Die laatste opmerking vind ik zo gek nog niet. Maar die 1e.... dat kan ik niet combineren. Volgens mij is dat een bijzondere redenatie die om een opheldering vraagt. Denk dat de gemiddelde koter opgroeit zonder zo'n stuk rubber tussen z'n lippen.Oorspronkelijk gepost door Majorca
Het gebruik van een fopspeen in het eerste levensjaar van een kind behoort tot een goede opvoeding en zou eigenlijk verplicht moeten worden, of in ieder geval dringend geadviseerd.
Ik wed dat het een boel kindermishandeling en echtscheiding en andere psychische problemen zal schelen...
wat vind jij van de fopspeen?
Maar je kunt moeilijk van een baby zeggen dat het over de muur is geklommen........Oorspronkelijk gepost door limosa
ik vind dat een fopspeen niet kan hoor, het heeft de habitus van een echte maar van actus komt het niet, het kind ziet dat de kenmerken er wel zijn, blijft het maar proberen, maar komt uiteindelijk bedrogen uit . . .
voor de zekerheid: ;-)
Ik vind het vaak ook een raar gezicht, zeker bij grotere kinderen, die zitten dan in de bus ofzo met zo'n ding in hun mond en een lolly in hun hand, af en toe gaat de speen er uit en even een likje van de lolly... enz :$:!
Ik zal het in ieder geval eerst zonder speen proberen! Bij ons thuis heeft niemand een speen gehad en we zijn alle 8 groot geworden en ook mn vader en moeder zijn nog gezond... De meesten zogen op een duimpje of een ander vingertje en waren er ook wel voordat ze naar school gingen vanaf.
Nu begrijp ik best als je een huilbaby heb dat je ten einde raad maar zo'n speen geeft... het is vast wel makkelijk. Maar toch zal ik het als noodoplossing houden!
Ik zal het in ieder geval eerst zonder speen proberen! Bij ons thuis heeft niemand een speen gehad en we zijn alle 8 groot geworden en ook mn vader en moeder zijn nog gezond... De meesten zogen op een duimpje of een ander vingertje en waren er ook wel voordat ze naar school gingen vanaf.
Nu begrijp ik best als je een huilbaby heb dat je ten einde raad maar zo'n speen geeft... het is vast wel makkelijk. Maar toch zal ik het als noodoplossing houden!
-
- Contacteer:
Zeker als je kind op een andere kamer ligt...Oorspronkelijk gepost door Pim
Kan wel lezen dat jij nooit 's nachts wakker gehouden wordt door een baby Daphne. Een fopspeen is dan een stuk beter dan je pink, want dat slaapt zo moeilijk, met je pink in iemand anders mond......![]()
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
-
- Contacteer:
<------ Nou, die schreeuwknap hiernaast zuigt overal op, of het nou tiet speen fop pink of wat dan ook is, zodra z'n mond leeg is gaat'ie onbedaarlijk blerren.Door deze verschillen kunnen de kids in de 1e 6 weken behoorlijk van in de war raken. Het kan dus zo zijn dat een kind heel goed drinkt bij de moeder... en na een fopspeentje totaal de weg kwijt is...
Een ongelooflijke zuigbehoefte dus..
Ook wij gaan voor een jaar tepelsientje. Van flessen of mix borst/fles schijn je vette kinderen te krijgen.
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
Ze hoeven echt niet altijd vies te zijn, dat ligt gewoon aan de ouders zelf.Oorspronkelijk gepost door LecramKom op zeg. je moet geen watjes van je kids maken. Al onze jongens hebben gefopt. En je wil niet weten waar dat ding allemaal heeft gelegen. En ze hebben dat ding van elkaar gebruikt. Nog nooit zijn ze er ziek van geworden.Oorspronkelijk gepost door Majorcaje moet dat ding niet op de grond laten slingeren, en je moet hem gewoon dagelijks ofzo uitkoken, zoals dat heet, in kokend water. Kleine moiete en zeer hygienisch. overigens is het goed voor de weerstand om niet al te steriel op te groeien als kind...Oorspronkelijk gepost door lo-ruchama
Weet je hoe smerig en onhygienisch een fopspeen is? Allemaal bacterien eraan, overal slingert dat ding, op de grond enz en hoppa zo weer in de mond van het kind.
Leuk dat het in een behoefte voorziet, maar wat minder onhygienisch zou wel fijn zijn.
Je kookt de duim van je duimende kind toch ook niet uit? En die duim is heel wat onhygienischer, omdat achter de nagel heel wat meer bacterien blijven kleven.
Als je ze klinisch opvoed, zijn ze veel vatbaarder voor ziekten.
Bij de oudste 2 zijn ze ervan afgekickt. De derde zuigt nog graag een foppie.
Hij mag het alleen 's nachts. Soms neemt hij even een zuig. Dan is tie weer rustig.
Je doet er een touwtje aan met zo'n klip-ding en die klip je vast aan de slaapzak oid, en geen problemen met vieze vuile foppies!!!:):););)