Wim Anker schreef:Alle aandacht voor de beeldvorming (of de stellingname an sich) is prima, maar net niet nu.
Gisteren in de 2e kamer een harde confrontatie met Denk over de timing van een petitie om de islam niet te beledigen. Wat blijft hangen, de suggestie die Azarkan opriep, is dat de vermoorde leraar het toch wel een beetje aan zichzelf te wijten had.
Zo ook hier, bij een frontale aanval op de grondrechten dienen christenen zich hiertegen eensgezind te verweren. Mede christenen die dan het momentem aangrijpen om te stellen dat "de wijze van uitten verbetering behoeft", (overigens gebaseerd op de seculiere framing) of de opvatingen zelf modernisering benodigen geven hiermee impliciet aan de seculiere verontwaardiging wel te onderschrijven en geven de aanval op de vrijheid van onderwijs daarmee legitimiteit. Christenen zeggen daarmee: "Ja, gelet op uittingen is inperking van een grondrecht wel geoorloofd".
Dan is de vraag die @Vervolgde opwerpt echt legitiem. Staan @Orchidee, @Merel e.a eigenlijk wel voor de vrijheid van onderwijs? Of nog stelliger: Gunnen ze refo scholen het recht om onverkort de bijbelse normen rondom huwelijk en seksualiteit op school als Gods wil en wet de leerlingen voor te houden?
Edit: zie opvattingen van @DDD, met zulke mede christenen zijn er geen vijanden nodig om de vrijheid van onderwijs te elimineren.
Nee dat doen ze niet, bij een van mijn kinderen had een jongen grensoverschrijdend gedrag, wij hebben drie gesprekken gehad, maar de directeur vond dat we het niet te zwaar op moesten nemen, ach die jongelui ach ze zijn jong, ja echt waar... wij hebben de wijkagent erbij gehaald, die heeft het opgelost, de jongen heeft excuus aangeboden en het was klaar.
Ook bij een van de kinderen had een gymleraar grensoverschrijdend gedrag, hij was nieuw, mijn dochter en de andere meisjes werden niet gehoord, de gymleraar is na de eerste niet meer terug geweest, om een of andere vage reden, maar de meisjes werden niet gehoord.
Het gaat hier om twee verschillende vo_scholen, ik kan er dan niet mee uit de voeten als diezelfde scholen principieel gaan doen over seksualiteit.
Er zit een veel groter probleem, dat is niet 123 weg te krijgen met tegen homo's zijn.
En dan het rascisme wat orchidee al noemde, dat is ook een heel groot probleem op de refoscholen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?