodoxe moslims? Ik denk dat als die een politieke partij oprichten, dat de SGP er prima mee zal kunnen samenwerken. Moslims onderschrijven de boeken van Mozes ook.

Maar ik denk dat moslim-fundamentalisme de bedreiging is in onze tijd. Toch moeten we ook realistisch blijven, tot nu toe is in Nederland alleen geweld gebruikt tegen mensen die godsdiensten, waaronder de islam, belachelijk maken. Alle aanslagen tot nu toe zijn met een duidelijk motief, nl: wraak. Ik zou geen enkele aanslag tegen het christendom weten vanuit de moslimhoek, in de westerse wereld (correct me if I'm wrong).

Kortom, ik zie het gevaar voor de toekomst, maar nu niet. Waar ik persoonlijk veel banger voor ben is het individualisme, dat iedereen een klein anti-Christje wordt. Christus noemt dat ook als teken van de eindtijd. Waar ik ook bang voor ben is dat door het moslimfundamentalisme er een discussie opgang komt in de politiek die uiteindelijk weinig ruimte meer over laat voor het reformatorische christendom (ook wel christen-fundamentalisten genoemd).
Majorca

Bericht door Majorca »

Memento ik ben het absoluut niet met je eens als je zo'n vage, relativistische omschrijving geeft van de antichrist.

(ik weet dat er in andere topics alhier ook uitvoerig over gesproken is, we hoeven dat niet over te doen).

De bijbel wekt nergens de indruk dat de antichrist heel verschillende verschijnselen, groepen of mensen omvat die in elk tijdbestek weer anders zijn. Waar lees jij dat, als ik vragen mag?
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Grace
Ik denk zelf dat de anthichrist een persoon is, maar dat zal denk ik een combinatie zijn van de RK en de Islam en alle religies bij elkaar
alle Christelijke kerken bijelkaar zijn dus de antichrist ??
Grace

Bericht door Grace »

Je trekt een wat merkwaardige conclusie Lambertus! Of ik snap jouw gedachtengang niet, dat zou ook kunnen?

mvrgr, Grace
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Kunnen we niet stellen dat de islam EEN antichrist is, zoals er daar meer zijn.

Ik zeg bewust EEN ipv DE
zonnebloem

Bericht door zonnebloem »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Kunnen we niet stellen dat de islam EEN antichrist is, zoals er daar meer zijn.

Ik zeg bewust EEN ipv DE
Denk dat je dat juist zegt. Zelf denk ik dat de Antichrist de duivel is en zich onder andere manifesteert in de islam.
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

Ik geef Majorca in dezen gelijk, dat de Anti Christ een persoon is.

Lees Openbaringen er maar eens op na.

Het zal iemand zijn met zeer veel invloed en macht.
Iemand die een bepaalde religie voorstaat en aanbeden zal worden.

Heel concreet, niet iets vaags als rk of islam
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Grace

Het zal een misverstand zijn maar zo las ik het . ik denk dat je met recht kunt zeggen dat de islam de antichrist is Die zeggen toch dat wij christenhonden en ongelovige zijn en dus de dood verdienen

ennuh Gabrielle ik vind de rk niet vaag en de islam niet vaag zeker de laatste niet
Plaats reactie