Dan wordt het tijd dat je buurman je eens een duwtje geeft.DDD schreef:Ik heb echt nog nooit iemand in de kerk zien slapen.

Dan wordt het tijd dat je buurman je eens een duwtje geeft.DDD schreef:Ik heb echt nog nooit iemand in de kerk zien slapen.
Ik kan het wel bevestigen. Ik zie het ook eigenlijk nooit. Ik heb er wel zelf af en toe last van. Maar een notitieboekje heb ik daarom altijd bij me.DDD schreef:Niks daarvan.
Ik denk eerder dat het een verschil is tussen dorpsgemeenten en stadsgemeenten. Ik neem heel zorgvuldig waar. Ik heb trouwens één keer in een heel slechte preek getwijfeld of de buurman wellicht enkele seconden in slaap was gevallen.
Maar ik kan gewoon rustig zeggen dat er bij mij in de kerk (of wat daarvan over is) in de wijde omgeving waar ik zit niet geslapen wordt, en ook niet in de kerken waar ik regelmatig kom als ik elders verblijf. En in de gemeente waar ik opgroeide, was dat ook echt niet gewoon of iets dat regelmatig voorkwam.
Nee.DDD schreef:En heb je daar, afgezien van mijn kennelijk vermeende onbetrouwbaarheid, ook nog een te verifiëren en kenbare reden voor?
Een rol snoep werkt ook goed hoor.Mistig schreef:Ik heb er wel zelf af en toe last van. Maar een notitieboekje heb ik daarom altijd bij me.
eilander schreef:Dan wordt het tijd dat je buurman je eens een duwtje geeft.DDD schreef:Ik heb echt nog nooit iemand in de kerk zien slapen.
In welke gemeenten komt dat voor dat een gebed 20 tot 30 minuten duurt?Chrisje72 schreef:Dat herken ik van vroeger, Forummer, als kind ging ik er vroeger lekker voor zitten bij het "grote gebed" en 9 van de 10 keer viel ik tegen mijn moeder aan in slaap. In mijn huidige gemeente is het grote gebed (het wordt hier ook niet zo genoemd) geen preek tegen de Heere maar echt een gebed om de opening van het woord en soms de voorbeden, hoewel die ook vaak in het gebed na de preek aan de orde komen. Het duurt dan ook geen 20 minuten tot een half uur wat ik vroeger wel meemaakte. Bovendien hebben we hier stoelen met ruimte voor je Bijbrl ertussen dus tegen elkaar aan hangen gaat erg lastig.
Ook al zou het de helft zijn, dan is het nog érg lang. Als een predikant het gebed gebruikt om aan de Heere te vertellen hoe Hij moet werken, is het geen gebed meer.CvdW schreef:In welke gemeenten komt dat voor dat een gebed 20 tot 30 minuten duurt?Chrisje72 schreef:Dat herken ik van vroeger, Forummer, als kind ging ik er vroeger lekker voor zitten bij het "grote gebed" en 9 van de 10 keer viel ik tegen mijn moeder aan in slaap. In mijn huidige gemeente is het grote gebed (het wordt hier ook niet zo genoemd) geen preek tegen de Heere maar echt een gebed om de opening van het woord en soms de voorbeden, hoewel die ook vaak in het gebed na de preek aan de orde komen. Het duurt dan ook geen 20 minuten tot een half uur wat ik vroeger wel meemaakte. Bovendien hebben we hier stoelen met ruimte voor je Bijbrl ertussen dus tegen elkaar aan hangen gaat erg lastig.
nou moet ik zeggen, ik was een kind, misschien voelde het alleen zo lang.CvdW schreef:In welke gemeenten komt dat voor dat een gebed 20 tot 30 minuten duurt?Chrisje72 schreef:Dat herken ik van vroeger, Forummer, als kind ging ik er vroeger lekker voor zitten bij het "grote gebed" en 9 van de 10 keer viel ik tegen mijn moeder aan in slaap. In mijn huidige gemeente is het grote gebed (het wordt hier ook niet zo genoemd) geen preek tegen de Heere maar echt een gebed om de opening van het woord en soms de voorbeden, hoewel die ook vaak in het gebed na de preek aan de orde komen. Het duurt dan ook geen 20 minuten tot een half uur wat ik vroeger wel meemaakte. Bovendien hebben we hier stoelen met ruimte voor je Bijbrl ertussen dus tegen elkaar aan hangen gaat erg lastig.