De drie formulieren, wel of niet.

Refojongere

Bericht door Refojongere »

Ik denk dat je op zich best wel kritisch mag kijken naar de Drie Formulieren, maar met een positieve grondhouding, d.w.z. je kunt er je vragen over stellen, juist op dit forum. Belijdenis vraagt om doordenking, beleving en...belijdenis.
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door Rens
Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Wat een onzinnige stelling. Wie twijfelt aan de drie formulieren hoort hier niet thuis.
even terzijde: ik heb niet kunnen stemmen omdat die mogelijkheid niet (meer) aanwezig is.

Terugkomend op de quote van Tukkertje:

waarmee gezegd wil zijn dat alle niet-protestanten worden verzocht op te hoepelen.............om het niet sterker uit te drukken.

Nou, ik denk dat je hiermee te ver gaat Rens!!

pluriformiteit qua denominatie kan en behoort een groot goed te zijn, tenzij er mensen zijn die geloofsmatig niet écht zeker in hun (kerk-)schoenen staan, en blijk geven last te hebben van wat zal blijken koudwatervrees te zijn.

Geloofsmatig vast staan, beter onverminderd eens zijn met 3 formulieren.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Wat een onzinnige stelling. Wie twijfelt aan de drie formulieren hoort hier niet thuis.
even terzijde: ik heb niet kunnen stemmen omdat die mogelijkheid niet (meer) aanwezig is.

Terugkomend op de quote van Tukkertje:

waarmee gezegd wil zijn dat alle niet-protestanten worden verzocht op te hoepelen.............om het niet sterker uit te drukken.

pluriformiteit qua denominatie kan en behoort een groot goed te zijn, tenzij er mensen zijn die geloofsmatig niet écht zeker in hun (kerk-)schoenen staan, en blijk geven last te hebben van wat zal blijken koudwatervrees te zijn.

Wat een onzin Rens. Als jij hieraan twijfeld, dan vraag ik mij af wat jij te zoeken hebt in de Ger-Gem:t
Barryvrouw

Moest wel ff scherp gesteld worden om een en ander uit de hoek van radicalisering te halen
Wat is hier radicaal?
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Moest wel ff scherp gesteld worden om een en ander uit de hoek van radicalisering te halen

Laat me aub niet lachen:?
Barryvrouw

Neem me niet kwalijk, Rens
Barryvrouw

Je opmerkingen zijn echt verschrikkelijk.
Plaats reactie