Regeling grijs kenteken per januari

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
Van mij mogen ze het vandaag nog afschaffen voor particulieren.
wat is de reden dat je daaraan genoegen beleeft?

heb jij daar voordeel aan?
wordt jij tekort gedaan door het feit dat er nu particulieren zijn die in een auto rijden met een grijs kenteken?

en wat levert het jou op wanneer die mensen hun auto niet meer kunnen blijven rijden?
ga jij zo hier en daar wat enveloppen door de deur brengen om ze de lasten wat te verlichten?

zo ja:
nou, wanneer je helemaal naar mij moet rijden, is wat ver, zal ik mijn bankrekeningnummer aan je doorgeven?

zo nee: overweeg dan te stoppen met het schrijven van dergelijke kreten, en ga er eerst eens rustig voor zitten om eens na te denken over: hoe zou het toch komen dat sommige mensen in grijs kenteken rijden? wat zou daar achter zitten? en ga ze dan eens briefjes schrijven en stel ze die vragen, dan hoor je het wel...

en dan denk ik dat je niet meer durft te schrijven dat ze het wat jou betreft wel mogen afschaffen

maar jij, tukker, hoewel ik je totaal niet ken, hebt zeker wel een heel dik inkomen?
wat ik je van harte gun, hoor, maar het is jammer dat je bril erdoor beslagen is geraakt

Mijn bril is echt niet beslagen. Deze regeling is destijds voor het bedrijfslaeven ingesteld. Door mazen van de wet hebben particulieren nu ook een grijs kenteken. Waarom moeten zij in een bus rijden???? Is een normale auto niet groot genoeg???
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Oorspronkelijk gepost door Jelle
Oorspronkelijk gepost door Lecram

Men heeft gewoon (weliswaar legaal) geprofiteerd van een regeling die bedoeld was voor het bedrijfsleven.
Maar ja dat is niet fout, fout is wat anders men heeft legaal gebruik gemaakt van een regeling die de regering heeft ingesteld.
Alleen nu in een tijd van bezuinigingen heeft men bedacht dat het afschaffen van het gebruik van grijs voor prive gebruik de staat een aardige cent gaat opleveren.
Maar dat is ook al met zeer veel andere aftrekbare kosten en noem maar op, gegaan tengunst van meer belasting opbrengst.

trouens ik vind dit hele gebeuren zich wel afspelen in een grijs gebied:t

Ben ik gedeeltelijk met je eens, als ik kijk naar wat sommigen aan luxe jeeps of noem maar op priverijden die ook nog onder grijs vallen dan denk ik jahoor, het is voor het bedrijfsleven dus kappen ermee.

Maar als ik kijk naar hen, zoals Anemoon ook al aanhaalt, die met moeite nog net grijs kunnen betalen en rijden dan is dat wel heel vervelend dat het wordt afgeschaft.
Maar ja zo gaat het natuurlijk wel met maatregelen daarvan zal de een profiteren en de ander zal er de dupe van zijn.

Alleen leven wij nu in een maatschappij met een regering die zoveel dorst heeft naar geld, dat het wel lijkt of ze suikerziekte heeft, Die dorst gata nooit over.
Kijk maar eens wat de overheid al van de aanschaf van een auto in zijn zak steekt, kijk eens wat zij in haar zak steekt van de verkoop van diesel of benzine. en waarvoor? Omdat men niet wil bezuinigen op zaken die echt nodig zijn, maar die het vermaak zijn van de mammon. Kijk eens naar het voetballen als ik alle spreekkoren hoor als ik lees wat een rellen er allemaal zijn dan denk ik wel eens: komt er nu niemand op de gedachten om gewoon het hele voetballen af te schaffen. Dat zou miljarden euro's in de portemonee van de overheid kunnen besparen.
Kijk eens naar alle gokhallen en noem maar op, nee daar doen ze niets aan want dat leverd de regering wer teveel op. terwijl men weet dat velen door gokverslaving en de goot terecht komen.

Daarom vind ik het toch jammer dat de kleine man nu weer via grijskenteken de dupe is. regellmatig is deze groep mensen al de dupe van maatregelen vanuit den haag vandaan.

In ons land denk ik wel eens: de rijken worden rijker en de armen worden armer en nog moedwillig armer gemaakt.
Andre

Bericht door Andre »

het valt me wel op dat veel grijskentekenbezitters hun auto willen inruilen.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Andre
Willen inruilen. Maar denk niet dat ze snel van deze auto's af komen.
refo

Bericht door refo »

Inruilen? Ze betalen toch alleen meer Motorrijtuigenbelasting voorlopig? Dat ding blijft toch nog voordelig?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Jelle

Bericht door Jelle »

volgens mij blijft toch alles bij het oude, zolang je maar niet een andere wagen neemt, want dan is grijs niet meer mogelijk.
Alleen inruilen wordt volgens mij lastiger, want wie wil nu meer gaan betalen voor een grijs, zonder zijramen achter, en dan toch net zoveel moeten betalen als een model met wel zijramen achter.
Of niet?
visje

Bericht door visje »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
volgens mij blijft toch alles bij het oude, zolang je maar niet een andere wagen neemt, want dan is grijs niet meer mogelijk.
ik help het je hopen, die van ons is bijna 1 jaar oud, dan kunnen we de eerste 10 jaar nog wel vooruit.......:bou:
Jelle

Bericht door Jelle »

Ja, volgens mij gewoon er lang mee blijven rijden, en daarna zie je b.l.e.w. wel weer.
lokje

Bericht door lokje »

wordt jij tekort gedaan door het feit dat er nu particulieren zijn die in een auto rijden met een grijs kenteken?

en wat levert het jou op wanneer die mensen hun auto niet meer kunnen blijven rijden?
ga jij zo hier en daar wat enveloppen door de deur brengen om ze de lasten wat te verlichten?

zo ja:
nou, wanneer je helemaal naar mij moet rijden, is wat ver, zal ik mijn bankrekeningnummer aan je doorgeven?

zo nee: overweeg dan te stoppen met het schrijven van dergelijke kreten, en ga er eerst eens rustig voor zitten om eens na te denken over: hoe zou het toch komen dat sommige mensen in grijs kenteken rijden? wat zou daar achter zitten? en ga ze dan eens briefjes schrijven en stel ze die vragen, dan hoor je het wel...

en dan denk ik dat je niet meer durft te schrijven dat ze het wat jou betreft wel mogen afschaffen

maar jij, tukker, hoewel ik je totaal niet ken, hebt zeker wel een heel dik inkomen?
wat ik je van harte gun, hoor, maar het is jammer dat je bril erdoor beslagen is geraakt

Mijn bril is echt niet beslagen. Deze regeling is destijds voor het bedrijfslaeven ingesteld. Door mazen van de wet hebben particulieren nu ook een grijs kenteken. Waarom moeten zij in een bus rijden???? Is een normale auto niet groot genoeg???
Als het voor het bedrijfsleven is ingesteld, waarom kan ik als particulier dan wel grijs rijden? Het lijkt mij dat er genoeg mogelijkheden waren om dit te verbieden. Dat is echter niet zo, dus is er geen sprake van een maas in het net. Het punt is dat het kabinet nu geld te kort komt en daarom op allerlei plaatsen gaat schrapen.
Wij zijn bijna verplicht twee auto’s te rijden, dus als het goedkoper kan, graag (overigens heb ik nog nooit eerder een auto gehad waar ik voor 8 eurocent/km reed). De brandstofprijzen in België mogen dan wel iets lager liggen dan hier, ik ben nog steeds geen filantroop.
En hoevelen hebben een PC thuis voor spelletjes en internet, terwijl deze volgens de letter van de PC privéregling niet voorbedoeld was?

Groeten,

[Aangepast op 2/11/04 door lokje]
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Andre
Willen inruilen. Maar denk niet dat ze snel van deze auto's af komen.
Voor bedrijven blijven ook de gebruikte grijzen interessant
visje

Bericht door visje »

www.sbg-delft.nl

stichting grijs kentekenbelangen,

voor de liefhebbers.....
Lecram

Bericht door Lecram »

als je een busje hebt, kan je die nog altijd tot een simpele camper ombouwen. betaal je alsnog slechts een kwart wegenbelasting per jaar.

Zo heb ik in 1996 ooit zelf eens een ford transit bus tot camper omgebouwd. De enige eisen waren een bed en kookgelegenheid. Toen heb ik een spiraalbed en een tweepitscampingkookstelletje op de vloer geschroefd en de bus werd goedgekeurd als camper.
De regels zijn helaas wel wat aangescherpt :!
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door lokje

zo ja:

Als het voor het bedrijfsleven is ingesteld, waarom kan ik als particulier dan wel grijs rijden? Het lijkt mij dat er genoeg mogelijkheden waren om dit te verbieden. Dat is echter niet zo, dus is er geen sprake van een maas in het net. Het punt is dat het kabinet nu geld te kort komt en daarom op allerlei plaatsen gaat schrapen.
Wij zijn bijna verplicht twee auto’s te rijden, dus als het goedkoper kan, graag (overigens heb ik nog nooit eerder een auto gehad waar ik voor 8 eurocent/km reed). De brandstofprijzen in België mogen dan wel iets lager liggen dan hier, ik ben nog steeds geen filantroop.
En hoevelen hebben een PC thuis voor spelletjes en internet, terwijl deze volgens de letter van de PC privéregling niet voorbedoeld was?

Groeten,

[Aangepast op 2/11/04 door lokje]
Lokje ik denk dat jij een behoorlijk stukje jonger bent dan ik.
maar grijs kenteken is vroeger dus echt in het leven geroepen voor het bedrijfsleven en dat is ook jaren zo geweest.
alleen de laatste jaren is men ook pariculier met grijs gaan rijden, omdat de wagens veel luxer werden en men vanwege de steeds stijgende kosten het voordeel van grijs zag.
Alleen heeft men het altijd getolereerd maar nu er bezuinigd moet gaan worden, gaat men bezuigen op die zaken die gebruikt worden en eigenlijk niet daarvoor bestemd waren.
Logies dat men zegt dat pariculier grijs rijden niet meer mag en dat men het gebruik alleen terugbrengt vooor het oorspronkelijke bedoelde doel.
Democritus

Bericht door Democritus »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Democritus
Grappig ik ben ook accountant.Deze discussie kunnen we beter via de u2u of msn uitvechten. en dan presenteren we onze gezamenlijke conclusie.

Het advies van: DEMOREFO accountants ''vooral al u gepruts en gerommel in de marge'' :bou:
Volgens mij kom jij nog maar net kijken Democritus..... Maar je praat iig al als een echte accountant, dat moet ik je meegeven. Je denkt al dat je als enige de wijsheid in pacht hebt!!
Ben ff een weekje weggeweest. Maar Pim geef jij dan eens als derde je mening. Als k het mis heb herzie ik graag mijn mening. Maar voorlopig blijf ik bij mijn redenatie. ondanks dat ik nog maar net kom kijken :sne
Plaats reactie