Bij ons hebben we 's middags en 's avonds kerk. 's Ochtends werk ik, want dan kan een collega van me naar de kerk.
Hij lost me dan 's middags weer af.
En zo krijgen alle koetjes, varkentjes en kippetjes ook op bid- en dankdag toch lekker eten en kunnen wij 2 keer naar de kerk
Neem JIJ vrij op bid- en dankdag?
Het is ook wat onpraktisch om al die visersboten voor 1 dag terug te laten keren, lijkt meOorspronkelijk gepost door Andre
"s Lands wijs, 's lands eer.
Het dorp waar ik woon houd men gewoon zondag als er bid- of dankdag is. Alle winkels zijn gesloten en heel het dorp wordt in gelegenheid gesteld om naar de kerk te gaan. De dankdag wordt dan ook op oudejaarsdag gehouden, de biddag de tweede woendag van februari.
Oorspronkelijk gepost door Andre
"s Lands wijs, 's lands eer.
Het dorp waar ik woon houd men gewoon zondag als er bid- of dankdag is. Alle winkels zijn gesloten en heel het dorp wordt in gelegenheid gesteld om naar de kerk te gaan. De dankdag wordt dan ook op oudejaarsdag gehouden, de biddag de tweede woendag van februari.
Die urkers moeten ook altijd apart doen:D:D:,:,:,
Laat dan de vraagstelling wat duidelijker zijn....Oorspronkelijk gepost door LecramJe begrijpt natuurlijk wel dat de vraag alleen geldt voor diegenen die moeten werken op het moment dat er een dienst is. Als je werkloos of wat anders bent geldt die vraag niet. Evenals voor de avonddiensten.Oorspronkelijk gepost door Doortje
Mijn punt staat er niet bij. Ik neem geen vrij op bid- en dankdag, maar niet persé omdat werk voorgaat. Als je bij ons naar de kerk wil op die dagen, kan het ook 's avonds om half 8.
Maar laten wel wel wezen: je dank aan de Heer laat zich toch niet op één dag vastpinnen?