Neem JIJ vrij op bid- en dankdag?

myster

Bericht door myster »

Bij ons hebben we 's middags en 's avonds kerk. 's Ochtends werk ik, want dan kan een collega van me naar de kerk.
Hij lost me dan 's middags weer af.
En zo krijgen alle koetjes, varkentjes en kippetjes ook op bid- en dankdag toch lekker eten en kunnen wij 2 keer naar de kerk
groter dan de Helper is de nood toch niet....
Andre

Bericht door Andre »

"s Lands wijs, 's lands eer.

Het dorp waar ik woon houd men gewoon zondag als er bid- of dankdag is. Alle winkels zijn gesloten en heel het dorp wordt in gelegenheid gesteld om naar de kerk te gaan. De dankdag wordt dan ook op oudejaarsdag gehouden, de biddag de tweede woendag van februari.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Andre

Het dorp waar ik woon houd men gewoon zondag als er bid- of dankdag is. Alle winkels zijn gesloten en heel het dorp wordt in gelegenheid gesteld om naar de kerk te gaan. De dankdag wordt dan ook op oudejaarsdag gehouden, de biddag de tweede woendag van februari.
Het is ook wat onpraktisch om al die visersboten voor 1 dag terug te laten keren, lijkt me
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Andre

Die urkers moeten ook altijd apart doen:D:D:,:,:,
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Op mijn vorige scholen ging het meestal om de 2 jaar. Dus 1 jaar volop aandacht voor pasen en kerst, het jaar erop vol aandacht voor bid- en dankdag.

En dit jaar was onze school ook vrij op dankdag, kinderen konden met ouders 's morgens naar de kerk.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Doortje

Bericht door Doortje »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Doortje
Mijn punt staat er niet bij. Ik neem geen vrij op bid- en dankdag, maar niet persé omdat werk voorgaat. Als je bij ons naar de kerk wil op die dagen, kan het ook 's avonds om half 8.
Je begrijpt natuurlijk wel dat de vraag alleen geldt voor diegenen die moeten werken op het moment dat er een dienst is. Als je werkloos of wat anders bent geldt die vraag niet. Evenals voor de avonddiensten.
Laat dan de vraagstelling wat duidelijker zijn....

Maar laten wel wel wezen: je dank aan de Heer laat zich toch niet op één dag vastpinnen?
Plaats reactie