George W. BUSH President of the United States Of America

Matthijs

Bericht door Matthijs »

word spannend mensen. Ze liggen bijna gelijk!
Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Oorspronkelijk gepost door Matthijs
word spannend mensen. Ze liggen bijna gelijk!
Onzin. Kijk op CNN naar OHIO. 99% geteld. bijna 144.000 stemmen voorsprong Bush.

[Aangepast op 3/11/04 door Adrianus]

ja maar er zijn nog 250.000 voorlopige stemmen die nog niet geteld zijn, en pas over 11 dagen geteld worden!

wél spannend dus.

Maar omdat vanochtend om 7.00 uur op radio 1 gezegd werd dat Bush gewonnen had, hebben we in ons gezin aan tafel in het dankgebed wel God gedankt voor de overwinning van een president in het machtigste land ter wereld die nog rekening wil houden met Gods geboden.

Ik ben trouwens vrij zeker dat-ie uiteindelijk idd de overwinning op zak heeft.
Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Oorspronkelijk gepost door Majorca

ja maar er zijn nog 250.000 voorlopige stemmen die nog niet geteld zijn, en pas over 11 dagen geteld worden!

wél spannend dus.
Nee. Er is geen reden om te verionderstellen dat die 250.000 (voor zover geldig) bij benadering niet ook ongeveer 50-50 zal zijn.
Maar omdat vanochtend om 7.00 uur op radio 1 gezegd werd dat Bush gewonnen had
Ik heb ook om 7.00 geluisterd (gezin sliep nog btw) maar dit hoorde ik niet in het nieuws.

[Aangepast op 3/11/04 door Adrianus]
dan heb je niet goed geluisterd. (het kwam achteraan, omdat het net binnenkwam om 7:04)
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Er is ongeveer 50/50 gestemt in Ohio.

Dan moet dit wel een hele rare stapel stemmen zijn wil Kerry hier ineens 150.000 stemmen meer gaan scoren als Bush. Dan moet in dit pakketje stemmen de verhouding ineens 20/80 zijn (voor Kerry)! Dat lijkt me stug.

Die 250.000 stemmen zijn volgens mij meer naam dan daad... Pure formaliteit.

[Aangepast op 3/11/04 door Pim]
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door Pim

Dan moet dit wel een hele rare stapel stemmen zijn wil Kerry hier ineens 150.000 stemmen meer gaan scoren als Bush. Dan moet in dit pakketje stemmen de verhouding ineens 20/80 zijn (voor Kerry)! Dat lijkt me stug.

Idd, daarom is het zwak van Kerry dat hij zijn verlies niet toe wil geven...
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

George Bush is van plan de zege op te eisen, nu hij ook in Nevada gewonnen heeft. Dat heeft een medewerker van de president gezegd. De Republikeinen gaan ervan uit ook de cruciale swing state Ohio te zullen veroveren.
Hartelijke groet,

Pim.

refo

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door Pim

Als je op CNN zoekt krijg je per district de uitslagen. Opvallend is dat grote steden met overmacht op Kerry stemmen. De dorpen en kleine steden geven Bush meer stemmen. Je ziet dat ook aan de kaart. Het midden is Rood en de kusten blauw plus een deel bij de grote meren. En daar zitten de grote steden.

Als het over veiligheid tegen terrorristen gaat, wat in de grote stad meer item lijkt dan op het platteland, dan zijn die inwoners niet overtuigd van Bush. Logisch ook. Terwijl Bush straks dank je wel gaat zeggen en zijn strijd zal voortzetten etcetc terwijl de potentiele slachtoffers hem niet zien zitten.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
refo

Bericht door refo »

Dus die groep stemmen (ik weet niet wat voor dat zijn?) kan wel degelijk 20/80 zijn, afhankelijk van waar ze zitten.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door refo
Dus die groep stemmen (ik weet niet wat voor dat zijn?) kan wel degelijk 20/80 zijn, afhankelijk van waar ze zitten.
Dit betreft geen geografische groep (er wordt trouwens al gesproken over een nog te tellen groep van slechts 200.000 stemmen).
Het zijn de zogenaamde absentee en provisional ballots. Provisional ballots zijn voorlopige stembiljetten waarvan nog moet worden vastgesteld of ze geldig zijn. Dat kan nog wel anderhalve week duren. Absentee ballots zijn stemmen die zijn uitgebracht via de post of in het buitenland.
Hartelijke groet,

Pim.

refo

Bericht door refo »

Hoorde vanmorgen via BNR dat poststemmen nooit worden opengemaakt. Alleen als de uitslag er wat toe zou doen. In sommige staten worden ze bewaard, in andere gewoon bij het oud papier gezet.
--------------
Adorote

Bericht door Adorote »

Links rechts,is niet aan de orde,alle twee de heren zijn niks.Maar dan is Kerry toch meer te verkiezen , dan Bush een misleider en een leugenaar,die op leugen en bedrog een oorlog begint,en er een grote puinhoop van maakt..

Van de twee kwade toch dan maar de voorkeur van de minst kwade,Kerry dus.
Plaats reactie