Sierfruit mooi en onschuldig?

Harry

Bericht door Harry »

Er helemaal niets mis met sfeer. Een goede sfeer is erg belangrijk, ook met de kerst. Als je hoofdzaken van bijzaken scheidt, dan moet je niet zo verschrikkelijk krampachtig doen. Net als met Sinterklaas: gewoon een vrolijk volksfeest voor kinderen èn volwassenen. Natuurlijk vier ik geen Halloween, maar om nu de pompoenen en kalebassen de deur uit te doen. Dat vind ik een beetje overtrokken. Overigens komt mijn kerstboom van een teler en geeft dus geen lege plek in de tuin.
limosa

Bericht door limosa »

is het eigenlijk niet een beetje vroeg om het al over kerstbomen te hebben?
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door limosa
is het eigenlijk niet een beetje vroeg om het al over kerstbomen te hebben?
Nee hoor!
Nog een paar weken en we zitten weer onder de boom te zingen! :-

Een 'breekje' van Breekijzertje
limosa

Bericht door limosa »

hahaha, dat was makkelijk inkoppen hé Breekje . . . !
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door moderne gelovige
Tsja, Jelle waarom moet er een herfstsfeer heersen? Het woord sfeer is gevaarlijk terrein: herfstsfeer, kerstsfeer, paassfeer moet ik nog doorgaan?
nogmaals ook voor de andere posters in dit topic: wie ben ik om het te veroordelen maarre wilde alleen een discussie erover.... lukt aardig tot nu toe.
Jelle van mij mag je dingen rustig laten liggen hoor!

Waarom geen sfeer????? In de zomer gaan we naar buiten vanwege de heerlijke temperatuur en noem maar op. In de herfst gaan we ook naar buiten en ruiken en voelen als het ware de lucht van de herfst om ons heen. De vallende blaadjes en noem maar op. De hele natuur ademt de sfeer van de herfst uit.
Waarom zou je dat niet binnen ook mogen merken. In de zomer zetten we de deuren open en genieten van de warmte en de bloemen in huis. Echt een zomers sfeertje.
Ik haal graag de natuur in huis, zeker om deze tijd waar het vroeg donker is en je buiten niets meer ziet in de tuin, kan het gezellig zijn om van de tuin wat naar binnen te brengen, genieten we wat langer van deze sfeer.
En sfeer kan je niet missen, sfeer in huis om je heen in de familie is hard nodig. Behalver als het een sfeer van ruzie en nijd is, die kunnen we dus wel missen.
Maar het is goed als er een goede sfeer in huis hangt.:!
Jelle

Bericht door Jelle »

Trouwens zodra het buiten maar donker wordt branen wij b.v. al heel veel kaarsen. Niet voor het licht of de warmte maar wel voor de gezellige sfeer wat dat geeft.
Breekijzertje

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Trouwens zodra het buiten maar donker wordt branen wij b.v. al heel veel kaarsen. Niet voor het licht of de warmte maar wel voor de gezellige sfeer wat dat geeft.
En toch is dat 'kaarsje branden' van oorsprong ook Rooms.......
Dat we daar maar eens wat meer bij stil staan.

Breekijzertje

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Oorspronkelijk gepost door moderne gelovige
Tsja, Jelle waarom moet er een herfstsfeer heersen? Het woord sfeer is gevaarlijk terrein: herfstsfeer, kerstsfeer, paassfeer moet ik nog doorgaan?
nogmaals ook voor de andere posters in dit topic: wie ben ik om het te veroordelen maarre wilde alleen een discussie erover.... lukt aardig tot nu toe.
Jelle van mij mag je dingen rustig laten liggen hoor!

Waarom geen sfeer????? In de zomer gaan we naar buiten vanwege de heerlijke temperatuur en noem maar op. In de herfst gaan we ook naar buiten en ruiken en voelen als het ware de lucht van de herfst om ons heen. De vallende blaadjes en noem maar op. De hele natuur ademt de sfeer van de herfst uit.
Waarom zou je dat niet binnen ook mogen merken. In de zomer zetten we de deuren open en genieten van de warmte en de bloemen in huis. Echt een zomers sfeertje.
Ik haal graag de natuur in huis, zeker om deze tijd waar het vroeg donker is en je buiten niets meer ziet in de tuin, kan het gezellig zijn om van de tuin wat naar binnen te brengen, genieten we wat langer van deze sfeer.
En sfeer kan je niet missen, sfeer in huis om je heen in de familie is hard nodig. Behalver als het een sfeer van ruzie en nijd is, die kunnen we dus wel missen.
Maar het is goed als er een goede sfeer in huis hangt.:!
Hoe hoog hangt de sfeer bij jullie aan de muur?

Jelle

Bericht door Jelle »

Van oorsprong zijn kaarsjes niet rooms breekijzertje. Kaarsen werden al gebruikt voordat jij zo groot was dat je je eigen broek kon ophouden. Vroeger voor de electriciteit had men alleen kaarsen of olielampen, Karbietlampen of gaslampen.

Dus kaarsen branden deden zelfs jou voorouders en de ouders daarvoor ook al.

Gelukkig hangt er bij ons een goede sfeer van hoog tot laag en dat is beter dan geen sfeer of een slechte sfeer.
moderne gelovige

Bericht door moderne gelovige »

Van kalebassen naar Halloween via kerstbomen naar kaarsen en sfeer!
Jelle je hebt gelijk met een "goede sfeer" is niets mis. Moeten we alleen nog oppassen voor "valse sfeer"!:)
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Oke, we moeten oppassen dat we met opzich goede dingen, niet de deur open zetten voor verkeerde dingen en gedachten.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Wat een gezever zeg. Een goeie sfeer kan absoluut geen kwaad.
Jelle

Bericht door Jelle »

Als ik het zo in jou filmpje ziet is er daar geen goede sfeer. meneer windt zich geheel op, zo te zien.:D

Kijk en dat moet nu net niet.
Maar wat zeggen we dan van sfeer muziek. ook dat hebben we nog niet gehad.;)
limosa

Bericht door limosa »

De meneer in het filmpje is inderdaad nogal opgewonden, ben jij dat tukkertje? ;-)

Sfeer is natuurlijk heel erg belangrijk. Met een goede sfeer is het alsof je in een warm bad stapt. En ook kaarsen maken het gezellig (zeggen ze, ik geef er niet om). Zo heeft ook de herfst zeker wel mooie kanten. Regen tegen het raam, donker, kaarsjes aan, CDtje draait, glaasje wijn, goed boek, niks mis mee!
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Tuurlijk mag je het best gezellig maken in huis. Moet er niet aandenken om in een kaal huis te zitten. Ik zou dat wel erg ultra wettisch vinden als dat moest. Gisteravond nog een kaars gekocht van de VBOK. Kwam een meisje aan de deur om Wilhelmina pepermunt:(, kerstkaarten en kaarsen te verkopen voor VBOK. Nou 't is maar wat gezellig met zo'n echte VBOK kaars.

Wat versta jij onder een valse sfeer, MG? Door een kerstboom te plaatsen, en dat dat dan je kerst is? Ik ben zelf geen voorstander voor een kerstboom hoor. Welnee, wat een afssschuwelijk woord zeg!....Báh!!! Kerst-bomen... Christusboom. Als dat je gezellige kerst is, dan is je kerst goed mis. Maar bedoel je dat met "valse sfeer"?
Plaats reactie