Ik denk dat jij het stukje nog eens moet lezen, want er staat niets over terugwerkende kracht in. Het gaat in vanaf 1 januari 2005, dat moet dus nog komen.Oorspronkelijk gepost door anemoonnou, dat kunnen ze toch ook?Maar een grijskentekenregelijng was en is bedoeld voor het bedrijfsleven. Dus die moeten daar gebruik van kunnen maken.
nogmaals: dat men iets afschaft is nog tot daar aan toe, maar doe dat dan met ingang van een komende datum en niet met terugwerkende kracht, dat is gewoon een gigantisch valse bedriegerij!
Regeling grijs kenteken per januari
helaas, dan moet onze bus ook de deur uit en dat spijt mij geweldig !!
door anderen is opgemerkt dat grijs rijden volkomen legaal is, ik zou niet weten waarom niet.
anemoon, er is nog hoop, de anwb is druk bezig om aan te dringen op een zgn.
pardon-regeling, mensen die er nu in rijden kunnen daar niets aan doen en mogen blijven rijden, voor mensen die een nieuwe aanschaffen geldt de nieuwe regel wel.
wie weet lukt dat, zo niet, dan zullen we op zoek moeten naar een andere auto :#:#
met veeeeeeel minder kofferruimte dan nu.:i
door anderen is opgemerkt dat grijs rijden volkomen legaal is, ik zou niet weten waarom niet.
pardon-regeling, mensen die er nu in rijden kunnen daar niets aan doen en mogen blijven rijden, voor mensen die een nieuwe aanschaffen geldt de nieuwe regel wel.
wie weet lukt dat, zo niet, dan zullen we op zoek moeten naar een andere auto :#:#
Volgens mij blijft toch iedereen grijs rijden die nu grijs rijdt? Toch geen probleem, alleen als je een nieuwe of tweedehands koopt kan het voor particulier gebruik niet meer op grijs.
Dus voorlopig kan je volgens mij nog doorrijden op grijs hoor Visje. en trouwens op geel kan later toch ook, alleen wel jammer dat het dan een heel stuk duurder is
Dus voorlopig kan je volgens mij nog doorrijden op grijs hoor Visje. en trouwens op geel kan later toch ook, alleen wel jammer dat het dan een heel stuk duurder is
Troost je met de gedachte dat dat nu al voor het overgrote deel van nederland geldt. Ik ben ook beperkt in de keuze van mijn auto, simpelweg omdat we minimaal 6 zitplaatsen moeten hebben.Oorspronkelijk gepost door visje
helaas, dan moet onze bus ook de deur uit en dat spijt mij geweldig !!
Terugwerkende kracht zou gelden als mensen vanaf bijv. 1 januari 2004 extra wegenbelasting moeten betalen.Oorspronkelijk gepost door anemoonmet terugwerkende kracht bedoel ik:Ik denk dat jij het stukje nog eens moet lezen, want er staat niets over terugwerkende kracht in. Het gaat in vanaf 1 januari 2005, dat moet dus nog komen.
dat de regel dus niet alleen geldig is voor mensen die na 1 januari 2005 een auto gaan kopen, maar ook met terugwerkende kracht geldig is voor mensen die voor 1 januari 2005 een auto hebben gekocht
Vanaf 1 januari as. moeten de grijskentekenrijders net zoveel betalen als iedere andere burger. Dat is wel zo eerlijk. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Ik ga toch ook niet lopen zeuren dat ik op sommige punten veel duurder uit ben dan mensen die een lager inkomen hebben.
-
Ja en nee. Ik heb zelf ook een eigen bedrijfje (het voeren van administraties en wat fiscaal advies) en ik heb een BTW nr. Maar dat is iets wat ik doe naast mijn gewone werk en opbrengsten zijn niet substantieel (< 10K euro). Theoretisch kan ik aanspraak maken op deze regeling. Persoonlijk vindt ik dat er ook een uren criterium aan vast hoort te zitten (zie de IB, ondernemersfaciliteiten)Oorspronkelijk gepost door Wout
Zojuist tot mijn verrassing gelezen op http://www.telegraaf.nl:
Grijs kenteken alleen bij btw-nummer
DEN HAAG - Ondernemers die in aanmerking willen komen voor een grijs kenteken moeten in de toekomst via een btw-nummer kunnen aantonen dat ze recht hebben op het fiscale voordeel. Staatssecretaris Wijn van Financiën werkt hiervoor plannen uit, bevestigden ingewijden zaterdag. Wijn wil hiermee oneigenlijk gebruik van het grijs kenteken voorkomen.
Aanvankelijk bestond het plan om oneigenlijk gebruik tegen te gaan door ondernemers te compenseren via de investeringsaftrek. Maar aan die methode bleken te veel technische bezwaren te kleven. Ook ondernemersorganisatie VNO-NCW had dat al naar voren gebracht
Lijkt mij een perfecte oplossing.
Anders richt iedereen een bedrijfje op met minimale werkzaamheden (computers verkopen of weet ik wat). Persoonlijk denk ik dat grijskentekenregeling ook niet voor mensen zoals als mijn persoontje is bedoeld.
Dus mijn advies is koppel het aan het ondernemersbegrip uit de IB
Het gebruik maken van een grijs kenteken-auto was en is volkomen legaal. De regering heeft keer op keer de defintie van grijs veranderd om maar zoveel mogelijk auto's geel te laten worden. Steeds echter werd het gekoppeld aan een voertuig. Steeds werden er door de gebruikers mazen gevonden, waardoor een 'grijs' autootje of bus toch nog leuk was voor een particulier of gezin. Het nu te koppelen aan een onderneming is natuurlijk een veel beter idee. Het lijkt me inderdaad het beste alleen BPM terug te geven aan ondernemers die ondernemersaftrek genieten.
ZItten we alleen nog met de BV's. Voor 18000 euro + notariskosten richt je een bv op. Met die 18000 euro koop je een auto. Je vraagt een BTW nummer aan en verhuurt de auto aan jezelf. Ik vraag me af wat er dan gebeurt.
Ik las nog van iemand dat het Vennootschapsbelastingtarief in ons land zo uit de pas loopt. De regering verkoopt die verlaging alsof dat beter is voor vestiging van buitenlandse bedrijven. Is niet waar!! Hoe gaat dat in de praktijk? Een Brits bedrijf opent een vestiging in Nederland. Voor alle belasting die in NL betaalt wordt krijgt dat bedrijf korting in de UK. Het interesseert ze niet hoeveel de belasting hier is. Totaal UK+NL-tax is toch hetzelfde. De enige die problemen heeft met het tarief is..... de regering van UK!!
ZItten we alleen nog met de BV's. Voor 18000 euro + notariskosten richt je een bv op. Met die 18000 euro koop je een auto. Je vraagt een BTW nummer aan en verhuurt de auto aan jezelf. Ik vraag me af wat er dan gebeurt.
Ik las nog van iemand dat het Vennootschapsbelastingtarief in ons land zo uit de pas loopt. De regering verkoopt die verlaging alsof dat beter is voor vestiging van buitenlandse bedrijven. Is niet waar!! Hoe gaat dat in de praktijk? Een Brits bedrijf opent een vestiging in Nederland. Voor alle belasting die in NL betaalt wordt krijgt dat bedrijf korting in de UK. Het interesseert ze niet hoeveel de belasting hier is. Totaal UK+NL-tax is toch hetzelfde. De enige die problemen heeft met het tarief is..... de regering van UK!!
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
-
In mijn beleving kan een BV nooit aangemerkt worden als ondernemer omdat het geen natuurlijk persoon is maar een rechtspersoon. Door het aan de ondernemersfaciliteiten te koppelen kunnen alleen natuurlijke personen er gebruik van maken.Oorspronkelijk gepost door refo
Het gebruik maken van een grijs kenteken-auto was en is volkomen legaal. De regering heeft keer op keer de defintie van grijs veranderd om maar zoveel mogelijk auto's geel te laten worden. Steeds echter werd het gekoppeld aan een voertuig. Steeds werden er door de gebruikers mazen gevonden, waardoor een 'grijs' autootje of bus toch nog leuk was voor een particulier of gezin. Het nu te koppelen aan een onderneming is natuurlijk een veel beter idee. Het lijkt me inderdaad het beste alleen BPM terug te geven aan ondernemers die ondernemersaftrek genieten.
Doordat de BV geen ondernemer kan zijn kan er dan geen aanspraak op de grijs kenteken regeling worden gedaan. Dus zullen alle voordelen vervallen die met de grijskenteken regeling samenhangen. Dan is de constructie zoals beschreven m.i. niet meer lonend.
Daarnaast...
De kleinere ondernemingen die in BV vorm worden gedreven die hebben in weze het grijs kenteken niet meer nodig omdat deze de VPB reductie krijgen (of de besparing evenveel is vraag ik me af).
Op zich heb je gelijk. Maar persoonlijk vindt ik VPB egalisatie een goed streven. Dat creeert een gelijk concurrentie niveau.Ik las nog van iemand dat het Vennootschapsbelastingtarief in ons land zo uit de pas loopt. De regering verkoopt die verlaging alsof dat beter is voor vestiging van buitenlandse bedrijven. Is niet waar!! Hoe gaat dat in de praktijk? Een Brits bedrijf opent een vestiging in Nederland. Voor alle belasting die in NL betaalt wordt krijgt dat bedrijf korting in de UK. Het interesseert ze niet hoeveel de belasting hier is. Totaal UK+NL-tax is toch hetzelfde. De enige die problemen heeft met het tarief is..... de regering van UK!!
Daarnaast geldt het alleen voor landen waar een belastingverdrag mee is (oke Nederland heeft er wel veel). Het kan wel zo zijn indien de VPB laag is en doordat Nederland zoveel belastingverdragen heeft dat een onderneming besluit het hoofdkantoor in Ned te vestigen.
Ik stel voor dat je je eerst eens in het verschijnsel rechtspersoon verdiept. De fiscus belast iedere rechtspersoon alsof er een onderneming wordt gedreven. De loutere verhuur van een auto is al een onderneming.
--------------