:u:u:u:u:u:u:u:u:u:uOorspronkelijk gepost door Majorca
Gij zult niet doden
vind ik een gepaste tekst op dit moment. Smijtegelt zou zeggen: een woord op zijn tijd.
Bijbelteksten racistisch??
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Toch denk ik dat je wel wijs moet zijn...
Op een Moskee kun je toch beter schrijven: Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben..?
Pas was een kennis van ons met een vriend bezig met open lucht preken.. Met dat ze op het punt stonden om naar huis te gaan kwamen er twee agenten aan. Hun werd meegedeeld dat ze voortaan niet meer in het openbaar over hel mochten spreken, laat staan te zeggen dat Jezus Christus de Weg, de Waarheid en het Leven is, de enige weg om zalig te worden... Dat was het oproepen van religieuze haat, zeiden deze agenten.... Het bleef deze keer bij een waarschuwing zeiden ze...
Op een Moskee kun je toch beter schrijven: Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben..?
Pas was een kennis van ons met een vriend bezig met open lucht preken.. Met dat ze op het punt stonden om naar huis te gaan kwamen er twee agenten aan. Hun werd meegedeeld dat ze voortaan niet meer in het openbaar over hel mochten spreken, laat staan te zeggen dat Jezus Christus de Weg, de Waarheid en het Leven is, de enige weg om zalig te worden... Dat was het oproepen van religieuze haat, zeiden deze agenten.... Het bleef deze keer bij een waarschuwing zeiden ze...
Limosa, ik had jou slimmer ingeschat... Je snapt best dat die moslims zich misschien persoonlijk aangevallen voelen door die tekst. Ze voelen zich als dat jongetje op school wat straf krijgt als iemand achter m zit te fluisteren. Een gevoel van onmacht, van oneerlijkheid. De wijzende vinger voelen terwijl jezelf geen schuld hebt.Oorspronkelijk gepost door limosaja dat denk ik ook, maar als het bestuur van die moskee afstand zou nemen van die moord zou ze niet direct naar Opstelten gebeld hebben maar begrip hebben voor de emoties onder de Nederlanders, ze bevestigen zo zelf dat het terecht is dat men die moord op de Islam schuiftOorspronkelijk gepost door parsifal
Ik denk dat "Gij zult niet doden" op de muur van een moskee voor veel mensen (en ook voor degene die het erop gezet heeft) een uiting is van de moord op van Gogh op de Islam schuiven. Soms betekenen woorden meer dan wat er letterlijk staat.
achter hun rug praten...tegen hun gezicht zegen...hun religie is een van haat....koppen moet der af.... dat is haatOorspronkelijk gepost door mementoLimosa, ik had jou slimmer ingeschat... Je snapt best dat die moslims zich misschien persoonlijk aangevallen voelen door die tekst. Ze voelen zich als dat jongetje op school wat straf krijgt als iemand achter m zit te fluisteren. Een gevoel van onmacht, van oneerlijkheid. De wijzende vinger voelen terwijl jezelf geen schuld hebt.Oorspronkelijk gepost door limosaja dat denk ik ook, maar als het bestuur van die moskee afstand zou nemen van die moord zou ze niet direct naar Opstelten gebeld hebben maar begrip hebben voor de emoties onder de Nederlanders, ze bevestigen zo zelf dat het terecht is dat men die moord op de Islam schuiftOorspronkelijk gepost door parsifal
Ik denk dat "Gij zult niet doden" op de muur van een moskee voor veel mensen (en ook voor degene die het erop gezet heeft) een uiting is van de moord op van Gogh op de Islam schuiven. Soms betekenen woorden meer dan wat er letterlijk staat.
achter hun rug praten...tegen hun gezicht zegen...hun religie is een van haat....koppen moet der af.... dat is haat
Ik liep gisteravond tussen drommen moskeegangers naar de supermarkt - de moskee ligt pal tegenover de Albert Heyn - maar ik had niet het idee dat mijn kop eraf moest. Het gaat erg van dik hout, met zulke opmerkingen Mirja. Het spijt me zeer, maar ik heb je nog nooit op een nuance kunnen betrappen. Natuurlijk roep ik ook wel eens wat, en dan word ik door andere OSW-posters daar fijntjes op gewezen. En terecht. Maar dit onderwerp is zodanig precair dat ik je vriendelijk vraag: post eens iets zinnigs!
[Aangepast op 5/11/04 door Harry]
Ik liep gisteravond tussen drommen moskeegangers naar de supermarkt - de moskee ligt pal tegenover de Albert Heyn - maar ik had niet het idee dat mijn kop eraf moest. Het gaat erg van dik hout, met zulke opmerkingen Mirja. Het spijt me zeer, maar ik heb je nog nooit op een nuance kunnen betrappen. Natuurlijk roep ik ook wel eens wat, en dan word ik door andere OSW-posters daar fijntjes op gewezen. En terecht. Maar dit onderwerp is zodanig precair dat ik je vriendelijk vraag: post eens iets zinnigs!
[Aangepast op 5/11/04 door Harry]
Ja natuurlijk voelen ze zich aangevallen, terecht! Kijk, als een refo TvG op deze vermoord zou hebben zouden alle refo's daar openlijk afstand van nemen. Dan is een tekst op de muur niet nodig. Maar lees eens de islam-fora, de weblogs, je weet niet wat je overkomt. Een heel aanzienlijk deel van de moslim-gemeenschap keurt dit gewoon goed. En wat mij irriteert is dat Opstelten direct op de wensen van de moskee ingaat. Wij hadden als Nederland een signaal af moeten geven dat we het niet gewoon vinden om te moorden. En dat we vinden dat ook de medelanders in de moskee dat moeten weten. Nu zwijgen we weer, de tekst wordt eraf gehaald voor de lieve vrede wil. Maar opgelost is er niks. Het moorden gaat door. Wie is de volgende? We moesten in Nederland het lef hebben om collectief een vuist te maken tegen dit gedrag. En als dat moeilijke discussies of conflicten oplevert is dat maar zo. Nu leveren we ons langzaam-aan over.Oorspronkelijk gepost door mementoLimosa, ik had jou slimmer ingeschat... Je snapt best dat die moslims zich misschien persoonlijk aangevallen voelen door die tekst. Ze voelen zich als dat jongetje op school wat straf krijgt als iemand achter m zit te fluisteren. Een gevoel van onmacht, van oneerlijkheid. De wijzende vinger voelen terwijl jezelf geen schuld hebt.Oorspronkelijk gepost door limosaja dat denk ik ook, maar als het bestuur van die moskee afstand zou nemen van die moord zou ze niet direct naar Opstelten gebeld hebben maar begrip hebben voor de emoties onder de Nederlanders, ze bevestigen zo zelf dat het terecht is dat men die moord op de Islam schuiftOorspronkelijk gepost door parsifal
Collectief een vuist maken betekend waarschijnlijk de Jihad in Nederland op gang te brengen. Wie zit daar op te wachten? Onnodig provoceren leidt alleen maar tot verharding, en verharde mensen zijn erg vatbaar voor fundamentalisme...Oorspronkelijk gepost door limosaJa natuurlijk voelen ze zich aangevallen, terecht! Kijk, als een refo TvG op deze vermoord zou hebben zouden alle refo's daar openlijk afstand van nemen. Dan is een tekst op de muur niet nodig. Maar lees eens de islam-fora, de weblogs, je weet niet wat je overkomt. Een heel aanzienlijk deel van de moslim-gemeenschap keurt dit gewoon goed. En wat mij irriteert is dat Opstelten direct op de wensen van de moskee ingaat. Wij hadden als Nederland een signaal af moeten geven dat we het niet gewoon vinden om te moorden. En dat we vinden dat ook de medelanders in de moskee dat moeten weten. Nu zwijgen we weer, de tekst wordt eraf gehaald voor de lieve vrede wil. Maar opgelost is er niks. Het moorden gaat door. Wie is de volgende? We moesten in Nederland het lef hebben om collectief een vuist te maken tegen dit gedrag. En als dat moeilijke discussies of conflicten oplevert is dat maar zo. Nu leveren we ons langzaam-aan over.Oorspronkelijk gepost door mementoLimosa, ik had jou slimmer ingeschat... Je snapt best dat die moslims zich misschien persoonlijk aangevallen voelen door die tekst. Ze voelen zich als dat jongetje op school wat straf krijgt als iemand achter m zit te fluisteren. Een gevoel van onmacht, van oneerlijkheid. De wijzende vinger voelen terwijl jezelf geen schuld hebt.Oorspronkelijk gepost door limosaja dat denk ik ook, maar als het bestuur van die moskee afstand zou nemen van die moord zou ze niet direct naar Opstelten gebeld hebben maar begrip hebben voor de emoties onder de Nederlanders, ze bevestigen zo zelf dat het terecht is dat men die moord op de Islam schuiftOorspronkelijk gepost door parsifal
het alternatief is niks doen, zien hoe degenen die wel nog wat durven te zeggen afgeslacht worden, nog minder doen, en als laatste stap: overgeleverd worden aan de islam. niet alles tegelijk volgende week al, maar op langere termijnOorspronkelijk gepost door mementoCollectief een vuist maken betekend waarschijnlijk de Jihad in Nederland op gang te brengen. Wie zit daar op te wachten? Onnodig provoceren leidt alleen maar tot verharding, en verharde mensen zijn erg vatbaar voor fundamentalisme...Oorspronkelijk gepost door limosaJa natuurlijk voelen ze zich aangevallen, terecht! Kijk, als een refo TvG op deze vermoord zou hebben zouden alle refo's daar openlijk afstand van nemen. Dan is een tekst op de muur niet nodig. Maar lees eens de islam-fora, de weblogs, je weet niet wat je overkomt. Een heel aanzienlijk deel van de moslim-gemeenschap keurt dit gewoon goed. En wat mij irriteert is dat Opstelten direct op de wensen van de moskee ingaat. Wij hadden als Nederland een signaal af moeten geven dat we het niet gewoon vinden om te moorden. En dat we vinden dat ook de medelanders in de moskee dat moeten weten. Nu zwijgen we weer, de tekst wordt eraf gehaald voor de lieve vrede wil. Maar opgelost is er niks. Het moorden gaat door. Wie is de volgende? We moesten in Nederland het lef hebben om collectief een vuist te maken tegen dit gedrag. En als dat moeilijke discussies of conflicten oplevert is dat maar zo. Nu leveren we ons langzaam-aan over.Oorspronkelijk gepost door mementoLimosa, ik had jou slimmer ingeschat... Je snapt best dat die moslims zich misschien persoonlijk aangevallen voelen door die tekst. Ze voelen zich als dat jongetje op school wat straf krijgt als iemand achter m zit te fluisteren. Een gevoel van onmacht, van oneerlijkheid. De wijzende vinger voelen terwijl jezelf geen schuld hebt.Oorspronkelijk gepost door limosa ja dat denk ik ook, maar als het bestuur van die moskee afstand zou nemen van die moord zou ze niet direct naar Opstelten gebeld hebben maar begrip hebben voor de emoties onder de Nederlanders, ze bevestigen zo zelf dat het terecht is dat men die moord op de Islam schuift
Limosa, ik denk dat dat onhaalbaar is zoals jij zegt. Moeten we een vuist maken tegen alle moslims in NL? Nee, alleen tegen de extremisten. En hoe wou je dat doen? Weet jij welke moskee extreem is? Weet jij welke moslim in een gewone moskee extremist is?Oorspronkelijk gepost door limosahet alternatief is niks doen, zien hoe degenen die wel nog wat durven te zeggen afgeslacht worden, nog minder doen, en als laatste stap: overgeleverd worden aan de islam. niet alles tegelijk volgende week al, maar op langere termijnOorspronkelijk gepost door mementoCollectief een vuist maken betekend waarschijnlijk de Jihad in Nederland op gang te brengen. Wie zit daar op te wachten? Onnodig provoceren leidt alleen maar tot verharding, en verharde mensen zijn erg vatbaar voor fundamentalisme...Oorspronkelijk gepost door limosaJa natuurlijk voelen ze zich aangevallen, terecht! Kijk, als een refo TvG op deze vermoord zou hebben zouden alle refo's daar openlijk afstand van nemen. Dan is een tekst op de muur niet nodig. Maar lees eens de islam-fora, de weblogs, je weet niet wat je overkomt. Een heel aanzienlijk deel van de moslim-gemeenschap keurt dit gewoon goed. En wat mij irriteert is dat Opstelten direct op de wensen van de moskee ingaat. Wij hadden als Nederland een signaal af moeten geven dat we het niet gewoon vinden om te moorden. En dat we vinden dat ook de medelanders in de moskee dat moeten weten. Nu zwijgen we weer, de tekst wordt eraf gehaald voor de lieve vrede wil. Maar opgelost is er niks. Het moorden gaat door. Wie is de volgende? We moesten in Nederland het lef hebben om collectief een vuist te maken tegen dit gedrag. En als dat moeilijke discussies of conflicten oplevert is dat maar zo. Nu leveren we ons langzaam-aan over.Oorspronkelijk gepost door memento Limosa, ik had jou slimmer ingeschat... Je snapt best dat die moslims zich misschien persoonlijk aangevallen voelen door die tekst. Ze voelen zich als dat jongetje op school wat straf krijgt als iemand achter m zit te fluisteren. Een gevoel van onmacht, van oneerlijkheid. De wijzende vinger voelen terwijl jezelf geen schuld hebt.
Nee, ik blijf erbij dat we niet kunnen doen, anders dan justitie en de AIVD op extremistische moslimorganisaties los te laten, en die uit te roeien (dat gebeurt al; en met uitroeien bedoel ik de organisatie, niet haar mensen). Ik vind, en blijf het vinden, dat het ongepast is om met een wijzende vinger (of met een bijbeltekst op een muur) de gemiddelde en vredige moslim de schuld te geven
afsluitende reactie mijnerzijds (anders draaien we in kringetjes rond)Oorspronkelijk gepost door mementoLimosa, ik denk dat dat onhaalbaar is zoals jij zegt. Moeten we een vuist maken tegen alle moslims in NL? Nee, alleen tegen de extremisten. En hoe wou je dat doen? Weet jij welke moskee extreem is? Weet jij welke moslim in een gewone moskee extremist is?Oorspronkelijk gepost door limosahet alternatief is niks doen, zien hoe degenen die wel nog wat durven te zeggen afgeslacht worden, nog minder doen, en als laatste stap: overgeleverd worden aan de islam. niet alles tegelijk volgende week al, maar op langere termijnOorspronkelijk gepost door mementoCollectief een vuist maken betekend waarschijnlijk de Jihad in Nederland op gang te brengen. Wie zit daar op te wachten? Onnodig provoceren leidt alleen maar tot verharding, en verharde mensen zijn erg vatbaar voor fundamentalisme...Oorspronkelijk gepost door limosa Ja natuurlijk voelen ze zich aangevallen, terecht! Kijk, als een refo TvG op deze vermoord zou hebben zouden alle refo's daar openlijk afstand van nemen. Dan is een tekst op de muur niet nodig. Maar lees eens de islam-fora, de weblogs, je weet niet wat je overkomt. Een heel aanzienlijk deel van de moslim-gemeenschap keurt dit gewoon goed. En wat mij irriteert is dat Opstelten direct op de wensen van de moskee ingaat. Wij hadden als Nederland een signaal af moeten geven dat we het niet gewoon vinden om te moorden. En dat we vinden dat ook de medelanders in de moskee dat moeten weten. Nu zwijgen we weer, de tekst wordt eraf gehaald voor de lieve vrede wil. Maar opgelost is er niks. Het moorden gaat door. Wie is de volgende? We moesten in Nederland het lef hebben om collectief een vuist te maken tegen dit gedrag. En als dat moeilijke discussies of conflicten oplevert is dat maar zo. Nu leveren we ons langzaam-aan over.
Nee, ik blijf erbij dat we niet kunnen doen, anders dan justitie en de AIVD op extremistische moslimorganisaties los te laten, en die uit te roeien (dat gebeurt al; en met uitroeien bedoel ik de organisatie, niet haar mensen). Ik vind, en blijf het vinden, dat het ongepast is om met een wijzende vinger (of met een bijbeltekst op een muur) de gemiddelde en vredige moslim de schuld te geven
AIVD en justitie moeten zeker hun werk doen maar het lijkt mij tijd te zijn geworden dat we als Nederlandse samenleving eens duidelijk gaan maken dat moorden hier niet de gewoonte is als jet het met iemand niet eens ben, dat de eerste de beste uiting van die gedachte van de muur gehaald wordt vind ik niet verstandig
vandaag in het RD:
[quote]Reformatorisch Dagblad
Regioredactie Geplaatst: 8-11-2004 | 10:48 Laatst gewijzigd: 8-11-2004 | 10:48
Opstelten betuigt spijt over verwijderen tekst
ROTTERDAM - De Rotterdamse burgemeester Opstelten heeft spijt betuigd over het feit dat de politie in Rotterdam afgelopen woensdag de tekst â€
[quote]Reformatorisch Dagblad
Regioredactie Geplaatst: 8-11-2004 | 10:48 Laatst gewijzigd: 8-11-2004 | 10:48
Opstelten betuigt spijt over verwijderen tekst
ROTTERDAM - De Rotterdamse burgemeester Opstelten heeft spijt betuigd over het feit dat de politie in Rotterdam afgelopen woensdag de tekst â€