Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA
Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA
Roept zijn familie nu op tot een totale oorlog?
Ik lees het ook. Wat een bezoeking trouwens dit. Kan uitlopen in een totale wanorde daar.Herman schreef:Roept zijn familie nu op tot een totale oorlog?
Het is ongekend om te horen dat verschillende tv stations hem gewoon wegdraaien en verder gaan met hun programma's.
Dat kun je je toch niet voorstellen!
Het wordt zo sneu.
Dat kun je je toch niet voorstellen!
Het wordt zo sneu.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Daar is niks sneu aan. Het is helaas de controle over de informatievoorzienning waarvan Trump al vier jaar handig gebruik maakt door zijn eigen informatie als norm voor de waarheid te presenteren. Er komt een dag dat het redelijke deel der mensheid, inclusief een hoop republikeinen daar niet meer mee verder kunnen. En dat kan wel eens deze week zijn.
Ik bedoel dat het er sneu uitziet!Herman schreef:Daar is niks sneu aan. Het is helaas de controle over de informatievoorzienning waarvan Trump al vier jaar handig gebruik maakt door zijn eigen informatie als norm voor de waarheid te presenteren. Er komt een dag dat het redelijke deel der mensheid, inclusief een hoop republikeinen daar niet meer mee verder kunnen. En dat kan wel eens deze week zijn.
Ik zou zeggen, laat maar gaan, misschien dat zijn fans hem dan nu eens eindelijk in zijn ware gedaante zien.
Het is een blamage voor het land.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- J.C. Philpot
Trump gedraagt zich als een slechte verliezer, en als een groot kind.
Trump is inderdaad een kampioen in het verspreiden van misinformatie. Maar zo uniek is dat ook niet. De "linkse kerk" is net zo goed al jaren bezig met het verspreiden van misinformatie, aangepast aan linkse dogma's. Alleen zie je het bij Trump duidelijker.
Wat niet wegneemt dat het inderdaad beschamend is.
Trump is inderdaad een kampioen in het verspreiden van misinformatie. Maar zo uniek is dat ook niet. De "linkse kerk" is net zo goed al jaren bezig met het verspreiden van misinformatie, aangepast aan linkse dogma's. Alleen zie je het bij Trump duidelijker.
Wat niet wegneemt dat het inderdaad beschamend is.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Biden pakt de voorsprong in Georgia.
Merkwaardig genoeg zijn er al de hele morgen tot nu toe geen nieuwe cijfers meer gekomen uit Pennsylvania.
Gisteren kwamen er meerdere updates per uur. Dat is wel vreemd.
Het lijkt erop dat er een een ander aan cijfers opgespaard is. Of er spelen problemen op de achtergrond; wellicht zelfs een juridische strijd?
Ik verwacht hier overigens qua cijfers een flinke klap in het voordeel van Biden.
Het lijkt erop dat er een een ander aan cijfers opgespaard is. Of er spelen problemen op de achtergrond; wellicht zelfs een juridische strijd?
Ik verwacht hier overigens qua cijfers een flinke klap in het voordeel van Biden.
Ook in de andere staten gebeurt er niets, qua bekendmaking van cijfers. Hoe dan ook, dat is vreemd.Valcke schreef:Merkwaardig genoeg zijn er al de hele morgen tot nu toe geen nieuwe cijfers meer gekomen uit Pennsylvania.
Misschien dat het personeel ook wel eens naar huis gaat om te slapen ?Valcke schreef:Merkwaardig genoeg zijn er al de hele morgen tot nu toe geen nieuwe cijfers meer gekomen uit Pennsylvania.
Biden leidt in Pennsylvania met 5587 stemmen. De verkiezingen zijn beslist - los van de juridische strijd die waarschijnlijk nog volgt.
Op CNN merkt men op dat Trump uiteindelijk waarschijnlijk met exact hetzelfde aantal kiesmannen verslagen wordt (306) als waarmee hij vier jaar geleden de verkiezingen won.
Ik krijg ook steeds meer de indruk dat er fraude in het spel is. Het kan toch niet waar zijn dat juist in de belangrijkste staten zo laat de verkiezingsuitslag komt en dat in alle staten Biden zo spontaan inloopt en plots voorloopt? Vooral in Pennsylvania. Hebben ze dan eerst de stemmen van Trump zitten tellen ofzo? Het komt allemaal ongeloofwaardig over.
Nee,Piet Puk schreef:Ik krijg ook steeds meer de indruk dat er fraude in het spel is. Het kan toch niet waar zijn dat juist in de belangrijkste staten zo laat de verkiezingsuitslag komt en dat in alle staten Biden zo spontaan inloopt en plots voorloopt? Vooral in Pennsylvania. Hebben ze dan eerst de stemmen van Trump zitten tellen ofzo? Het komt allemaal ongeloofwaardig over.
1) ze tellen veel briefstemmen later. Waar Trump heeft geroepen dat briefstemmen niet goed is en dat het gevaar van Covid wel meevalt, is door Democraten een ander geluid gebracht.
2) In veel staten is men in de grote steden meer voor de Democraten en op het platteland meer voor de Republikeinen. Het tellen in de grote steden duurt vaak wat langer.
Het is alsof je in Nederland nog moet wachten op de uitslagen van Rotterdam, Amsterdam en Utrecht en dan verbaasd bent dat de linkse partijen nog een stuk omhoog gaan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ik vind het niet erg dat Trump op het punt staat te verliezen, maar wel dat de Republikeinen veel controle gaan kwijtraken. Ik zou het zorgelijk als de Democraten mogelijk de president, het Huis én de Senaat krijgen. Hoewel de Senaat nog niet heel duidelijk is, zal bij een 50-50 verhouding de vicepresident de doorslag geven. Ik ben benieuwd hoelang het daarna duurt voordat het aantal hoogste rechters wordt uitgebreid van 9 naar 15, zodat de meerderheid ook daar bij de progressieven komt te liggen.