Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA
Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA
Er zijn heel veel ethische onderwerpen waarbij Biden verre te verkiezen is boven Trump. Denk aan Obamacare en het Verdrag van Parijs.
-
Er gaan verhalen ten ronde dat Trump van te voren alle stembiljetten van een speciaal watermerk heeft laten voorzien, om fraude te voorkomen.
Wat denken jullie daarvan? Als het echt zo is is het wel rete slim.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Daar geloof ik niets van. Dan zouden er veel meer mensen vanaf weten. En zou het al breed bekend zijn.HersteldHervormd schreef:Er gaan verhalen ten ronde dat Trump van te voren alle stembiljetten van een speciaal watermerk heeft laten voorzien, om fraude te voorkomen.
Er is momenteel ook wel heel veel fakenews .
Ik zou ook niet weten hoe ik op de Democraten zou kunnen stemmen, onder leiding van Biden/Harres. Dat de persoon Trump verdwijnt, vind ik niet zo erg. Ik zou zeer veel moeite hebben om op hem als persoon te stemmen, maar je stemt dan ook niet alleen op een persoon. Ik kan de 'juichstemming' van sommige christenen ook zeker niet begrijpen dat de Democraten hebben gewonnen. De agenda van de Democraten zet de deur open naar het snel afkalven van de scheppingsorde, de beschermwaardigheid van leven en andere principieel ethische thema's. De Republikeinen schieten m.i. wel tekort bij de aanpak van sociale ongelijkheid en het bieden van basisbehoeften aan de kwetsbaren in de samenleving.Bezorgd schreef:Dat stuk over Biden?Bertiel schreef:Zuur RD onwaardig stuk binnen een minuut na de uitslag over Biden. Triest
Wat is er mis mee?
Echt , wat een vreemde kerel Trump misschien ook is, christenen kunnen niet anders dan betreuren dat Biden de verkiezingen gewonnen heeft.
De progressieve agenda van Obama en Clinton zal weer worden opgepakt.
De USA krijgen een president die fatsoensnormen hanteert en die gelooft in samenwerking en die kloven wil overbruggen in de samenleving, hoe moeilijk dat ook is.Hollander schreef:Ik kan de 'juichstemming' van sommige christenen ook zeker niet begrijpen dat de Democraten hebben gewonnen.
Een deel van de Democraten is progressief en/of libertijns, maar zeker niet de hele partij. Wacht dus eerst maar eens af, voordat je al je conclusies hebt getrokken. De Democratische partij is verdeeld over tal van onderwerpen, ook ethische. Dat bleek wel uit de Democratische voorverkiezingen.De agenda van de Democraten zet de deur open naar het snel afkalven van de scheppingsorde, de beschermwaardigheid van leven en andere principieel ethische thema's. De Republikeinen schieten m.i. wel tekort bij de aanpak van sociale ongelijkheid en het bieden van basisbehoeften aan de kwetsbaren in de samenleving.
Gisteren ging Biden naar de kerk en stond Trump op de golfbaan. Voor wat het waard is.
We vooroordelen vaak zo snel.

Interessante statistieken: https://www.nytimes.com/interactive/202 ... ion_recirc
Biden heeft nog elke dag een rozenkrans bij zich. Om precies te zijn die van zijn in 2015 aan kanker overleden zoon Beau. Het katholieke geloof hielp Biden met verdriet in zijn persoonlijk leven omgaan; begin jaren zeventig verloor hij ook al zijn vrouw en dochter bij een auto-ongeluk. Maar datzelfde geloof is ook belangrijk voor de politicus Biden. “Hillary Clinton nam overal een Bijbel mee naartoe in haar handtas”, zegt James Kennedy, historicus, Amerikaan en columnist van Trouw. “Als het om persoonlijke vroomheid gaat, verschilt Clinton niet heel erg van Biden. Maar zij was zeer beducht om dat in te zetten in de campagne. Dat doet Biden wel.”
https://www.trouw.nl/religie-filosofie/ ... h~bcbee798
https://www.trouw.nl/religie-filosofie/ ... h~bcbee798
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zelfs als Biden niet gelovig was, heeft hij in ieder geval nog iets van Gods algemene genade in zijn standpunten. Trump lijkt wel door de duivel bezeten.
Trump ontslaat zijn minister van defensie. Wat voor complot moet ik daar achter denken?
Mark Esper durfde het om het oneens te zijn met Donald Trump toen het ging over het leger inzetten tegen eigen bevolking. Misschien denkt Trump dat dit de volgende 2 maanden nog nodig is, en wil hij een man hebben die blindelings zijn wensen uitvoert. Een soort Mike Pence, zeg maar.Herman schreef:Trump ontslaat zijn minister van defensie. Wat voor complot moet ik daar achter denken?
Het kan de opmaat zijn tot een burgeroorlog en een dictatuur. Toch vraag ik mij af of Amerika al zo'n derdewereldland is dat dat gaat gebeuren. Dat zou ongekend zijn in de westerse geschiedenis. Ik kan mij niet goed voorstellen dat leger en politie zouden willen meewerken aan een Trump-dictatuur.
Nee, dat geloof ik ook niet. Maar Trump's bewondering voor sterke leiders is geen geheim.DDD schreef:Het kan de opmaat zijn tot een burgeroorlog en een dictatuur. Toch vraag ik mij af of Amerika al zo'n derdewereldland is dat dat gaat gebeuren. Dat zou ongekend zijn in de westerse geschiedenis. Ik kan mij niet goed voorstellen dat leger en politie zouden willen meewerken aan een Trump-dictatuur.
Als Jared K. en Melania hem niet kunnen overtuigen zullen de kopstukken van de Republican Party toch de moed bijeen gaan rapen en proberen om Trump te overtuigen om op een nette manier de macht over te dragen. Maar zo ver is het vandaag nog niet.
Dus het scenario dat Trump op een dag in een FBI auto wordt afgevoerd is reëel?
Om eerlijk te zijn vrees ik van wel, en het is niet eens het slechtst voorstelbare scenario.Herman schreef:Dus het scenario dat Trump op een dag in een FBI auto wordt afgevoerd is reëel?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."