Of dat ds. De Kok toch niet precies in het hokje past waar Jantje hem in geplaatst had.Ad Anker schreef:Dat ze in Vlissingen wellicht een wat sturend tweetal hebben geformeerd.pierre27 schreef:Wat is nu eigenlijk het opmerken waard?Jantje schreef:Jantje schreef:Gereformeerde Gemeenten
Tweetal te Uddel:
1. ds. J. de Kok te Westkapelle;
2. ds. D. de Wit te Borssele.
Stemmingsdatum: dinsdag 20 oktober 2020Ik vind het heel mooi dat binnen een tijdsbestek van enkele maanden dezelfde dominee in deze twee specifieke gemeenten op het tweetal komt. Ik vond het toch wel het opmerken waard.Jantje schreef:Gereformeerde Gemeenten
Tweetal te Vlissingen:
1. ds. J. IJsselstein, voormalig zendingspredikant te Cambodja;
2. ds. J. de Kok te Westkapelle.
Stemmingsdatum: dinsdag 15 december 2020.
Sorry, kan het niet laten.
Beroepingswerk discussie [5]
Re: Beroepingswerk discussie [5]
Precies. Waarom geen voorstel om ds. IJsselstein te beroepen.Ad Anker schreef:Dat ze in Vlissingen wellicht een wat sturend tweetal hebben geformeerd.pierre27 schreef:Wat is nu eigenlijk het opmerken waard?Jantje schreef:Jantje schreef:Gereformeerde Gemeenten
Tweetal te Uddel:
Stemmingsdatum: dinsdag 20 oktober 2020Ik vind het heel mooi dat binnen een tijdsbestek van enkele maanden dezelfde dominee in deze twee specifieke gemeenten op het tweetal komt. Ik vond het toch wel het opmerken waard.Jantje schreef:Gereformeerde Gemeenten
Tweetal te Vlissingen:
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
-
- Verbannen
Volgens mij is een enkelvoudige kandidaatstelling kerkordelijk niet toegestaan.
Maar daar kan @Tiberius misschien meer over zeggen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ad Anker schreef: Dat ze in Vlissingen wellicht een wat sturend tweetal hebben geformeerd.
Flauwe opmerkingen. Op aanraden van Jantje heb ik al verschillende preken van Ds. de Kok beluisterd. Deze ds. niet echt in een hokje in te delen en zou ook prima in Vlissingen passen. En dus ook in Uddel. Ik geloof dan ook zeker niet dat dit bedoeld is als sturend tweetal. Waarom toch zulke suggesties?Bruna schreef: Precies. Waarom geen voorstel om ds. IJsselstein te beroepen.
Het is maandagochtendErskinees schreef:Ad Anker schreef: Dat ze in Vlissingen wellicht een wat sturend tweetal hebben geformeerd.
Sorry, kan het niet laten.Flauwe opmerkingen. Op aanraden van Jantje heb ik al verschillende preken van Ds. de Kok beluisterd. Deze ds. niet echt in een hokje in te delen en zou ook prima in Vlissingen passen. En dus ook in Uddel. Ik geloof dan ook zeker niet dat dit bedoeld is als sturend tweetal. Waarom toch zulke suggesties?Bruna schreef: Precies. Waarom geen voorstel om ds. IJsselstein te beroepen.

Ik had ds de Kok in een ander hokje geplaatst als Jantje. Stiekem hoop ik dat Jantje zijn hokje de waarheid dichter benaderd.Nathanaël schreef:Of dat ds. De Kok toch niet precies in het hokje past waar Jantje hem in geplaatst had.pierre27 schreef:Wat is nu eigenlijk het opmerken waard?Jantje schreef:Jantje schreef:Gereformeerde Gemeenten
Tweetal te Uddel:
Tweetal te Vlissingen:
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Als ik dit zo lees zijn er een aantal forummers toe aan ophokplicht 

Misschien kan Rutte dit vanavond ook gelijk afkondigen bij de andere maatregelen die volgen.Simon0612 schreef:Als ik dit zo lees zijn er een aantal forummers toe aan ophokplicht :)
Ja dat kan ik wel.Jantje schreef:Volgens mij is een enkelvoudige kandidaatstelling kerkordelijk niet toegestaan.
Kerkordelijk is het zeker wel toegestaan. Sterker nog: een kerkenraad beroept, niet de ledenvergadering.
-
- Verbannen
Waarom doen bepaalde gemeenten dat dan niet? Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat alle gemeenten die ds. IJsselstein nu gekandideerd hebben, hem ook daadwerkelijk zullen beroepen. Dus dan heeft dat tweetal toch geen zin?Tiberius schreef:Ja dat kan ik wel.Jantje schreef:Volgens mij is een enkelvoudige kandidaatstelling kerkordelijk niet toegestaan.
Kerkordelijk is het zeker wel toegestaan. Sterker nog: een kerkenraad beroept, niet de ledenvergadering.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Toen in de GGiN alleen ds Mallan overgebleven was gebeurde dit ook. Of dit een wenselijke situatie is is een ander verhaal..Tiberius schreef:Ja dat kan ik wel.Jantje schreef:Volgens mij is een enkelvoudige kandidaatstelling kerkordelijk niet toegestaan.
-
- Verbannen
Wanneer was dat dan?Hoopvol schreef:Toen in de GGiN alleen ds Mallan overgebleven was
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Als je bedenkt dat je vooraf al sorry moet zeggen, dan is het wellicht beter om gewoon niets te zeggen.Ad Anker schreef:Dat ze in Vlissingen wellicht een wat sturend tweetal hebben geformeerd.pierre27 schreef:Wat is nu eigenlijk het opmerken waard?Jantje schreef:Jantje schreef:Gereformeerde Gemeenten
Tweetal te Uddel:
Tweetal te Vlissingen:
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Email: jvw850forum@gmail.com
Klopt, je hebt volkomen gelijk.JvW schreef: Als je bedenkt dat je vooraf al sorry moet zeggen, dan is het wellicht beter om gewoon niets te zeggen.
Uit mijn hoofd gezegd na het overlijden van ds van Beek. Hoelang dit geduurt heeft weet ik niet, dat zou ik dan uit moeten zoeken.Jantje schreef:Wanneer was dat dan?Hoopvol schreef:Toen in de GGiN alleen ds Mallan overgebleven was